MISTRZOWIE OD A DO Z

MISTRZOWIE OD A DO Z, CZYLI PODSUMOWUJEMY SEZON 2019 ŠKODA POLSKA MOTORSPORT

MISTRZOWIE OD A DO Z, CZYLI PODSUMOWUJEMY SEZON 2019 ŠKODA POLSKA MOTORSPORT

19. 12. 2019

W wyjątkowym alfabecie zbieramy wszystko to, co było ważne w sezonie 2019 dla zespołu ŠKODA Polska Motorsport. Atak od pierwszych metrów. Załoga ŠKODA Polska Motorsport jeszcze przed startem sezonu była uznawana za faworytów i w Rajdzie Świdnickim-Krause sprawdziła się w tej roli. Zwyciężyła w rundzie otwierającej walkę o tytuł i prowadziła w klasyfikacji generalnej cyklu aż do finiszu sezonu.

W wyjątkowym alfabecie zbieramy wszystko to, co było ważne w sezonie 2019 dla zespołu ŠKODA Polska Motorsport.

Atak od pierwszych metrów. Załoga ŠKODA Polska Motorsport jeszcze przed startem sezonu była uznawana za faworytów i w Rajdzie Świdnickim-Krause sprawdziła się w tej roli. Zwyciężyła w rundzie otwierającej walkę o tytuł i prowadziła w klasyfikacji generalnej cyklu aż do finiszu sezonu.

Bezpieczeństwo to bardzo ważny aspekt startów w rajdach. Warto przyjrzeć się, w jaki sposób ŠKODA FABIA R5 chroni swoją załogę: https://www.skoda-motorsport.pl/aniol-stroz-jak-skoda-fabia-r5-chroni-swoja-zaloge/

Coraz bliżej sukcesu na Karowej! Miko Marczyk znów zakończył legendarne Kryterium Asów na podium z minimalną stratą do zwycięzcy: https://www.skoda-motorsport.pl/barborka-2019-rajdowi-mistrzowie-polski-na-podium/

Dojrzały – tę cechę Mikołaja Marczyka najczęściej wymieniają osoby blisko z nim współpracujące. Jak na 24-latka to spory komplement i wyraz tego, jak kierowca podchodzi do swoich zadań. W sporcie, w którym doświadczenie jest niezmiernie ważne, odpowiedzialne podejście bywa kluczem do sukcesu.

ERC, czyli Rajdowe Mistrzostwa Europy. Kolejny cel duetu ŠKODA Polska Motorsport, do którego Marczyk i Gospodarczyk przygotowywali się w 2019 roku sumiennie. Wystartowali w dwóch rundach (Rajd Polski i Rajd Barum), w innych jeździli ćwiczyć opis.

FABIA R5 – to ten model ŠKODY zapewnił duetowi Marczyk i Gospodarczyk mistrzowski tytuł. Napęd na cztery koła, pięciobiegowa skrzynia biegów oraz blisko 290 KM i 425 Nm generowane przez turbodoładowany silnik 1,6 – to najważniejsze cechy rajdowej ŠKODY FABIA. Ponad 320 zamówień od 2015 roku na całym świecie świadczy o tym, jak udane to auto.

Szymon Gospodarczyk, czyli pilot w mistrzowskiej załodze ŠKODA Polska Motorsport oraz człowiek, który wielkich wyzwań się nie boi. W 2019 roku wystartował w Rajdzie Dakar, startował również z sukcesami w Rajdowym Pucharze Polski w Samochodach Terenowych.

Historia ŠKODY jest ściśle związana z motorsportem i rajdami. Od sześciu dekad samochody produkowane w Mlada Boleslav kojarzone są z rywalizacją w rajdach. W mistrzostwach Polski auta marki ŠKODA pojawiały się, zanim producent oficjalnie zajął się tworzeniem rajdówek. Jakie to były auta? Zobacz: https://www.skoda-motorsport.pl/nie-tylko-skoda-fabia-r5-jakie-skody-sprzed-lat-zdobywaly-tytuly-w-mistrzostwach-polski/

Instagram, Facebook, YouTube oraz rajdowe odcinki specjalne i Moto Fanpark ŠKODY w parku serwisowym. Dziesiątki kibiców na trasie i wirtualnie śledziło starty naszej załogi. Dziękujemy!

