Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu, skomentował:
„Rok 2024 był dla nas wyjątkowy – odnotowaliśmy globalny wzrost dostaw o 6,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym, co zawdzięczamy poszerzonemu i unowocześnionemu portfolio modelowemu. Szczególnie dobre wyniki osiągnęliśmy na kluczowych rynkach w Europie Zachodniej i Wschodniej, co jest dowodem na silną pozycję naszej marki w tych regionach.
W naszej gamie modeli wyróżniły się nowe generacje Octavii, Superba i Kodiaqa, które znacząco przyczyniły się do wzrostu sprzedaży. Równocześnie w pełni elektryczna rodzina Enyaq umocniła swoją pozycję, z wynikiem prawie 80 000 dostaw na całym świecie, zdobywając czołowe miejsca w rejestracjach pojazdów elektrycznych na wielu europejskich rynkach. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się także nasz nowy elektryczny kompaktowy SUV, Elroq – jeszcze przed końcem roku złożono na niego ponad 20 000 zamówień”.
Największym pojedynczym rynkiem zbytu pozostały Niemcy, gdzie dostarczono 187 100 pojazdów, co stanowi wzrost o 18,5% w porównaniu do 2023 roku. Znaczące wzrosty odnotowano również w Turcji (+25,7%), Wielkiej Brytanii (+11,9%) i Hiszpanii (+20,6%).
Najpopularniejszym modelem w gamie okazała się Octavia, z wynikiem 215 700 dostarczonych egzemplarzy (+12,4%), a za nią uplasowały się SUV Kamiq (126 000; +8,2%) i Fabia, która osiągnęła najwyższy wzrost procentowy – 24,1% (117 100 sztuk). Utrzymał się również wysoki popyt na całkowicie elektryczną rodzinę Enyaq, wybraną przez blisko 80 tysięcy nabywców. Model ten zapewnił sobie czołowe pozycje sprzedaży na kilku kluczowych rynkach Europy.