Nowoczesne silniki TSI oferują bardzo dobre osiągi przy ograniczeniu zużycia paliwa. Ich bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka to dwa podstawowe elementy pozwalające na tę efektywność.
W klasycznych silnikach paliwo dostarczane do cylindrów jest wcześniej mieszane z powietrzem. W silnikach TSI paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra i dopiero tam mieszane z powietrzem. Do cylindrów wtryskiwana jest taka ilość benzyny, jaka jest niezbędna do prawidłowej pracy w danej chwili.
Turbosprężarka dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika. Powietrze jest nie tylko zasysane, ale także wtłaczane do cylindrów. Większa ilość powietrza sprawia, że możemy podać więcej paliwa, co daje lepsze osiągi.
Silnik TSI ma dwa oblicza: przy delikatnym obchodzeniu się z gazem daje zaskakująco niskie zużycie paliwa, a w razie potrzeby, "budzi" w sobie bardzo dobre osiągi.
Główne różnice pomiędzy silnikami TSI a wolnossącymi silnikami benzynowymi starszej generacji to:
dostarczający paliwo od razu do cylindra.
dostarczająca odpowiednią ilość powietrza do silnika.
dostępny w szerokim zakresie obrotów.
Zobacz, w których modelach Škody dostępne są silniki TSI. Wybierz jeden z nich dla siebie i ciesz się przyjemnością jazdy!
Poznaj bliżej wybraną Škodę i zabierz ją w trasę