ZUPEŁNIE NOWA ŠKODA OCTAVIA

ZUPEŁNIE NOWA ŠKODA OCTAVIA

ZUPEŁNIE NOWA ŠKODA OCTAVIA

6. 11. 2019

Ikona marki robi kolejne, wielkie postępy pod względem technologii i designu. Światowa premiera nowej OCTAVII odbędzie się 11 listopada 2019 w Pradze.

OCTAVIA to ikona i najważniejszy model marki – dokładnie na 60. rocznicę rozpoczęcia produkcji tego bestsellera, ŠKODA wprowadza jej nową wersję. Czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA jest dłuższa i szersza od poprzednika, a także posiada pojemniejszy bagażnik. Dzięki nowemu językowi stylistycznemu, OCTAVIA oferuje jeszcze więcej emocji. Oprócz tego jej całkowicie nowa koncepcja wnętrza łączy wyjątkową funkcjonalność z imponującą przestrzenią i wysokiej jakości materiałami oraz Przemyślanymi Rozwiązaniami. Nowa OCTAVIA oferuje też innowacje z zakresu łączności, niespotykane dotąd w segmencie samochodów kompaktowych. Wszystkie te cechy uzupełnia wyjątkowy stosunek ceny do jak zwykle wysokiej jakości ŠKODY.

Poznaj bliżej NOWĄ ŠKODĘ OCTAVIĘ

Zapisz się i otrzymaj informacje o modelu jako pierwszy!

Premiera Nowej ŠKODA OCTAVIA

Z ZEWNĄTRZ

Większe wymiary, więcej emocji

Odświeżony przód auta i ostro zarysowane reflektory zapewniają zupełnie nowe wrażenie wizualne. Dodatkowo większa długość i szerokość tego kompaktowego modelu podkreśla jego pewność siebie - przy 4689 mm długości ŠKODA OCTAVIA COMBI czwartej generacji jest o 22 mm dłuższa niż jej poprzednik. Szerokość auta wzrosła o 15 mm do 1829 mm (długość limuzyny wzrosła o 19 mm do 4689 mm, a szerokość o 15 mm do 1829 mm). Rozstaw osi nowej OCTAVII wynosi 2686 mm. Co więcej, przeprojektowane relingi dachowe wydłużają wizualnie sylwetkę pojazdu, a felgi aluminiowe o wymiarach do 19 cali nadają OCTAVII sportowego charakteru.

Nowa OCTAVIA należy do najbardziej aerodynamicznych aut na świecie

Nowa konstrukcja ŠKODY OCTAVIA zapewnia jej doskonałą aerodynamikę. Jako limuzyna auto ma współczynnik oporu powietrza (cd) od 0,24, a w wersji kombi od 0,26. Nowa OCTAVIA należy do jednych z najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Ulepszona aerodynamika zmniejsza również zużycie paliwa i emisję CO2.

Pierwsza OCTAVIA z pełnymi reflektorami LED Matrix

Węższe przednie reflektory i tylne światła wykorzystują nowoczesną technologię LED. W najwyższej wersji wyposażenia OCTAVIA posiada pełne reflektory LED Matrix. Ten innowacyjny system generuje światło składające się z kilku wiązek, które są indywidualnie kontrolowane. Dzięki temu rozwiązaniu światła drogowe mogą być włączone przez cały czas, a dzięki odpowiedniemu przysłanianiu nie oślepiają innych użytkowników drogi. Dzieje się tak, ponieważ kamera na przedniej szybie wykrywa inne pojazdy, a także ludzi. Oprócz tego OCTAVIA posiada oświetlenie Coming/Leaving Home i - po raz pierwszy w przypadku ŠKODY OCTAVIA – dynamiczne kierunkowskazy.

