Opracowanie nowego dźwięku elektrycznego modelu Elroq zajęło kilka miesięcy, w prace zaangażowany był zespół ośmiu osób z trzech działów Škoda Technical Development: Design, Vehicle Electrics i Overall Vehicle Verification.
„Zaczęliśmy od szkiców pojedynczych tonów, które reprezentują DNA marki Škoda. Następnie dodaliśmy dynamikę, aby dźwięk wiernie odwzorował brzmienie pojazdu poruszającego się przy prędkościach do około 30 km/h” - wyjaśnia Pavel Orendáš, jeden z kierowników zespołu projektowego.
Początkowy etap rozwoju ma miejsce w laboratorium, gdzie inżynierowie i projektanci oceniają różne dźwięki i profile dźwiękowe, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie. Robią to dosłownie na słuch.
„W trakcie procesu projektowania należy uwzględnić wymagania prawne, które określają nie tylko minimalny poziom głośności, ale także skład częstotliwościowy dźwięku. Ponadto trzeba się uporać ze zmianą częstotliwości. Co więcej, dźwięki te muszą się zmieniać w zależności od prędkości pojazdu, w taki sam sposób, w jaki zmienia się brzmienie konwencjonalnego samochodu w zależności od sposobu jego prowadzenia” - dodaje Jaromír Žák z działu weryfikacji pojazdów.
Po znalezieniu odpowiedniego rozwiązania i zainstalowaniu go w prototypowym samochodzie, rozpoczyna się faza testów: najpierw w laboratorium, a następnie na tajnym torze testowym. Celem jest uzyskanie takiego brzmienia, które nie będzie uciążliwe dla otoczenia i ludzi, ale będzie też spełniać wymagania prawne. Ostateczna wersja dźwięku jest następnie wdrażana do użytku.