KTO WPROWADZI WLTP?

Legenda do mapy:

Zielony - Unia Europejska (28 kraj├│w)
Jasnoszary - pozostałe 4 kraje europejskie (Szwajcaria, Liechtenstein, Norwegia, Islandia)
Czarny - kraje kandyduj─ůce: Turcja (WLTP dotyczy importowanych pojazd├│w: w przypadku pojazd├│w produkowanych lokalnie obowi─ůzuje NEDC), Izrael i regiony peryferyjne UE. Wci─ů┼╝ nie ustalono Wyspy R├ęunion, Martyniki, Gwadelupy, Gujany Francuskiej, St. Martin, Majotty
Ciemnoszary - cz─Ö┼Ťciowa realizacja (planowana): Korea Po┼éudniowa, Japonia (WLTP bez fazy testowej "extra-high"), Indie, Chiny (tylko emisje CO2, NEDC jest wykorzystywane do danych dotycz─ůcych konsumpcji)

WLTP VS. NEDC

ÔÇó oko┼éo 50% d┼éu┼╝szy czas cyklu ÔÇó ponad dwukrotnie wi─Öksza odleg┼éo┼Ť─ç cyklu ÔÇó 131 km/h ÔÇô wy┼╝sza maksymalna pr─Ödko┼Ť─ç ÔÇó 47 km/h ÔÇô wy┼╝sza ┼Ťrednia pr─Ödko┼Ť─ç ÔÇó po┼éowa czasu na biegu ja┼éowym

WSZYSTKO W SZCZEG├ô┼üACHÔÇŽ

WLTP wymaga wy┼╝szej masy pojazd├│w (15% maksymalnej ┼éadowno┼Ťci pojazdu).

 O┼Ü CZASU

WI─śKSZA WSZECHSTRONNO┼Ü─ć

WLTP jest cyklem bardziej wszechstronnym niż NEDC. WLTP uwzględnia dodatkowe czynniki, np. większe koła, GPS czy spojlery. To wpływa na emisję CO2 i zużycie paliwa poprzez wpływ wyposażenia na opór powietrza, aerodynamikę i masę pojazdu.

RDE I PEMS

WLTP

*

Zasi─Ög dla samochod├│w elektrycznych lub zasi─Ög w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In mo┼╝e si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od wersji i wyposa┼╝enia oraz zamontowanych akcesori├│w. W praktyce rzeczywisty zasi─Ög r├│┼╝ni si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od stylu jazdy, pr─Ödko┼Ťci, korzystania z dodatkowych odbiornik├│w energii, temperatury zewn─Ötrznej, liczby pasa┼╝er├│w, obci─ů┼╝enia ┼éadunkiem i topografii terenu.

UM├ôW SI─ś NA JAZD─ś PR├ôBN─ä

Poznaj bli┼╝ej wybran─ů ┼áKOD─ś i zabierz j─ů w tras─Ö