WEWNĄTRZ

Nowa koncepcja wnętrza i dużej przestrzeni

W nowej ŠKODZIE OCTAVIA ilość miejsca imponuje jeszcze bardziej. Pasażerowie z tyłu mają ponadprzecięną przestrzeń na kolana – teraz to aż 78 mm. Pojemność bagażnika, która jest największa w segmencie, wzrosła do 640 l w wersji kombi i do 600 l w limuzynie. Oprócz tego, projektanci całkowicie odnowili wnętrze OCTAVII - nowa kierownica ma teraz tylko dwa ramiona i chromowane wykończenie. Wielofunkcyjna kierownica dodatkowo może obsługiwać aż 14 różnych funkcji.

W nowej OCTAVII przeprojektowano również m.in. konsolę środkową czy listwy drzwi. Nowa deska rozdzielcza o modułowym, wielopoziomowym układzie przypomina teraz swoim kształtem kratkę ŠKODA – posiada dodatkowo kontrastowe, kolorowe wykończenie tuż poniżej dużego, wolnostojącego centralnego wyświetlacza wielofunkcyjnego. Wyjątkowo wygodne są także ergonomiczne fotele – oprócz podgrzewania mogą one być wyposażone w funkcję masażu i/lub wentylacji. Dostępne na życzenie fotele sportowe pokryte są wyjątkowo oddychającą tkaniną ThermoFlux. Inną opcją nowej OCTAVII jest trójstrefowa klimatyzacja Climatronic i system KESSY.

W momencie wprowadzenia na rynek nowa OCTAVIA będzie dostępna w wersjach Active, Ambition i Style. W 2020 roku gama zostanie uzupełniona o OCTAVIĘ SCOUT i sportową OCTAVIĘ RS.

ZUPEŁNIE NOWA ŠKODA OCTAVIA INSPIRUJE

TECHNOLOGIA

Nowość: wyświetlacz head-up i dwa 10-calowe ekrany

OCTAVIA to pierwszy model ŠKODY z wyświetlaczem typu head-up. Pokazuje on takie informacje jak prędkość lub dane z nawigacji bezpośrednio na przedniej szybie w zasięgu wzroku kierowcy. Systemy informacyjno-rozrywkowe nowej ŠKODY OCTAVIA opcjonalnie oferują usługę przesyłania sygnału radia i telewizji, a także całkowicie bezprzewodowe połączenie ze smartfonem za pomocą SmartLink+. Urządzenia multimedialne lub nośnik USB można również bezpośrednio połączyć z systemem audio za pośrednictwem dwóch portów USB-C z przodu z maksymalnie pięciu portów USB-C w całym samochodzie. Opcjonalnie dostępne jest również gniazdo 230 V z tyłu. Zoptymalizowane akustycznie wnętrze i nowy system dźwiękowy Canton zapewniają doskonały dźwięk podczas podróży.

ŠKODA ulepszyła także Wirtualny Kokpit w nowej OCTAVII. Najnowsza generacja cyfrowej i indywidualnie konfigurowalnej tablicy rozdzielczej jest wyposażona w 10-calowy ekran, który jest bardzo przyjazny dla użytkownika. Kierowca może wybrać jeden z czterech różnych układów wyświetlania - podstawowy, klasyczny, nawigacyjny i z systemami wspomagania kierowcy. Kierowca może także wyświetlać mapy nawigacji na Wirtualnym Kokpicie i na wyświetlaczu centralnym o wymiarach do 10 cali. Klimatyzację Climatronic może obsługiwać za pomocą zintegrowanego panelu na dole wyświetlacza systemu audio-nawigacyjnego. Za pomocą wygodnego suwaka dotykowego może także jednym palcem regulować głośność dźwięku, a mapę nawigacyjną powiększać lub pomniejszać dwoma palcami.

DSG z technologią shift-by-wire

Nowa OCTAVIA jest pierwszą w historii ŠKODĄ, która wykorzystuje technologię shift-by-wire do obsługi przekładni DSG. Oznacza to, że przełącznik biegów nie jest już mechanicznie połączony ze skrzynią biegów. Zamiast tego wszystko odbywa się elektronicznie. W miejscu znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej, w nowej OCTAVII znajduje się moduł sterujący z możliwością wybierania trybów jazdy - R (wsteczny), N (neutralny) i D/S (jazda/sport) - a także P (tryb parkowania).

