Landirenzo Omegas EVO oraz Omegas Direct są dedykowanymi instalacjami do konkretnego silnika i nadwozia samochodu ŠKODA. Landirenzo Omegas należą do najnowocześniejszych systemów zasilania gazem LPG w fazie lotnej. Wysokiej jakości komponenty instalacji zamontowane są z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych wsporników montażowych. Przeprowadzane testy drogowe pozwalają na zachowanie wysokiej trwałości i żywotności silnika. Dodatkowym atutem jest zmniejszenie kosztów eksploatacji samochodu. Cenione są na rynku instalacji gazowych za wysoką jakość, niezawodność i wytrzymałość.

LANDIRENZO OMEGAS EVO – jak działa system?

Gaz LPG, w stanie ciekłym, wypływa ze zbiornika przez wielozawór (który połączony z wlewem służy także do tankowania LPG ) i skierowany zostaje do komory silnika przez przewód, na którym umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku ustawionym w pozycji “GAZ”. W komorze silnika znajduje się reduktor, gdzie następuje redukcja ciśnienia gazu LPG oraz zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy.

Komputer ECU (sterownik), określając aktualny czas wtrysku gazu, opiera się na przejętych podczas zasilania gazem, czasach wtrysku benzyny. Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku benzyny (sterownika), a sterownik instalacji gazowej przetwarza polecenia wygenerowane dla wtryskiwaczy benzynowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.

Aby zachować idealną zgodność z systemem benzynowym, komputer ECU(sterownik) systemu gazowego, uruchamia wtrysk gazu na tym samym cylindrze, z którego został pobrany czas wtrysku benzyny. Komputer gazu oblicza jaką ilość energii, która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny, zamienić na odpowiednią ilość energii, wygenerowaną przez gaz.

LANDIRENZO OMEGAS EVO jest w stanie zintegrować się w sposób wydajny z głównymi funkcjami (kontrola stężenia mieszanki, cut off, EGR, odcięcie paliwa przy zadanych obrotach , itd) jak też z dodatkowymi (kontrola sprzęgła klimatyzatora, nadciśnienie wspomagania kierownicy, obciążenia elektryczne, itd) tego systemu.

Przeliczenie czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu jest realizowane w oparciu o szereg parametrów, które oprócz czasów wtrysku benzyny są pozyskiwane przez komputer ECU (sterownik) gazu, takich jak: ciśnienie gazu na listwie, temperatura gazu, temperatura cieczy chłodzącej w silniku i obroty silnika.

LANDIRENZO OMEGAS DIRECT

(bezpośredni wtrysk paliwa)

System LANDIRENZO OMEGAS DIRECT stanowi nową ewolucję systemu sekwencyjnego wtrysku gazu LPG: został zaprojektowany do przekształcania silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

System LPG LANDIRENZO redukuje emisję zanieczyszczeń, przyczyniając się do poprawy jakości powietrza i gwarantując zgodność z coraz bardziej rygorystycznymi normami środowiskowymi. Zaawansowana technologia pozwala systemowi Omegas Direct zapewnić wysoką wydajność przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności silnika przez lata. Wtryskiwacze najnowszej generacji zapewniają dokładne dozowanie paliwa w celu optymalizacji spalania.

System Omegas Direct LPG współdziała z systemem benzynowym i oferuje połączenia OBD II. Omegas Direct jest dostępny w kilku różnych wersjach, aby przystosować się do pojazdów o różnych pojemnościach, w tym silników turbo.

Atrakcyjna gwarancja

w wybranych ASO ŠKODA 2 LATA, BEZ LIMITU KILOMETRÓW

Instalacja gazowa Landirenzo Omegas zamontowana w wybranych ASO ŠKODA na terenie Polski, jest objęta gwarancją zbieżną z gwarancją producenta samochodu: okres trwania 2 lata, bez limitu kilometrów.

BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWNIKA

Landirenzo stawia na najwyższe standardy bezpieczeństwa. Nasze instalacje wyposażone są w szereg systemów zabezpieczających:

W przypadku kolizji odłączony zostaje cały system, a zawory bezpieczeństwa odcinają wypływ gazu. Wyjątkowo mocny, stalowy zbiornik, nawet zgnieciony zachowuje całkowitą szczelność.

W przypadku nie odłączenia pistoletu podczas tankowania paliwa LPG, przewód tankowania zostaje zerwany podczas ruszenia samochodem, a zawór jednokierunkowy uniemożliwia wypływ gazu ze zbiornika.

W przypadku próby przepełnienia zbiornika LPG podczas tankowania, automatycznie odcinany jest dopływ gazu przez wielozawór, a dystrybutor wyłącza wówczas tankowanie.

W przypadku pożaru samochodu, odpowiednia konstrukcja i wykonanie komponentów systemu LPG gwarantują bezpieczeństwo.

EKONOMIA

Bezpośrednio po montażu instalacji zaczynamy oszczędzać. Duża kwotowa różnica pomiędzy ceną benzyny i LPG powoduje bardzo znaczące oszczędności dla użytkowników samochodów zasilanych LPG. Oszczędności na kosztach zakupu paliwa w stosunku do wersji benzynowej, mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w trakcie kilkuletniego użytkowania samochodu. Niezmiennie od ponad 20 lat w Polsce, cena LPG w stosunku do benzyny jest ok. 50 niższa. Oczywiście wpływa to na ciągły wzrost samochodów LPG w Polsce, których liczba zbliża się do 3 mln. szt.

EKOLOGIA

Korzyści ze stosowania paliwa LPG oprócz ekonomicznych, są również ekologiczne: mniejsza emisja tlenku CO i dwutlenku węgla CO2 ,węglowodorów, tlenków azotu NOx, podczas spalania paliwa LPG, istotnie przyczynia się to do czystości powietrza. W wielu krajach stosowane są zachęty do stosowania LPG w transporcie w postaci np. możliwości wjazdu do centrów miast dla samochodów z zasilaniem gazowym.