This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Wszystkie szczegóły

SPECYFIKACJA ŠKODY ENYAQ COUPÉ iV

Wymiary samochodu

Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, objętość bagażnika.

Bezpieczeństwo

Funkcje bezpieczeństwa

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV to bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz opisanych już systemów bezpieczeństwa, w standardzie lub jako opcja dostępne są następujące funkcje:

› Punkty mocowania Isofix i Top Tether do zamocowania fotelika dziecięcego na tylnej kanapie i alternatywnie na przednim fotelu pasażera.

› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje ustawioną prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy na jazdę z dowolną prędkością, ale nie większą niż wcześniej zdefiniowana wartość.

ABS zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania awaryjnego lub podczas hamowania na śliskich nawierzchniach.

› Zwiększając ciśnienie hamowania, asystent hamowania HBA pomaga kierowcom w sytuacjach, w których konieczne jest hamowanie awaryjne. Prowadzi do znacznego skrócenia drogi hamowania.

EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie hamowania i ogólną równowagę hamowania, a także zapobiega nadmiernemu hamowaniu tylnych kół. › RBC (Regenerative Braking Control) przeciwdziała blokowaniu kół napędowych, co może się zdarzyć, gdy kierowca zwalnia na gładkiej powierzchni.

ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez blokowania się kół na śliskich nawierzchniach.

EDL pomaga podczas przyspieszania lub jazdy pod górę z niską przyczepnością pod jednym z napędzanych kół.

TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalne urządzenie holownicze z własną jednostką sterującą. System działa na zasadzie hamowania jednego lub więcej kół, jednocześnie zmniejszając w razie potrzeby moment obrotowy silnika elektrycznego. System TSA interweniuje i pomaga ustabilizować samochód i przyczepę.

XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów i zapewnia neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca zasadniczo symuluje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego, aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy na zakrętach. Dzięki temu pojazd pokonuje zakręty o wiele pewniej i bardziej naturalnie. › Monitorowanie ciśnienia w oponach TPM+ stale informuje kierowcę o ciśnieniu w oponach.

Funkcja Autohold zapobiega niezamierzonemu ruchowi pojazdu (niezależnie od nachylenia drogi) podczas zatrzymywania się lub ruszania, bez konieczności wciskania pedału hamulca. Hamulce są zwalniane automatycznie, gdy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia. Dzięki funkcji Autohold hamulce działają na obie osie.

Jazda i układ kierowniczy

Napęd na wszystkie koła

Silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi można uzupełnić drugim silnikiem elektrycznym na przedniej osi. Dzięki temu ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV staje się samochodem z napędem na wszystkie koła.

Napęd na przednie koła jest włączany i wyłączany całkowicie automatycznie. Kierowca może w pewnym stopniu wpływać na zachowanie układu napędu na wszystkie koła, wybierając tryb jazdy – Sport, Eco, Comfort, Normal, Individual lub Traction.

Napęd 4×4 zużywa niewiele więcej energii niż napęd na tylne koła. To dodatkowe zużycie energii można przypisać głównie dodatkowej masie pojazdu po dodaniu silnika z przodu. Napęd na wszystkie koła jest bardziej energooszczędny niż napęd konwencjonalny.

Napęd na wszystkie koła jest dostępny tylko z akumulatorem 82 kWh.

Dynamic Chassis Control z Driving Mode Select

Aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy, ŠKODĘ ENYAQ COUPÉ iV można wyposażyć w dynamiczną kontrolę podwozia (DCC) z funkcją Driving Mode Select, która oferuje kilka trybów, dziki którym zmienia się zarówno sztywność amortyzatorów, jak i inne ustawienia pojazdu. Zmiana konfiguracji samochodu z wygodnego, zrelaksowanego trybu na dynamiczne, sportowe ustawienie jest w zasięgu jednego przycisku.

Dynamic Chassis Control stale monitoruje, ocenia i reaguje na bieżące zachowanie podczas jazdy (hamowanie, przyspieszanie, skręcanie) i dostosowuje charakterystykę podwozia w zależności od ustawionego trybu, indywidualnie i niezależnie dla każdego koła.

Sportowe podwozie

Sportowe podwozie posiada sztywniejsze zawieszenie ze sprężynami, uzupełnione o specjalne sportowe amortyzatory, co zapewnia szybszą reakcję i tym samym bardziej dynamiczne właściwości jezdne. Podwozie jest obniżone o 15 mm niżej na przedniej osi i 10 mm niżej na tylnej osi.

Hamowanie rekuperacyjne

Hamowanie rekuperacyjne to proces, w którym energia kinetyczna pojazdu jest przekształcana w energię elektryczną, która jest następnie magazynowana w akumulatorze wysokonapięciowym. Pozwala to efektywnie wykorzystywać energię i zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego poprzez częściowe ładowanie akumulatora podczas jazdy.

Hamowanie rekuperacyjne odbywa się w różnych sytuacjach na drodze i posiada kilka trybów, które w każdej chwili można zmienić. Intensywność siły hamowania rekuperacyjnego może być ustawiana ręcznie przez kierowcę lub automatycznie przez jednostkę napędową samochodu.

Progresywny układ kierowniczy

Ta cecha zapewnia ŠKODZIE ENYAQ COUPÉ iV lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Progresywny układ kierowniczy zmienia przełożenie w zależności od tego, jak daleko skręcisz kierownicą.

Samouszczelniające sie opony

Samochód jest standardowo wyposażony w zestaw do naprawy opon lub w opony przeznaczone do natychmiastowego uszczelniania uszkodzonych bieżników bez utraty ciśnienia w standardzie dla felg 20” i 21”.