PIĘĆ PRIORYTETÓW eMOBILNOŚCI ŠKODY

PIĘĆ PRIORYTETÓW eMOBILNOŚCI ŠKODY

PIĘĆ PRIORYTETÓW eMOBILNOŚCI ŠKODY

13. 11. 2018

Jak dokładnie ŠKODA zbliża się do rozwoju e-mobilności? Zidentyfikowano pięć kluczowych zagadnień, które należy rozwiązać przy opracowywaniu zelektryfikowanych pojazdów. Każdy z tych motywów można znaleźć tutaj.

Ponieważ przemysł motoryzacyjny coraz bardziej koncentruje się na e-mobilności, żaden z kluczowych graczy na rynku nie chce niczego przegapić. W przyszłym roku ŠKODA wskoczy na pokład płynącego statku e-mobilności i będzie realizować pięć głównych punktów w swojej strategii.

Pierwszy to przyjemność z jazdy. Wielbiciele sportowej jazdy ucieszą się z faktu, że maksymalny moment obrotowy dla pojazdów elektrycznych jest dostępny od zerowych obrotów, co oznacza, że samochód przyspieszy z prędkością błyskawicy.

Drugą ważną kwestią jest atrakcyjny design. Tutaj samochody elektryczne oferują wiele możliwości, szczególnie we wnętrzu, ponieważ usunięcie konsoli tunelu stworzyło dużą otwartą przestrzeń.

Projektanci będą mogli opracować wyjątkowo przestronne wnętrze. Jak widać w koncepcji VISION E, elektryczne ŠKODY będą oferować podwyższoną pozycję siedzącą typową dla modeli SUV-ów i dużą przestrzeń w połączeniu z dynamiczną sylwetką i łagodnie opadającą linią dachu w stylu coupé. Ponieważ technologia elektryczna nie potrzebuje tyle miejsca, co silnik spalinowy i skrzynia biegów, dwa bagażniki mogą zmieścić się w samochodzie - jeden z tyłu, drugi z przodu.

Kolejny kluczowy temat jest już przesądzony - samochód zostanie podłączony do Internetu i będzie wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, które nie tylko zwiększą bezpieczeństwo jazdy, ale także pomogą kierowcy. Smartfony można ładować indukcyjnie w samochodach, a do osobistych ustawień, danych i informacji na smartfonach można uzyskać dostęp poprzez połączenie między samochodem a wyświetlaczami poszczególnych pasażerów. Jednym z priorytetów marki ŠKODA w zakresie przyszłych pojazdów elektrycznych jest zapewnienie klientom opłacalności. ŠKODA słynie z oferowania klientom dużej przestrzeni i rozwiązań Simply Clever, co oczywiście dotyczy także samochodów z napędem elektrycznym. Zamknięciem kręgu pięciu kluczowych zagadnień jest zasięg jazdy zapewniany przez akumulator samochodowy. Ten warunek ma ogromne znaczenie zarówno dla klientów rozważających zalety e-mobilności, jak i dla programistów ŠKODY.

Myśląc o przyszłości, ŠKODA nie myśli wyłącznie o produkcji zelektryfikowanych pojazdów, które według prognoz mają stanowić 25% wszystkich samochodów sprzedawanych w Europie w 2025 r. ŠKODA ma zainwestować 2 miliardy EUR w rozwój samochodów elektrycznych oraz nowe usługi mobilne w ciągu najbliższych pięciu lat w ramach strategii 2025. Postawiła także jako swój cel budowanie infrastruktury ładowania. Jednym z takich przykładów jest punkt szybkiego ładowania oddany do użytku we wrześniu w miejscowości Mladá Boleslav.

A jakich samochodów ŠKODA mogą oczekiwać fani eMobility? W 2019 roku ŠKODA uruchomi swój pierwszy samochód wyłącznie elektryczny - CITIGO zdolny do pokonania 300 kilometrów na jednym ładowaniu.

Wprowadzi również hybrydowy plug-in SUPERB.W 2020 r. na platformie MEB grupy powstanie samochód elektryczny, oferujący do 500 km na jednym ładowaniu.

ŠKODA VISION RS

Koncepcja ŠKODA VISION RS to kolejny przykład zelektryfikowanego pojazdu ŠKODA. Samochód ma napęd hybrydowy typu plug-in łączący silnik TSI o mocy 110 kW (150 KM) z TSI o mocy 75 kW (102 KM). Ma to zapewnić moc wyjściową systemu 180 kW (245 PS), umożliwiając przyspieszenie analizy koncepcyjnej od startu do mety do 100 km/h w 7,1 sekundy. Na czysto elektrycznym napędzie, tzn. bez emisji lokalnych, samochód przejedzie 70 kilometrów.

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy