Przeprojektowując wygląd Nowego Enyaqa, projektanci mieli większe ambicje niż tylko przeprowadzenie prostej modernizacji. Rezultatem jest wyeliminowanie łączeń i zupełnie nowa maska.
„To jeden z kamieni milowych języka designu Modern Solid. Naszym celem było opracowanie przodu samochodu, który robi jeszcze mocniejsze wrażenie. Nowy przód Enyaqa jest tego najlepszym dowodem, a jego stworzenie wymagało zaprojektowania całkowicie nowej maski.” - wyjaśnia Jounggeen Kim z zespołu ds. projektowania nadwozia Škody.
Nie tylko maska jest nowym elementem przodu samochodu. Można powiedzieć, że projektanci nie pozostawili prawie nic z poprzedniej odsłony modelu, a dotychczasowy design został w pełni zastąpiony nowym językiem projektowania, który stawia na minimalizm.
„Modern Solid trzyma się trzech podstawowych zasad. Ma wyrażać solidność, funkcjonalność i być autentyczny. Od tego zależy wiele szczegółów” - wyjaśnia projektant. Błyszcząca powierzchnia Tech-Deck Face daje poczucie schludności i prostoty, a jednocześnie demonstruje funkcjonalną koncepcję projektową, która ukrywa radar i inne czujniki wbudowane w samochód.
Projektanci wraz z inżynierami zadbali również o zminimalizowanie połączeń elementów w przedniej części samochodu. Rezultatem jest nie tylko czystszy i bardziej elegancki wygląd, ale także poprawiona aerodynamika. Współczynnik oporu powietrza Enyaqa wynosi 0,245 (poprawa o 0,019), podczas gdy Enyaq Coupé wykazuje nawet wartość 0,225. „Enyaq Coupé to najbardziej aerodynamiczny samochód Škody i jeden z najlepszych pod względem tego parametru samochodów w swoim segmencie” - mówi Kim.
Reflektory są teraz ściśle dopasowane do Tech-Deck Face i tworzą jeden element. Ogólne wrażenie potęgują reflektory Matrix LED w modelach z wyposażeniem TOP. „Wersje te mają nowy podświetlany wzór płynnie przechodzący w światła LED do jazdy dziennej, tworząc nowoczesny wygląd. Grafika wzoru nawiązuje do pionowych listew osłony chłodnicy, które do tej pory miały modele Škody z silnikami spalinowymi” - mówi Martin Paclt z zespołu projektantów nadwozia, opisując nowy wygląd.
Główne światła są teraz umieszczone niżej, a wewnątrz reflektorów projektanci zastosowali czarne ramki modułów zamiast popularnego wcześniej chromu.
Tylne światła również przeszły niewielką zmianę. „Zachowaliśmy kształt, ale teraz sygnatura świetlna w górnym poziomym pasie jest podzielona na łącznie cztery segmenty, co optycznie łączy tył z wyglądem przodu” - wyjaśnia Paclt.
Wygląd samochodu zmienił się również przez lakier. Standardowe wersje mają teraz lakierowaną dolną część zderzaka w kolorze Unique Dark Chrome, podczas gdy w wyższych wersjach wyposażenia i wariancie Coupé występuje ona w kolorze nadwozia.
Wyróżnia się on szczególnie w połączeniu z nowym metalicznym kolorem - Zielenią Olibo. „Chcieliśmy bardziej zróżnicować poszczególne wersje i nadać nawet podstawowym odmianom więcej elegancji” - wyjaśnia Peregrina Iglesias z działu Colour & Trim.
Zmiany zaszły również we wnętrzu. Pojawiła się nowa kierownica z napisem Škoda, detale zostały nieznacznie zmienione w poszczególnych wersjach wnętrza Design Selections, a do produkcji użytych zostało więcej materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do ponownego przetworzenia. Tego wyrazem jest wnętrze Lounge w którym tapicerka występuje w kolorze szarym Jumbo z Suedii z miętowo-zielonymi przeszyciami i lamówkami. „Szary kolor Jumbo w połączeniu z miętowo-zielonymi detalami tworzy świeże i nowoczesne wnętrze” - mówi Iglesias.
We wnętrzu Lodge zastosowano tapicerkę z tkaniny TechnoFil, częściowo wykonaną z włókien poliamidowych pochodzących z recyklingu, oraz pomarańczowe kontrastujące elementy, w tym pomarańczowe pasy bezpieczeństwa.
W ten sposób Nowy Enyaq i Nowy Enyaq Coupé sprawiają wrażenie całkowicie przeprojektowanych i odzwierciedlają nowy język stylistyczny Škody wewnątrz i na zewnątrz.