ŁĄCZNOŚĆ NOWEJ GENERACJI NA DRODZE

ŁĄCZNOŚĆ NOWEJ GENERACJI NA DRODZE

ŁĄCZNOŚĆ NOWEJ GENERACJI NA DRODZE

8. 2. 2019

Nowoczesne technologie postępują skokowo. Oczywiście postęp ten kształtuje także świat motoryzacyjny. Rzućmy okiem na najnowsze innowacje w łączności, które planuje dla Ciebie ŠKODA.

Najnowszy członek wielkiej rodziny ŠKODA, SCALA, został zaprezentowany w Izraelu na początku grudnia. Będąc najmłodszym modelem, jest również najbardziej postępowym samochodem, również w dziedzinie łączności. Karta eSIM z wbudowanym łączem LTE sprawia, że ŠKODA SCALA jest pierwszym samochodem producenta samochodów Mladá Boleslav, który jest „zawsze online”, zapewniając nieprzerwane połączenie z Internetem. To kolejny krok od ostatniego wprowadzonego modelu, KAROQ.

Umożliwia kierowcom korzystanie z takich usług, jak automatyczny komunikat, gdy poduszka powietrzna jest uruchomiona lub ręczne powiadomienie o wypadku, pomoc operatora w przypadku awarii, proaktywne planowanie serwisowe oraz prowadzenie dokumentacji stanu samochodu. W zależności od poziomu wyposażenia kierowcy mogą również bezprzewodowo pobierać różne aplikacje do systemu audio-nawigacyjnego lub aktualizować mapy do systemu nawigacji. Podczas gdy jesteśmy w nawigacji, SCALA ułatwia również życie swoim użytkownikom dzięki nowym, hybrydowym wyszukiwaniem interesujących miejsc (POI). Ta funkcja skutecznie łączy metody wyszukiwania online i offline.

Ponieważ SCALA oferuje najnowszą rozrywkę multimedialną, teraz w trzeciej generacji, jego systemy charakteryzują się lepszą i szybszą reakcją niż poprzednicy. „ŠKODA SCALA jest pierwszym samochodem w grupie Volkswagen z najnowszą generacją systemu informacyjno-rozrywkowego. Ta generacja została przeprojektowana i jest bardziej elastyczna i dostosowywalna, dzięki czemu może zaspokoić jeszcze większe potrzeby klientów. W miarę upływu czasu samochody ŠKODA będą oferować coraz więcej połączonych funkcji, od aplikacji do przesyłania strumieniowego, zakupów i cennych ofert dla pasażerów. Dzięki aplikacjom informacyjno-rozrywkowym, które można pobrać bezpośrednio w samochodzie, w niedalekiej przyszłości będzie można zdalnie sterować inteligentnym domem z pokładu samochodu”- mówi Sebastian Lasek, dyrektor ds. łączności w ŠKODA.

Nowe funkcje ŠKODA Connect

Gdy ŠKODA SCALA wchodziła na rynek, świat łączności online zmieniał się. Odzwierciedlając świeżość tego nowego modelu, ŠKODA Connect zmieniła się na nowo, bazując na nowym DNA ŠKODA i reagując na trendy w rozwoju aplikacji mobilnych. „Podobnie jak w przypadku rozwoju pojazdu, ŠKODA monitoruje opinie użytkowników podczas tworzenia aplikacji mobilnych. Programiści zrobili wszystko, co w ich mocy, aby uwzględnić odpowiedź w tych aplikacjach. Dzięki takim informacjom od użytkowników wszystkie funkcje są teraz bardziej dostępne, a nawigacja po aplikacjach jest bardziej intuicyjna. W efekcie użytkownicy lepiej rozumieją stan swojego pojazdu i mogą łatwiej dowiedzieć się, kiedy organizować regularne serwisowanie”, wyjaśnia Petr Kredba, twórca łączności w ŠKODA.

„Kolejną funkcją, która upraszcza życie użytkownikom, jest możliwość zdalnego zablokowania samochodu, jeśli nie są pewni, czy zabezpieczyli swój samochód przed opuszczeniem go. Zimą wielu użytkowników z pewnością doceni to, jak łatwo można włączyć ogrzewanie, więc kiedy rano wsiadają do samochodu, jest już miło i przyjemnie”, mówi Petr Kredba, dodając, że dotyczy to tych, którzy posiadają pojazdy z niezależnym ogrzewaniem.

Istnieją również nowe opcje łączności w samym samochodzie. ŠKODA SCALA pozwala użytkownikom pobierać aplikacje do samochodu ze sklepu z aplikacjami dostępnego w systemie audio-nawigacyjnym. Sklep z aplikacjami zostanie uruchomiony wraz z pakietem aplikacji ŠKODA, a wraz z nim inne aplikacje. „Początkowo użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do prognozy pogody i wiadomości. Następnie pojawi się aplikacja Kalendarz, która wyświetli nadchodzące wydarzenia, a jeśli użytkownik sobie tego życzy, zapewni także nawigację do nich”, podsumowuje Petr Kredba, programista ds. łączności.

