Druga generacja napędu hybrydowego plug-in
Wariant Liftback czwartej generacji modelu Superb zostanie wkrótce zaprezentowany z napędem hybrydowym plug-in, uzupełniając linię aut hybrydowych w portfolio marki. Druga generacja napędu hybrydowego plug-in w modelu Superb Liftback łączy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 TSI z turbodoładowaniem o mocy 110 kW (150 KM) z silnikiem elektrycznym. Wspólnie generują łączną moc systemową 150 kW (204 KM), przekazywaną na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności brutto 25,7 kWh składa się z czterech modułów i znajduje się pod tylnymi siedzeniami.
Trójfazowy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi został zintegrowany z przekładnią i oddzielony od silnika spalinowego za pomocą sprzęgła. Może on pracować niezależnie, napędzając pojazd lub współpracować z silnikiem benzynowym. W trybie E-mode silnik elektryczny samodzielnie zapewnia maksymalną moc 85 kW i moment obrotowy 330 Nm. Służy również do uruchamiania silnika spalinowego i zastępuje tradycyjny alternator.
Superb Liftback w wersji PHEV korzysta z silnika benzynowego 1.5 TSI i silnika elektrycznego w trzech konfiguracjach, w zależności od wybranego trybu jazdy. Oprócz standardowych trybów dostępnych w linii Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual), wersja hybrydowa oferuje jeszcze trzy dodatkowe opcje: E-mode, Hybrid mode i Sport mode.