W minionym roku ŠKODA wkroczyła w zupełnie nowy obszar, wprowadzając na polski rynek samochody częściowo lub w pełni elektryczne. Marka podjęła szereg wielokierunkowych działań. Zaangażowała ekspertów z różnych dziedzin, by zdobyć kompetencje w zakresie pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym. Następnie dokonano analizy rynku pod wieloma kątami, w tym reklamowym. Dużą rolę odegrało również przeanalizowanie potrzeb kierowców. Zbadano nie tylko ich nadzieje związane pojazdami z niskoemisyjnymi oraz bezemisyjnymi, ale również obawy, jakie wiążą się z użytkowaniem samochodów z takim napędem.
Mocne kompetencje i rozpoznanie potrzeb kierowców
Analiza pozwoliła stworzyć kampanie marketingowe tak, by odpowiedzieć na obawy potencjalnych klientów i rozwiać ich wątpliwości, przedstawiając zalety aut hybrydowych typu plug-in. Porównano je do standardowych modeli hybrydowych i wskazano na cechy dające przewagę pojazdom PHEV. Do zalet samochodów hybrydowych typu plug-in podkreślanych przez markę należą m.in. niskie spalanie i możliwość zeroemisyjnej jazdy na co dzień, duży zasięg wyłącznie na energii elektrycznej, dynamiczne przyspieszenie, cicha jazda na prądzie, a także możliwość ładowania samochodu nie tylko podczas jazdy, ale również przy użyciu standardowego gniazdka elektrycznego. Efektem tej przemyślanej kampanii jest pozycja lidera e-mobilności w Polsce.
– Zaczęliśmy od budowania naszych kompetencji w zakresie pojazdów częściowo i w pełni elektrycznych. Następnie zajęliśmy się rozpoznaniem potrzeb polskich kierowców, dla których technologie napędów elektrycznych są nowe. Chcieliśmy nie tylko pokazać atuty naszych aut z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym, ale przede wszystkim rozwiać obawy związane z takimi samochodami i pokazać, że to auta nowoczesne, przyjazne, intuicyjne i łatwe w obsłudze na co dzień. Szereg spójnych, konsekwentnie realizowanych działań marketingowych w wielu różnych kanałach zaowocował zdobyciem pozycji lidera elektromobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Pierwsze miejsce w rankingu to kolejny dowód na to, że ŠKODA jest blisko swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.
Muzycy w kampaniach samochodów hybrydowych typu plug-in
W pierwszej połowie roku ŠKODA skoncentrowała się na zaletach samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in w kampanii „Co Ciebie napędza”. Twarzami akcji zostali artyści Mela Koteluk oraz Grzegorz Turnau. W spotach pod hasłem „Napędzana pozytywną energią” promujących elektryczny model CITIGOe iV pojawiła się Mela Koteluk. Z kolei część kampanii prowadzonej pod hasłem „Nowa definicja hybrydy” poświęcona była modelowi SUBERB iV – pierwszej ŠKODZIE, która kryje pod maską dwa silniki. Bohaterem kampanii został muzyk Grzegorz Turnau.
Miko Marczyk za kierownicą modelu OCTAVIA RS iV
Kampania „Nowa definicja hybrydy” była obecna w drugiej połowie roku w różnych odsłonach. W szeroko zakrojonych działaniach marketingowych brał udział także ambasador marki, Rajdowy Mistrz Polski – Miko Marczyk, który wskazywał w wielu testach i programach na wszechstronność hybryd typu plug-in. Niskoemisyjne, oszczędne, ekologiczne i funkcjonalne samochody dają dużo radości z jazdy. Miko przetestował usportowiony model marki z napędem hybrydowym typu plug-in, jakim jest OCTAVIA RS iV, nie tylko w standardowych warunkach drogowych, ale również na torze wyścigowym, w ramach Modlin Rally Show.
Nowa odmiana bestsellera ŠKODY udowodniła swoją wszechstronność i bezkompromisowy charakter, wykazując się niezwykłą dynamiką. OCTAVIA RS iV charakteryzuje się jednoczesną redukcją zużycia paliwa i emisji CO2 bez potrzeby stosowania kompromisów w zakresie dynamiki. Jazda tym modelem w praktyce oznacza codzienne dojazdy do i z pracy bez konieczności tankowania, a połączenie obu jednostek napędowych zapewnia imponujący zasięg w trasie.
Miko Marczyk wziął także udział w nagraniach spotów radiowych w ramach kampanii „Nowa definicja hybrydy”, w których opowiadał o emocjach towarzyszących mu podczas jazdy samochodem hybrydowym typu plug-in. Kierowca rajdowy dzielił się również przez cały rok w swoich kanałach w mediach społecznościowych wrażeniami z użytkowania pojazdów ŠKODY.