Zbliżając się do pięciometrowego samochodu, zobaczysz pomarańczowy lakier, masywną ramę i wciągarkę, oświetlenie w osłonie chłodnicy i listwę świetlną na dachu. Kolor Sunset został zaprojektowany przez samych producentów samochodów, uczniów Technikum Zawodowego ŠKODA AUTO.
Wejście do środka jest równie łatwe jak wślizgnięcie się do SUV-a, dzięki parapetowi wzmocnionemu błyszczącą metalową osłoną. Prześwit MOUNTIAQ wynosi 29 cm, czyli o 10 cm więcej niż SUV ŠKODA KODIAQ, który stanowił inspirację dla uczniów. Elektrycznie możesz regulować siedzenia z własnym logo modelu. Gdy już usiądziesz wygodnie przy pomarańczowo obszytym kółku, możesz odkrywać wnętrze.
W środku jest mnóstwo szczegółów. Pomarańczowa gałka zmiany biegów wyróżnia się, a schowki przechowują przedmioty ważne podczas każdej wyprawy w teren. Możesz wyciągnąć koc z przedziału drzwiowego, rozłożyć go na trawie i cieszyć się piknikiem.
Jeśli zdecydujesz się zostać w kraju na noc, skorzystasz z latarki i śpiwora schowanego za siedzeniami, tuż obok dostosowanego systemu audio. Inne wyposażenie zewnętrzne można nosić ze sobą.
Logo marki ze skrzydlatymi strzałkami delikatnie świeci na czarnym suficie jak konstelacja gwiazd na nocnym niebie. Nawiasem mówiąc, efekt ten obejmuje 233 diody.
Po uruchomieniu samochodu - za pomocą przycisku rozrusznika, tak jak w przypadku każdej innej ŠKODY - słychać bogaty dźwięk dwulitrowego silnika benzynowego. Naciśnięcie pedała przyspieszenia wzmacnia dźwięk równolegle ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. MOUNTIAQ ma wyraźną konstrukcję i moc, aby poradzić sobie w każdym terenie i na wycieczkach, które wykraczają poza codzienne granice.
Pierwszy projekt i pierwszy otwarty konkurs ŠKODA po wielu dekadach. „Mały Bruiser”, jak go nazywano, musiał zdobyć swoje miejsce i stworzyć dobre imię projektu Azubi Car w ŠKODZIE. I tak właśnie się stało. Uczniowie postanowili zbudować stylowy kabriolet w oparciu o model podstawowy CITIGO. Wewnątrz są dwa miejsca. Auto odznacza się połączeniem dwóch kolorów - niebieskim i białym. Koła sportowe ze stopu niebieskiego zostały również pomalowane na niebiesko, a samochód był wyposażony w ręcznie wytwarzany tylny spojler i dwuczęściowy układ wydechowy. Ten sportowy skarb napędzał silnik gazowy 1,0 MPI o mocy 55 kW.
Drugi rok jest być może trudną sytuacją, ponieważ oczekiwano, że wynik będzie lepszy od pierwszego. Uczniowie zrobili jednak wszystko, co mogli, kiedy stworzyli zupełnie nowy samochód. Odważny, oryginalny i zabawny FUNSTAR zapiera dech w piersiach. Odważne studium projektowe, zaciekły i niekonwencjonalny samochód sportowy. Eksperci i dziennikarze zachwycali się nim i jednogłośnie ogłosili, że odbiór konstruktorów autokarów naprawdę pasuje FABIA. Wisienką na torcie był system dźwiękowy, który wykonał słynne 1400 watów. ŠKODA FUNSTAR stała się hitem na portalach społecznościowych.
Trzeci pojazd-uczeń czekał już w kolejce i nie mógł być gorszy - uczniowie spędzili niewiarygodnie 1300 godzin nad modelem ATERO. Ponad 4-metrowe coupe bazowało na modelu RAPID SPACEBACK, a przebudowa była nieco większa niż w poprzednich dwóch pojazdach. Ponieważ dach samochodu pochylił się bardziej niż oryginalny model, konieczne było przerobienie obu słupków B i C lub alternatywnie wielkości drzwi. Ale wynik był tego wart. ATERO to fantastyczne, bardzo emocjonalne coupe, które promieniuje każdą pasją do samochodów marki ŠKODA. Trzeba powiedzieć, że koncepcja snów nie ucierpiała na rynku.
ŠKODA ELEMENT opiera się na najmniejszym modelu oferowanym przez ŠKODA, czyli CITIGO i jest napędzany silnikiem elektrycznym. Umożliwia 100% relaksu wyprawom na wieś lub na plażę. ELEMENT ma również lodówkę oraz telewizor o przekątnej 108 cm, który znajduje się na pokrywie piątych drzwi.
Piąty samochód Azubi łączy popularność SUV-ów i poczucie swobody, jakie daje jazda z góry na dołu. Możesz prawie czuć morze, słońce i plażę za każdym razem, gdy na to wszystko patrzysz. Witamy w SUNROQ, studenckim kabriolecie opartym na KAROQ. SUNROQ zachowuje długość, szerokość i rozstaw osi KAROQ, a nawet zachowuje mocny czterocylindrowy silnik 1,5 TSI. Nadwozie zostało jednak przekształcone prawie nie do poznania.