MIKOŁAJ MARCZYK O RAJDZIE ŚWIDNICKIM

April 29, 2018
Wyczekiwana pierwsza runda RSMP ju┼╝ za nami. Rajd ┼Üwidnicki-Krause dobieg┼é ko┼äca, a humory dopisuj─ů.

Nie ukrywam, ┼╝e przed rajdem mia┼éem delikatny stres, poniewa┼╝ debiutowali┼Ťmy nie tylko w nowym samochodzie, ale i nowym zespole. Obecna formu┼éa rajd├│w sprawdzi┼éa si─Ö: gratulacje dla organizator├│w! Osiemna┼Ťcie aut z nap─Ödem na cztery ko┼éa zg┼éoszonych do startu, pi─Ökna pogoda oraz legendarne odcinki ÔÇô to wszystko stworzy┼éo wspania┼é─ů atmosfer─Ö. Widok tylu kibic├│w w niekt├│rych miejscach przypomina┼é mi relacje z rajd├│w z poprzednich lat. To wspania┼ée uczucie.

Rajd rozpocz─Öli┼Ťmy z dobrym samopoczuciem i sprawnie wykonanym planem trzech przejazd├│w odcinka testowego. By┼é on dok┼éadnie taki sam jak w zesz┼éym roku, wi─Öc dobrze si─Ö na nim czu┼éem. Znajomo┼Ť─ç zesz┼éorocznego odcinka to du┼╝a wiedza, kt├│ra pozwala na szybsz─ů jazd─Ö. Sprawnie pokonali┼Ťmy tras─Ö, sprawdzaj─ůc r├│┼╝ne ustawienia i ostatecznie ko┼äcz─ůc z czasem 1:50:2, kt├│ry da┼é nam 1. miejsce na odcinku ÔÇô to zagwarantowa┼éo dobry nastr├│j przed rajdem.

Wieczorny odcinek, czyli miejski prolog ÔÇô tym razem nie taki kr├│tki: 6,65 kilometra. Zap─Ötlony, z parti─ů szutrow─ů, wygrodzeniami, szykanami, rondami, kostk─ů, parkingiem ÔÇô dobry test sprawno┼Ťci przed sezonem. Musz─Ö przyzna─ç, ┼╝e cho─ç bardzo lubi─Ö odcinki miejskie i uwa┼╝am je za tak samo wa┼╝ne jak ka┼╝de inne, to tym razem nie stan─ů┼éem na wysoko┼Ťci zadania. Delikatne b┼é─Ödy w set-upie auta, a do tego technika jazdy, kt├│ra nie pozwala┼éa na w┼éa┼Ťciwe opanowanie rajd├│wki, da┼éy niepewny przejazd. Ostatecznie zako┼äczyli┼Ťmy odcinek i tym samym dzie┼ä ze strat─ů 2,9 sekundy do Kuby Brzezi┼äskiego.

Niedziel─Ö zacz─Öli┼Ťmy zgodnie z naszym planem. Jako, ┼╝e poza kr├│tkimi fragmentami odcinka Walim-Zag├│rze wszystkie oesy by┼éy dla mnie nowe, to na pierwszej p─Ötli postanowili┼Ťmy pozna─ç tras─Ö. Sprawdzali┼Ťmy przyczepno┼Ť─ç asfaltu, podchwytliwe miejsca, nasz opis i starali┼Ťmy si─Ö osi─ůgn─ů─ç pewno┼Ť─ç jazdy. W ten spos├│b OS2, OS3 i OS4 ko┼äczyli┼Ťmy odpowiednio na czwartym, drugim i czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej. Tym samym nasz─ů ÔÇ×badawcz─ůÔÇŁ p─Ötl─Ö zako┼äczyli┼Ťmy na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej ze strat─ů 7,5 sekundy do podium i 17,5 sekundy do 1 miejsca.

