┼áKODA zdoby┼éa w 2020 roku pozycj─Ö lidera e-mobilno┼Ťci

January 20, 2021
W 2020 roku ┼áKODA sta┼éa si─Ö liderem e-mobilno┼Ťci na polskim rynku motoryzacyjnym. Na sukces marki wp┼éyn─Ö┼éo wprowadzenie na rynek atrakcyjnych modeli z nap─Ödem elektrycznym oraz hybrydowym typu plug-in, aktywne dzia┼éania sprzeda┼╝owe oraz szereg sp├│jnych, kreatywnych i konsekwentnie realizowanych dzia┼éa┼ä marketingowych. ┼áKODA przez ca┼éy 2020 rok by┼éa obecna w wielu kana┼éach takich, jak digital, radio i telewizja, a tak┼╝e prowadzi┼éa innowacyjne dzia┼éania niestandardowe.

W minionym roku ┼áKODA wkroczy┼éa w zupe┼énie nowy obszar, wprowadzaj─ůc na polski rynek samochody cz─Ö┼Ťciowo lub w pe┼éni elektryczne. Marka podj─Ö┼éa szereg wielokierunkowych dzia┼éa┼ä. Zaanga┼╝owa┼éa ekspert├│w z r├│┼╝nych dziedzin, by zdoby─ç kompetencje w zakresie pojazd├│w z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. Nast─Öpnie dokonano analizy rynku pod wieloma k─ůtami, w tym reklamowym. Du┼╝─ů rol─Ö odegra┼éo r├│wnie┼╝ przeanalizowanie potrzeb kierowc├│w. Zbadano nie tylko ich nadzieje zwi─ůzane pojazdami z niskoemisyjnymi oraz bezemisyjnymi, ale r├│wnie┼╝ obawy, jakie wi─ů┼╝─ů si─Ö z u┼╝ytkowaniem samochod├│w z takim nap─Ödem.

Mocne kompetencje i rozpoznanie potrzeb kierowc├│w

Analiza pozwoli┼éa stworzy─ç kampanie marketingowe tak, by odpowiedzie─ç na obawy potencjalnych klient├│w i rozwia─ç ich w─ůtpliwo┼Ťci, przedstawiaj─ůc zalety aut hybrydowych typu plug-in. Por├│wnano je do standardowych modeli hybrydowych i wskazano na cechy daj─ůce przewag─Ö pojazdom PHEV. Do zalet samochod├│w hybrydowych typu plug-in podkre┼Ťlanych przez mark─Ö nale┼╝─ů m.in. niskie spalanie i mo┼╝liwo┼Ť─ç zeroemisyjnej jazdy na co dzie┼ä, du┼╝y zasi─Ög wy┼é─ůcznie na energii elektrycznej, dynamiczne przyspieszenie, cicha jazda na pr─ůdzie, a tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç ┼éadowania samochodu nie tylko podczas jazdy, ale r├│wnie┼╝ przy u┼╝yciu standardowego gniazdka elektrycznego. Efektem tej przemy┼Ťlanej kampanii jest pozycja lidera e-mobilno┼Ťci w Polsce.

ÔÇô Zacz─Öli┼Ťmy od budowania naszych kompetencji w zakresie pojazd├│w cz─Ö┼Ťciowo i w pe┼éni elektrycznych. Nast─Öpnie zaj─Öli┼Ťmy si─Ö rozpoznaniem potrzeb polskich kierowc├│w, dla kt├│rych technologie nap─Öd├│w elektrycznych s─ů nowe. Chcieli┼Ťmy nie tylko pokaza─ç atuty naszych aut z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym, ale przede wszystkim rozwia─ç obawy zwi─ůzane z takimi samochodami i pokaza─ç, ┼╝e to auta nowoczesne, przyjazne, intuicyjne i ┼éatwe w obs┼éudze na co dzie┼ä. Szereg sp├│jnych, konsekwentnie realizowanych dzia┼éa┼ä marketingowych w wielu r├│┼╝nych kana┼éach zaowocowa┼é zdobyciem pozycji lidera elektromobilno┼Ťci na polskim rynku motoryzacyjnym. Pierwsze miejsce w rankingu to kolejny dow├│d na to, ┼╝e ┼áKODA jest blisko swoich klient├│w i odpowiada na ich potrzeby ÔÇô m├│wi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ┼áKODA Polska.

Muzycy w kampaniach samochod├│w hybrydowych typu plug-in

W pierwszej po┼éowie roku ┼áKODA skoncentrowa┼éa si─Ö na zaletach samochod├│w z nap─Ödem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in w kampanii ÔÇ×Co Ciebie nap─ÖdzaÔÇŁ. Twarzami akcji zostali arty┼Ťci Mela Koteluk oraz Grzegorz Turnau. W spotach pod has┼éem ÔÇ×Nap─Ödzana pozytywn─ů energi─ůÔÇŁ promuj─ůcych elektryczny model CITIGOe iV pojawi┼éa si─Ö Mela Koteluk. Z kolei cz─Ö┼Ť─ç kampanii prowadzonej pod has┼éem ÔÇ×Nowa definicja hybrydyÔÇŁ po┼Ťwi─Öcona by┼éa modelowi SUBERB iV ÔÇô pierwszej ┼áKODZIE, kt├│ra kryje pod mask─ů dwa silniki. Bohaterem kampanii zosta┼é muzyk Grzegorz Turnau.

Miko Marczyk za kierownic─ů modelu OCTAVIA RS iV

Kampania ÔÇ×Nowa definicja hybrydyÔÇŁ by┼éa obecna w drugiej po┼éowie roku w r├│┼╝nych ods┼éonach. W szeroko zakrojonych dzia┼éaniach marketingowych bra┼é udzia┼é tak┼╝e ambasador marki, Rajdowy Mistrz Polski ÔÇô Miko Marczyk, kt├│ry wskazywa┼é w wielu testach i programach na wszechstronno┼Ť─ç hybryd typu plug-in. Niskoemisyjne, oszcz─Ödne, ekologiczne i funkcjonalne samochody daj─ů du┼╝o rado┼Ťci z jazdy. Miko przetestowa┼é usportowiony model marki z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in, jakim jest OCTAVIA RS iV, nie tylko w standardowych warunkach drogowych, ale r├│wnie┼╝ na torze wy┼Ťcigowym, w ramach Modlin Rally Show.

Nowa odmiana bestsellera ┼áKODY udowodni┼éa swoj─ů wszechstronno┼Ť─ç i bezkompromisowy charakter, wykazuj─ůc si─Ö niezwyk┼é─ů dynamik─ů. OCTAVIA RS iV charakteryzuje si─Ö jednoczesn─ů redukcj─ů zu┼╝ycia paliwa i emisji CO2 bez potrzeby stosowania kompromis├│w w zakresie dynamiki. Jazda tym modelem w praktyce oznacza codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczno┼Ťci tankowania, a po┼é─ůczenie obu jednostek nap─Ödowych zapewnia imponuj─ůcy zasi─Ög w trasie.

Miko Marczyk wzi─ů┼é tak┼╝e udzia┼é w nagraniach spot├│w radiowych w ramach kampanii ÔÇ×Nowa definicja hybrydyÔÇŁ, w kt├│rych opowiada┼é o emocjach towarzysz─ůcych mu podczas jazdy samochodem hybrydowym typu plug-in. Kierowca rajdowy dzieli┼é si─Ö r├│wnie┼╝ przez ca┼éy rok w swoich kana┼éach w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych wra┼╝eniami z u┼╝ytkowania pojazd├│w ┼áKODY.

Ostatnie newsy