PI臉膯 PRIORYTET脫W eMOBILNO艢CI 艩KODY

November 13, 2018
Jak dok艂adnie 艩KODA zbli偶a si臋 do rozwoju e-mobilno艣ci? Zidentyfikowano pi臋膰 kluczowych zagadnie艅, kt贸re nale偶y rozwi膮za膰 przy opracowywaniu zelektryfikowanych pojazd贸w. Ka偶dy z tych motyw贸w mo偶na znale藕膰 tutaj.

Poniewa偶 przemys艂 motoryzacyjny coraz bardziej koncentruje si臋 na e-mobilno艣ci, 偶aden z kluczowych graczy na rynku nie chce niczego przegapi膰. W przysz艂ym roku 艩KODA wskoczy na pok艂ad p艂yn膮cego statku e-mobilno艣ci i b臋dzie realizowa膰 pi臋膰 g艂贸wnych punkt贸w w swojej strategii.

Pierwszy to przyjemno艣膰 z jazdy. Wielbiciele sportowej jazdy uciesz膮 si臋 z faktu, 偶e maksymalny moment obrotowy dla pojazd贸w elektrycznych jest dost臋pny od zerowych obrot贸w, co oznacza, 偶e samoch贸d przyspieszy z pr臋dko艣ci膮 b艂yskawicy.

Drug膮 wa偶n膮 kwesti膮 jest atrakcyjny design. Tutaj samochody elektryczne oferuj膮 wiele mo偶liwo艣ci, szczeg贸lnie we wn臋trzu, poniewa偶 usuni臋cie konsoli tunelu stworzy艂o du偶膮 otwart膮 przestrze艅.

Projektanci b臋d膮 mogli opracowa膰 wyj膮tkowo przestronne wn臋trze. Jak wida膰 w koncepcji VISION E, elektryczne 艩KODY b臋d膮 oferowa膰 podwy偶szon膮 pozycj臋 siedz膮c膮 typow膮 dla modeli SUV-贸w i du偶膮 przestrze艅 w po艂膮czeniu z dynamiczn膮 sylwetk膮 i 艂agodnie opadaj膮c膮 lini膮 dachu w stylu coup茅. Poniewa偶 technologia elektryczna nie potrzebuje tyle miejsca, co silnik spalinowy i skrzynia bieg贸w, dwa baga偶niki mog膮 zmie艣ci膰 si臋 w samochodzie - jeden z ty艂u, drugi z przodu.

Kolejny kluczowy temat jest ju偶 przes膮dzony - samoch贸d zostanie pod艂膮czony do Internetu i b臋dzie wyposa偶ony w zaawansowane systemy wspomagaj膮ce kierowc臋, kt贸re nie tylko zwi臋ksz膮 bezpiecze艅stwo jazdy, ale tak偶e pomog膮 kierowcy. Smartfony mo偶na 艂adowa膰 indukcyjnie w samochodach, a do osobistych ustawie艅, danych i informacji na smartfonach mo偶na uzyska膰 dost臋p poprzez po艂膮czenie mi臋dzy samochodem a wy艣wietlaczami poszczeg贸lnych pasa偶er贸w. Jednym z priorytet贸w marki 艩KODA w zakresie przysz艂ych pojazd贸w elektrycznych jest zapewnienie klientom op艂acalno艣ci. 艩KODA s艂ynie z oferowania klientom du偶ej przestrzeni i rozwi膮za艅 Simply Clever, co oczywi艣cie dotyczy tak偶e samochod贸w z nap臋dem elektrycznym. Zamkni臋ciem kr臋gu pi臋ciu kluczowych zagadnie艅 jest zasi臋g jazdy zapewniany przez akumulator samochodowy. Ten warunek ma ogromne znaczenie zar贸wno dla klient贸w rozwa偶aj膮cych zalety e-mobilno艣ci, jak i dla programist贸w 艩KODY.

My艣l膮c o przysz艂o艣ci, 艩KODA nie my艣li wy艂膮cznie o produkcji zelektryfikowanych pojazd贸w, kt贸re wed艂ug prognoz maj膮 stanowi膰 25% wszystkich samochod贸w sprzedawanych w Europie w 2025 r. 艩KODA ma zainwestowa膰 2 miliardy EUR w rozw贸j samochod贸w elektrycznych oraz nowe us艂ugi mobilne w ci膮gu najbli偶szych pi臋ciu lat w ramach strategii 2025. Postawi艂a tak偶e jako sw贸j cel budowanie infrastruktury 艂adowania. Jednym z takich przyk艂ad贸w jest punkt szybkiego 艂adowania oddany do u偶ytku we wrze艣niu w miejscowo艣ci Mlad谩 Boleslav.

A jakich samochod贸w 艩KODA mog膮 oczekiwa膰 fani eMobility? W 2019 roku 艩KODA uruchomi sw贸j pierwszy samoch贸d wy艂膮cznie elektryczny - CITIGO zdolny do pokonania 300 kilometr贸w na jednym 艂adowaniu.

Wprowadzi r贸wnie偶 hybrydowy plug-in SUPERB.W 2020 r. na platformie MEB grupy powstanie samoch贸d elektryczny, oferuj膮cy do 500 km na jednym 艂adowaniu.

艩KODA VISION RS

Koncepcja 艩KODA VISION RS to kolejny przyk艂ad zelektryfikowanego pojazdu 艩KODA. Samoch贸d ma nap臋d hybrydowy typu plug-in 艂膮cz膮cy silnik TSI o mocy 110 kW (150 KM) z TSI o mocy 75 kW (102 KM). Ma to zapewni膰 moc wyj艣ciow膮 systemu 180 kW (245 PS), umo偶liwiaj膮c przyspieszenie analizy koncepcyjnej od startu do mety do 100 km/h w 7,1 sekundy. Na czysto elektrycznym nap臋dzie, tzn. bez emisji lokalnych, samoch贸d przejedzie 70 kilometr贸w.

Ostatnie newsy