Dlaczego warto robić to regularnie?

Jeśli olej w skrzyni biegów jest zanieczyszczony, może to spowodować jej przegrzanie lub spalenie sprzęgła. Co prowadzi do niewłaściwej zmiany biegów, utraty mocy lub uszkodzenia skrzyni.

Olej należy wymieniać zgodnie z zalecanymi przez producenta terminami, lub jeśli olej wydaje się być zanieczyszczony czy przepalony.

Wymieniając olej w DSG, zapewniasz swojej Škodzie utrzymanie odpowiednich parametrów pracy, a więc odpowiedniego smarowania, przenoszenia obciążeń oraz odprowadzania ciepła oraz oczyszczania skrzyni z zanieczyszczeń, a tym samym wydłużoną jej trwałość.

Olej ulega starzeniu, ponieważ poddawany jest wysokim temperaturom i procesom chemicznym. Jeśli nie zostanie wymieniony, podobnie jak w przypadku oleju silnikowego, w pewnym momencie jego parametry mogą być niewystarczające dla zapewnienia prawidłowego działania smarowanych elementów, które zaczną się ścierać.

Umów wizytę w serwisie

Korzystanie na co dzień

Korzystając na co dzień ze skrzyni biegów DSG ważne jest, aby:

Unikać ruszania z pełną mocą.

W przypadku ujemnej temperatury powietrza, odczekać chwilę przed ruszaniem, a przez pierwszych kilka kilometrów jechać płynnie, nie korzystając z wysokich obrotów silnika.

Zmieniać przełożenia (między P, R, N a D) tylko po całkowitym zatrzymaniu samochodu.

Stojąc w korku unikać przełożenia z D na N lub P.

Na zjazdach wybierać manualny tryb zmiany biegów i dobierać przełożenia do prędkości obrotowej silnika. Tzw. „hamowanie silnikiem” pozwoli uniknąć ciągłego korzystania z pedału hamulca.

Przestrzegać zaleceń serwisowych i zlecać serwis skrzyni DSG Autoryzowanym Serwisom Škoda.

Obejrzyj film i dowiedz się co zyskujesz regularnie wymieniając olej w skrzyni biegów DSG

Akcesoria sezonowe

Twoja Škoda również zasługuje na zmianę akcesoriów co sezon. Sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie i Twojego samochodu.

Pakiety przeglądów

Twoja Škoda również zasługuje na zmianę akcesoriów co sezon. Sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie i Twojego samochodu.

FAQ


Zaleca się co 60 000 km lub co 4-5 lat, w zależności od modelu – dotyczy skrzyni z tzw. mokrym sprzęgłem. 

  • Szarpanie przy zmianie biegów.
  • Opóźniona reakcja skrzyni.
  • Hałas podczas pracy skrzyni.

Tak, DSG wymaga specjalistycznego oleju oraz procedury adaptacyjnej po wymianie.

Tak, świeży olej zmniejsza tarcie, co poprawia płynność i trwałość skrzyni.