W czym hybryda PLUG-IN jest lepsza od zwyczajnej hybrydy?
Mniej palą. Przede wszystkim hybryda plug in z naładowanymi akumulatorami pozwala na jazdę z wykorzystaniem prądu elektrycznego na dystansie ponad 60 kilometrów. To zasięg dłuższy od średniego dziennego przebiegu statystycznego europejskiego kierowcy. W tym czasie nasza hybryda plug-in zamienia się w auto elektryczne. Ciche, dynamiczne, bezemisyjne a w dodatku bardzo tanie. Pełne naładowanie akumulatorów Škody Superb iV w domowej sieci to koszt zaledwie ok. 8 zł.
Mniej szkodzą. Hybrydy plug-in są więc bardziej funkcjonalne i uniwersalne. Idealnie nadają się do jazdy w mieście oraz na dłuższych trasach, tam, gdzie spalanie tradycyjnego paliwa jest najbardziej efektywne (stała prędkość). Średnie zużycie paliwa hybrydy plug-in, np. Škody Superb iV to zaledwie 1,0 - 1,4 l/100 km. To koszt zaledwie 9 zł na każde 100 kilometrów, a poza tym mniejsza emisja do atmosfery.
Mniej kosztują. Można więc powiedzieć, że hybryda plug-in to dwa w jednym: samochód elektryczny w samochodzie spalinowym. Dzięki temu ich właściciele w niektórych miastach mogą korzystać z różnego rodzajów udogodnień, np. z darmowych punktów ładowania, nie ponosząc przy tym kosztów parkowania. Posiadacze tradycyjnych hybryd nie mogą z takich rozwiązań skorzystać.