Podczas serwisu przeanalizowali┼Ťmy sobie nasze pierwsze przejazdy i zgodnie z analiz─ů wybrali┼Ťmy miejsca, w kt├│rych nale┼╝y pojecha─ç sprawniej. Druga p─Ötla to zdecydowanie lepszy rytm jazdy, a co za tym idzie ÔÇô wi─Öksza przyjemno┼Ť─ç. Drugi przejazd sprinterskiego odcinka Witosz├│w uko┼äczyli┼Ťmy na drugim miejscu, 0,9 sekundy do zwyci─Özcy Grze┼Ťka Grzyba. Nast─Öpnie oes Walim-Zag├│rze, r├│wnie┼╝ na drugim miejscu, 0,8 sekundy za Kub─ů Brzezi┼äskim. Na zako┼äczenie p─Ötli ponownie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i legendarne Kamionki ju┼╝ ze spor─ů strat─ů 8,2 sekundy za Grze┼Ťkiem i Robertem.

Na koniec dnia pozosta┼é nam Power Stage, czyli dodatkowo punktowany oes na zako┼äczenie rywalizacji. Sytuacja by┼éa o tyle ciekawa, ┼╝e Zbyszek Gabry┼Ť z Arturem Natka┼äcem byli 0,7 sekundy za nami w walce o podium. Szczerze m├│wi─ůc, niespecjalnie o tym my┼Ťla┼éem, doskonale wiedz─ůc, ┼╝e jedyne, co mo┼╝emy zrobi─ç, to dobrze pojecha─ç ten odcinek. Tym bardziej by┼éo to dla mnie wa┼╝ne, ┼╝e Patelnie Walimskie oraz Micha┼ékowa bardzo przypad┼éy nam do gustu. To oes, na kt├│rym wa┼╝na jest precyzja ruch├│w i dobre samopoczucie na w─ůskiej drodze i kostce ze zmienn─ů nawierzchni─ů. Znowu ruszyli┼Ťmy z pewnym planem ÔÇô wiedzieli┼Ťmy, co poprawiamy wzgl─Ödem ostatniego przejazdu. Taki by┼éem przekonany i tak szuka┼éem dynamiki, ┼╝e ju┼╝ przy pierwszym hamowaniu pope┼énili┼Ťmy niewielki b┼é─ůd ­čśë Na ca┼ée szcz─Ö┼Ťcie potem by┼éo ju┼╝ spokojnie i rytmicznie. Power Stage zako┼äczyli┼Ťmy z czasem 7:30:1 na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej odcinka, co da┼éo nam 5 dodatkowych punkt├│w.

Co wi─Öcej, uda┼éo nam si─Ö obroni─ç przed Zbyszkiem i Arturem, tym samym ko┼äcz─ůc rywalizacj─Ö na 3 miejscu w klasyfikacji generalnej, 4,7 sekundy za Kub─ů i 17,7 sekundy za Grze┼Ťkiem na niespe┼éna godzinnym rajdzie.

Musz─Ö wam przyzna─ç, ┼╝e to dla mnie ogromna rado┼Ť─ç m├│c rywalizowa─ç w RSMP w tak wspania┼éym zespole, siedz─ůc za kierownic─ů ┼áKODY FABII R5. Pami─Ötam, jak jeszcze 2 lata temu z amatorskiego podw├│rka ┼Ťledzi┼éem z podziwem walk─Ö Colina, Tomka Kasperczyka, Zbyszka Gabrysia czy Grze┼Ťka Grzyba, nie my┼Ťl─ůc nawet w najbardziej odleg┼éych marzeniach, ┼╝e kiedy┼Ť r├│wnie┼╝ wsi─ůd─Ö do podobnej maszyny.

Rajdy to pi─Ökny sport ÔÇô ja bardzo lubi─Ö ich z┼éo┼╝ono┼Ť─ç. Wykonali┼Ťmy dobr─ů prac─Ö na pocz─ůtek sezonu.

Prezentowany materia┼é dotyczy samochodu rajdowego i ma charakter wy┼é─ůcznie wizerunkowy. Samoch├│d ten nie jest dost─Öpny w sprzeda┼╝y na rynku polskim.

Ostatnie newsy