Jedynym w motorsporcie samochodem, którym można poruszać się na co dzień po drogach publicznych, jest rajdówka. Jak spisywałaby się ŠKODA FABIA R5 w Twoim domu? Zobacz: https://www.skoda-motorsport.pl/czy-rajdowka-da-sie-jezdzic-na-codzien/

KODIAQ był drugim škodowym domem Miko Marczyka oprócz ŠKODY FABIA R5. Do czego świeżo upieczony mistrz Polski wykorzystywał SUV-a ŠKODY w sezonie RSMP? Sprawdź: https://www.skoda-motorsport.pl/jak-skoda-kodiaq-pomogla-zdobyc-rajdowe-mistrzostwo-polski/

Litwa, czyli kraj, który gościł załogi RSMP w lipcu. Jedyna zagraniczna runda okazała się bardzo szczęśliwa dla duetu ŠKODA Polska Motorsport. Rajd Elektreny był jedną z dwóch szutrowych prób w kalendarzu, a w klasyfikacji RSMP najszybsi okazali się właśnie Marczyk z Gospodarczykiem.

Mistrzostwo. I to potrójne. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wywalczyli w sezonie 2019 tytuł Rajdowych Mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej oraz mistrzów Polski w klasie 2, a główny partner zwycięskiej załogi, ŠKODA Polska Motorsport, kończy tegoroczne zmagania jako mistrz Polski w klasyfikacji zespołów producenckich.

Najmłodszy mistrz Polski, bo dokładnie 23 lata, 10 miesięcy i 14 dni miał Mikołaj Marczyk, gdy zapewnił sobie tytuł. Na pierwsze mistrzostwo czekał ledwie 18 rajdów. Więcej szalonych liczb z sezonu 2019 tutaj: https://www.skoda-motorsport.pl/szalone-liczby-mikolaja-marczyka-i-szymona-gospodarczyka/

Opony to jedyny łącznik rajdówki z podłożem. Ich właściwy dobór to czasem klucz do sukcesu na rajdzie. Jak to zrobić najlepiej, wyjaśniał Miko Marczyk: https://www.skoda-motorsport.pl/miko-marczyk-o-dobieraniu-opon-do-warunkow-rajdu/

Przygotowanie fizyczne w rajdach jest równie ważne, jak szybkie i bezawaryjne auto. Co musi mieć wytrenowane kierowca? Zobacz: https://www.skoda-motorsport.pl/w-zdrowym-ciele-rajdowy-duch-przygotowanie-fizyczne-kierowcy-rajdowego/

Mechanizm Różnicowy, czyli inaczej dyferencjał lub dyfer. To kluczowy element rajdowej ŠKODY FABIA, który odpowiada za jak najefektywniejsze przekazanie mocy na koła. Jak to działa? Sprawdź: https://www.skoda-motorsport.pl/jak-skutecznie-przelozyc-moc-na-kola/

ŠKODA, czyli synonim dominacji w rajdowym światku. Mistrzostwo Polski zdobyte przez duet Marczyk–Gospodarczyk było jednym z 23 krajowych czempionatów wywalczonych w autach tej marki. Do tego doszły zwycięstwa w WRC 2, WRC 2 Pro, ERC, juniorskiej ERC 1, a także mistrzostwach Afryki i strefy NACM.

Trzy zwycięstwa w klasyfikacji generalnej RSMP odnieśli w tym sezonie Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Tytuł zapewnili sobie na rundę przed końcem.

Uroczyste wręczenie nagród. W tym roku na Gali Sportu Samochodowego ręce członków zespołu ŠKODA Polska Motorsport uginały się od trofeów: https://www.skoda-motorsport.pl/gala-sportu-samochodowego-2019-najwazniejsze-trofea-dla-zespolu-skoda-polska-motorsport/

Współpraca – słowo klucz w rajdowym świecie. Efekt dobrej pracy sztabu ludzi widać na mecie w postaci pucharów. Za sukcesem zespołu ŠKODA Polska Motorsport stoją nie tylko kierowca i pilot, ale też mechanicy, inżynierowie, szefowie zespołu, menedżerowie, osoby zajmujące się działaniami medialnymi i marketingowymi, a nawet kucharze.

Zawieszenie ŠKODY FABIA R5 to dwie opcje do wyboru w zależności od nawierzchni – szutru bądź asfaltu. Duet ŠKODA Polska Motorsport wygrywał w tym sezonie na obu nawierzchniach. To potwierdzenie nie tylko umiejętności Marczyka i Gospodarczyka, ale również uniwersalności auta: https://www.skoda-motorsport.pl/skoda-fabia-r5-w-dwoch-odslonach/

Artykuł powstał we współpracy ze skoda-auto.pl

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy