Normal
Odpowiedni na każdą okazję. W trybie Normal wszystkie podzespoły takie jak silnik, wspomaganie układu kierowniczego i asystent oraz system Start-Stop są włączone. Możesz mieć pewność, że jazda będzie komfortowa niezależnie od okoliczności.
Odpowiedni na każdą okazję. W trybie Normal wszystkie podzespoły takie jak silnik, wspomaganie układu kierowniczego i asystent oraz system Start-Stop są włączone. Możesz mieć pewność, że jazda będzie komfortowa niezależnie od okoliczności.
To tryb dla tych momentów, w których chcesz naprawdę wykorzystać potencjał swojego samochodu. Silnik jest bardziej responsywny, skrzynia DSG trzyma się wyższych obrotów, wspomaganie układu kierowniczego jest zredukowane, adaptacyjne podwozie usztywnia się dla lepszych osiągów i kontroli, a asystenci również się dostosowują.
Tryb Eco pomaga ograniczyć zużycie paliwa. Silnik zmniejsza moment obrotowy, skrzynia biegów utrzymuje niskie obroty, po zdjęciu nogi z pedału gazu samochód jedzie na biegu jałowym, a klimatyzacja zachowuje reżim oszczędzania paliwa.
Tryb Individual został stworzony z myślą o tym, abyś mógł dostosować zachowanie swojego samochodu do własnych potrzeb. Możesz wybrać ustawienia Normal, Eco i Sport dla wybranych systemów, aby stworzyć kombinację odpowiadającą Twoim potrzebom.
Tryb Comfort, dostępny tylko w połączeniu z Dynamic Chassis Control, dba o to, aby jazda była jak najbardziej komfortowa. Główna różnica w porównaniu z trybem Normal polega na tym, że adaptacyjne amortyzatory przełączają się na tryb Comfort, aby komfortowo radzić sobie z nierównościami drogi.
Tryb Snow jest przeznaczony wyłącznie dla samochodów z napędem 4×4. Dostosowuje on ustawienia elektronicznego wspomagania do radzenia sobie na śliskich nawierzchniach. Modyfikacji ulegają systemy ABS i ASR, wspomaganie kierownicy zostaje usztywnione, a pedał gazu jest mniej czuły.
Ten tryb ułatwia pokonywanie odcinków trudnych do przejechania poprzez dostosowanie charakterystyki pracy silnika, elektronicznych systemów wspomagania i systemów kontroli stabilności. Pomaga przy ruszaniu z miejsca, hamowaniu i zjazdach ze wzniesień.
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który jest zawsze gotowy do pomocy w sytuacjach krytycznych, podczas sportowej jazdy poprzez przełączenie w tryb sportowy pozwala na dużo więcej. Można wtedy cieszyć się nadsterownością na zakrętach i uślizgami kół.
Modele Škody zelektryfikowane oznaczone symbolem iV oferują dodatkowe tryby dostosowane do ich konkretnych rodzajów napędu. Modele hybrydowe typu plug-in oferują tryb E, umożliwiający jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym, lub tryb Hybrid, regulujący współdziałanie silnika benzynowego i elektrycznego. Całkowicie elektryczny Enyaq iV może być przełączany w tryby Eco i Eco+, aby zmaksymalizować swój zasięg. Tryb Traction, dostępny wyłącznie w samochodach EV z napędem na wszystkie koła, jest przeznaczony do jazdy po nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach.