Nowa kampania ŠKODY przypomina, że wszyscy jesteśmy użytkownikami dróg. Niezależnie od tego, czy kierujemy samochodem, prowadzimy rower, spacerujemy lub zajmujemy miejsce pasażera, powinniśmy dbać o nasze wspólne bezpieczeństwo. Najnowszy spot wideo ukazuje kierowcę i rowerzystów. Nie są to jednak zwykli użytkownicy drogi, ale manekiny z laboratorium naukowego pokazane w trakcie testów zderzeniowych. Uwaga manekinów jest rozproszona. Korzystanie z telefonu, odwracanie wzroku od trasy i interakcje z pasażerami sprawiają, że bohaterowie nie docierają bezpiecznie do domu. Film jest dostępny pod LINKIEM.
Kampanii, która wystartowała 12 kwietnia towarzyszy hasło „Dzielimy razem drogę”. Jej cel to uświadamianie konieczności dbania o bezpieczeństwo zarówno podczas jazdy na rowerze, jak i w trakcie prowadzenia auta. Temat jest często bagatelizowany, dlatego też marka nagłaśnia go, by edukować wszystkich użytkowników drogi.
Kampania to element wielokierunkowego projektu #ROKBEZPIECZEŃSTWA, uwzględniającego szereg działań zwiększających bezpieczeństwo na drogach. Marka stawia nie tylko na zaawansowane rozwiązania technologiczne wspomagające kierowców, ale również zwraca uwagę na to, jak ważna jest koegzystencja użytkowników samochodów, rowerzystów i pieszych. Dzięki temu porusza temat bezpieczeństwa z szerszej perspektywy, biorąc pod uwagę wszystkich użytkowników drogi. Projekt obejmuje m.in. akcje edukacyjne prowadzone w interaktywnym centrum bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab czy szkolenia bezpiecznej jazdy z certyfikowanymi trenerami ŠKODA Auto Szkoły.
Pierwszy etap kampanii z hasłem „By zadbać o wszystko, co ważne” wystartował w lutym wraz z emocjonującym spotem video, który we wszechstronny sposób ujął temat bezpieczeństwa, przedstawiając poszczególnych użytkowników drogi. Kampania „Dzielimy razem drogę” jest kontynuacją założeń akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA, spójną z pozostałymi długofalowymi działaniami nastawionymi na wieloaspektowe przedstawienie problematyki związanej z bezpieczeństwem. ŠKODA w ramach konsekwentnie realizowanej strategii pokazuje, jak ważna jest wspólna troska o bezpieczeństwo na drodze.
– W ŠKODZIE od zawsze wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Wiemy, jak ważne jest dla nich bezpieczeństwo na drogach. Właśnie dlatego oferujemy im samochody wyposażone w najnowsze systemy asystujące, a ponadto pokazujemy jak ważna jest odpowiednia koncentracja oraz wzajemny szacunek wszystkich użytkowników dróg. Kampanie, które tworzymy w ramach akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA, mają za zadanie zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty wpływające na nasze wspólne bezpieczeństwo – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.
Kampania rozpoczęła się 12 kwietnia. Za kreację odpowiada agencja Isobar Polska, za zakup mediów PHD Media.