Premiera innowacyjnych systemów, takich jak Asystent Unikania Kolizji i Exit Warning.

Czwarta generacja OCTAVII wprowadza kilka nowych i innowacyjnych systemów wspomagających, z których część debiutuje właśnie w tym modelu.

Nowy Asystent Unikania Kolizji wspomaga kierowcę, aktywnie zwiększając kąt skrętu w przypadku zbliżającego się zderzenia z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem. System Exit Warning informuje kierowcę, czy inny pojazd lub rowerzysta zbliża się od tyłu podczas otwierania drzwi samochodu. Ponadto, za pomocą czujnika Hands-on samochód sprawdza, czy kierowca konsekwentnie trzyma ręce na kierownicy i czy ma kontrolę nad pojazdem. W przypadku wykrycia zagrożenia może zatrzymać samochód dzięki Emergency Assist.

SILNIKI

Nowoczesne silniki o zwiększonej wydajności, z technologią łagodnej hybrydy

Nowa ŠKODA OCTAVIA wyposażona jest w nowoczesne silniki TDI i TSI o zwiększonej wydajności, które charakteryzują się znacznie lepszą aerodynamiką, niższym zużyciem paliwa i emisją CO2. Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych dostępny jest również ekologiczny wariant z napędem CNG, hybryda typu plug-in oraz - po raz pierwszy w ŠKODZIE – napęd z technologią łagodnej hybrydy.

Z 7-biegową skrzynią DSG, trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) i czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) wykorzystują rozrusznik z napędem pasowym 48 V i akumulator litowo-jonowy 48 V. Dzięki temu można „żeglować” z całkowicie wyłączonym silnikiem spalinowym, odzyskiwać energię podczas hamowania i wspomagać silnik elektronicznym doładowaniem. Jednocześnie silnik uruchamia się bardzo cicho i przy niskich wibracjach.

Oba silniki są również dostępne z 6-biegową manualną skrzynią biegów bez technologii łagodnej hybrydy. Skrzynia biegów w 1.5 TSI została nowo opracowana dla jednostek, które zapewniają wysoki moment obrotowy. Co więcej, silnik 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) jest dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła i z 7-biegową DSG. Wszystkie TSI są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Hybryda plug-in z dwoma różnymi wariantami mocy


Kontynuując technologię pierwszej hybrydowej ŠKODY typu plug-in, ŠKODY SUPERB iV, nowa OCTAVIA będzie dostępna również z silnikiem elektrycznym – nawet w dwóch wariantach mocy. Oprócz modelu o mocy wyjściowej 150 kW (204 KM) planowana jest kolejna wersja o mocy 180 kW (245 KM). Oba warianty będą wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG.

Diesle nowej generacji EVO emitują do 80% mniej tlenku azotu


Trzy nowe silniki Diesla zapewniają moc od 85 KW (115 KM) do 147 kW (200 KM). Każdy z nich ma 2-litrową pojemność i pochodzi z nowo opracowanej generacji silników EVO, które mają duży moment obrotowy, a jednocześnie są wydajne i wyjątkowo ekologiczne. Oprócz filtra cząstek stałych posiadają one nowe rozwiązanie z zakresu oczyszczania spalin - SCR. Używając tak zwanego „podwójnego dozowania”, płyn AdBlue jest wtryskiwany do dwóch katalizatorów SCR, które są ułożone jeden po drugim. Ta metoda i zastosowanie drugiego katalizatora redukuje emisję tlenku azotu (NOx) o około 80% w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji. W rezultacie silniki EVO zapewniają warunki do spełnienia przyszłej normy emisji spalin Euro 6d. Warianty o mocy 110 kW (150 KM) i 147 kW (200 KM) są opcjonalnie dostępne z napędem na wszystkie koła.

G-TEC: napęd CNG

ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji dostępna jest także jako wersja G-TEC ze szczególnie ekologicznym napędem CNG. W porównaniu do samochodu napędzanego benzyną, OCTAVIA G-TEC wytworzy około 25% mniej CO2, znacznie mniej tlenku azotu (NOx) i nie będzie emitować cząstek sadzy. Do tego wariantu przeznaczony jest silnik 1.5 TSI o mocy 96 kW (130 KM). Całkowita pojemność trzech zbiorników CNG wynosi 17,7 kg. W razie potrzeby samochód może również korzystać z 9-litrowego zbiornika paliwa. Auto dostępne jest w obu wariantach nadwozia i oferowane jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową DSG.

Trzy opcje podwozia i zawieszenie adaptacyjne

Oprócz standardowego podwozia, ŠKODA oferuje dwie inne opcje dla OCTAVII - sportowe zawieszenie niższe o 15 mm i zawieszenie Rough Road zapewniające o 15 mm większy prześwit. Dodatkowo, opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC stale dostosowuje sztywność i tłumienie oraz daje kilka trybów jazdy do wyboru. Po wyposażeniu w DCC w hybrydach typu plug-in prześwit pozostaje niezmieniony - wszystkie pozostałe warianty są obniżone o 10 mm.

PRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIA

Pakiet wygodnego snu, przewód do napełniania AdBlue i USB-C na konsoli centralnej

Zgodnie z naczelną ideą ŠKODY, nowa OCTAVIA oferuje mnóstwo Przemyślanych Rozwiązań. Kilka typowych dla marki funkcjonalności ułatwia codzienną mobilność kierowcy i pasażerom. Pakiet Wygodnego snu - dostępny po raz pierwszy w OCTAVII – zapewnia większe zagłówki i przyjemny koc pasażerom z tyłu. W wersji kombi dostępny jest także ulepszony system siatek i automatycznie chowana roleta bagażnika. Wielofunkcyjna kieszeń do przechowywania drobiazgów zapewnia dodatkowe miejsce do przewożenia niewielkich przedmiotów.


Zabezpieczenia dla dzieci w tylnych drzwiach można obsługiwać elektronicznie, a pasażerowie z tyłu mogą korzystać z dwóch kieszeni na smartfony na oparciach przednich siedzeń. Oprócz tego, dwa gniazda USB-C są dostępne z przodu, a opcjonalnie mogą być dostępne także z tyłu. Kolejny opcjonalny port USB-C może znajdować się w panelu nad lusterkiem wstecznym. Typowym rozwiązaniem ŠKODY jest parasol umieszczony w drzwiach kierowcy – tutaj znaleźć można także szczotkę z Oryginalnych Akcesoriów ŠKODA. Co więcej, w OCTAVII znajduje się także lejek zintegrowany z pokrywą zbiornika od spryskiwacza, opcjonalny hak holowniczy chowany elektrycznie oraz wygodny przewód do napełniania AdBlue.

HISTORIA

W styczniu 2019 roku OCTAVIA obchodziła 60-lecie od momentu rozpoczęcia produkcji. Pierwsze egzemplarze tego legendarnego modelu zjechały z linii produkcyjnej w fabryce w Mladá Boleslav na początku 1959 roku. W połowie lat 90-tych pojawiły się pierwsze OCTAVIE współczesnej generacji z segmentu kompaktowego. Od momentu premiery czeski producent zbudował ponad 6,5 miliona tych modeli, a w ciągu ostatnich kilku lat OCTAVIA trzeciej generacji sprzedawała się na całym świecie w ilości ok. 400 000 sztuk rocznie - to ok. jednej trzeciej całkowitej sprzedaży ŠKODY!

Obecnie OCTAVIA jest najlepiej sprzedającym się modelem w Czechach, Austrii, Szwajcarii, Finlandii, na Węgrzech, w Polsce, Serbii i na Białorusi. Wiodącą rolę w tym sukcesie odgrywa wariant kombi: prawie dwie trzecie wszystkich nabywców OCTAVII wybiera właśnie tę wersję. OCTAVIA to także najlepiej sprzedające się kombi w Europie i najpopularniejszy samochód importowy w Niemczech. To właśnie dlatego ŠKODA zdecydowała się wprowadzić na rynek najpierw OCTAVIĘ COMBI, a następnie wersję limuzyny.

---

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy