Kto wprowadzi WLTP?

Legenda do mapy:

Zielony - Unia Europejska (28 krajów)
Jasnoszary - pozostałe 4 kraje europejskie (Szwajcaria, Liechtenstein, Norwegia, Islandia)
Czarny - kraje kandydujące: Turcja (WLTP dotyczy importowanych pojazdów: w przypadku pojazdów produkowanych lokalnie obowiązuje NEDC), Izrael i regiony peryferyjne UE. Wciąż nie ustalono Wyspy Réunion, Martyniki, Gwadelupy, Gujany Francuskiej, St. Martin, Majotty
Ciemnoszary - częściowa realizacja (planowana): Korea Południowa, Japonia (WLTP bez fazy testowej "extra-high"), Indie, Chiny (tylko emisje CO2, NEDC jest wykorzystywane do danych dotyczących konsumpcji)

WLTP vs. NEDC

• około 50% dłuższy czas cyklu • ponad dwukrotnie większa odległość cyklu • 131 km/h – wyższa maksymalna prędkość • 47 km/h – wyższa średnia prędkość • połowa czasu na biegu jałowym

Wszystko w szczegółach…

WLTP wymaga wyższej masy pojazdów (15% maksymalnej ładowności pojazdu).

Oś czasu

Większa wszechstronność

WLTP jest cyklem bardziej wszechstronnym niż NEDC. WLTP uwzględnia dodatkowe czynniki, np. większe koła, GPS czy spojlery. To wpływa na emisję CO2 i zużycie paliwa poprzez wpływ wyposażenia na opór powietrza, aerodynamikę i masę pojazdu.

RDE I PEMS

WLTP

*

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Umów się na jazdę próbną

Poznaj bliżej wybraną Škodę i zabierz ją w trasę