Asystent głosowy

Oprócz większej łączności samochody ŠKODA stają się również bardziej inteligentne. Można teraz komunikować się zdalnie z samochodami ŠKODA za pomocą sterowania głosowego. W samochodzie ŠKODA można odnieść pozytywne wrażenia z jazdy dzięki zaawansowanej integracji głosowej, która pomaga w lepszej kontroli samochodu bez użycia rąk.

W 2018 roku ŠKODA zintegrowała asystenta głosowego Alexa (tak, to właśnie Alexa z Amazon). Dzięki ŠKODA Connect Alexa Skill klienci mogą komunikować się z samochodem za pośrednictwem głośnika Amazon Echo w domu lub w smartfonie poprzez aplikację Alexa.

„Z Alexą zadziałaliśmy naprawdę szybko. Odpowiadamy na potrzeby klientów tak szybko, jak to możliwe”- wyjaśnia Sebastian Lasek. Początkowa faza w Niemczech i Wielkiej Brytanii została ogłoszona sukcesem, a Alexa została wdrożona w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Jest również dostępny dla kierowców w wielu innych krajach, jednak komunikacja z Alexą będzie tylko w języku angielskim, niemieckim lub francuskim. Asystent mówi im, ile paliwa pozostało, czy okna i drzwi są zamknięte, czy pojazd jest zamknięty, gdzie jest zaparkowany, a także inne podaje inne przydatne informacje, takie jak średnia prędkość, zużycie paliwa lub dzienny pokonany dystans. Umiejętność ŠKODA Connect Alexa Skill może również oferować informacje o następnej dacie kontroli lub o tym, gdzie znaleźć najbliższego przedstawiciela handlowego ŠKODA.

A jak łatwo jest wchodzić w interakcje z Alexą? Bardzo! Każdy, kto ma podstawową znajomość języka angielskiego, niemieckiego lub francuskiego, może szybko go zrozumieć. Przede wszystkim musisz pobrać aplikację ŠKODA Connect Alexa (Alexa nazywa aplikacje „umiejętnościami”) ze strony internetowej Amazon/Wielkiej Brytanii/Niemiec/Francji i sparować ją ze swoim urządzeniem. I wtedy? Weźmy na przykład angielski - najbardziej rozpowszechnioną wersję w Czechach.

Komunikacja wyglądałaby mniej więcej tak: po pierwsze musisz obudzić Alexę poprzez komunikat głosowy - wystarczy zwykła „Alexa”. Następnie musisz aktywować umiejętność ŠKODA Connect Alexa, mówiąc „zapytaj ŠKODA”. Następnie spytaj! Na przykład, jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji o swoim samochodzie, możesz zapytać: „Alexa, poproś ŠKODĘ, aby opowiedziała mi o moim samochodzie”. A Alexa może odpowiedzieć: „Twój OCTAVIA COMBI to model 2018 z wersją 2.0 Silnik TDI i 6-biegowa manualną skrzynią biegów. Twoja OCTAVIA działa bez zarzutów i nie zgłasza żadnych usterek”.

A co z sterowaniem głosowym w samochodzie? Wraz z kolejną generacją podłączonych samochodów, ŠKODA wprowadza również zaawansowaną integrację głosową w samochodzie. Według Sebastiana Laska „nie należy lekceważyć różnicy między inteligentnymi asystentami w domu i samochodzie. W domu to przyjemna funkcja, nowatorski i interesujący sposób na interakcję z naszymi urządzeniami. Jednak w samochodzie jest to niezbędna funkcja dla kierowców, którzy powinni mieć oczy szeroko otwarte podczas jazdy”.

Podsumowując, ważne jest, aby zdać sobie sprawę z faktu, że co działa na rzecz inteligentnych asystentów w domu, niekoniecznie będzie działać na rzecz inteligentnych asystentów w samochodzie. Krajobraz jest inny i wymaga nowego zestawu rozwiązań unikalnego zestawu problemów. Jednym ze sposobów rozwiązania tych problemów jest doskonała integracja aplikacji. Bardzo niewielu twórców aplikacji dużo myślało o dostosowaniu nawigacji do sterowania głosowego. Dostawcy samochodowych asystentów głosowych muszą lepiej dostosować się do krajobrazu i stworzyć coś naprawdę wartościowego dla kierowcy. Dlatego ŠKODA ciężko pracuje nad opracowaniem najnowocześniejszych systemów, które sprawią, że jazda jest łatwiejsza i przyjemniejsza dla pasażerów.

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy