W czym hybryda plug-in jest lepsza

Hybrydy plug-in nie tylko pozwalają na długa jazdę na prądzie elektrycznym, znacząco zmniejszają zużycie paliwa, a co za tym idzie ograniczają emisję szkodliwych substancji do atmosfery, poprawiają komfort i przyjemność z jazdy, ale także umożliwiają poruszanie się po zielonych strefach. Ale po kolei.

Mniej palą

Przede wszystkim hybryda plug in z naładowanymi akumulatorami pozwala na jazdę z wykorzystaniem prądu elektrycznego na dystansie ponad 60 kilometrów. To zasięg dłuższy od średniego dziennego przebiegu statystycznego europejskiego kierowcy. W tym czasie nasza hybryda plug-in zamienia się w auto elektryczne. Ciche, dynamiczne, bezemisyjne a w dodatku bardzo tanie. Pełne naładowanie akumulatorów ŠKODY SPUERB iV w domowej sieci to koszt zaledwie ok. 8 zł.

Takiego zasięgu nie zagwarantują nam klasyczne hybrydy. Na prądzie pozwalają one na pokonanie ledwie 1 góra 3 kilometrów. Akumulatory wykorzystane do gromadzenia energii są w nich zbyt małe. Głównym źródłem napędu auta hybrydowego jest tradycyjny silnik spalinowy wspomagany jedynie silnikiem elektrycznym. Ma on za zadanie odciążyć silnik spalinowy w momentach największego obciążenia, szczególnie podczas ruszania lub przyspieszania. W efekcie układ napędowy zużywa mniej paliwa od tradycyjnych samochodów napędzanych silnikami spalinowymi, ale nadal więcej niż w hybrydach typu plug-in.

Ponadto klasyczna hybryda umożliwia ładowanie akumulatorów tylko i wyłącznie podczas jazdy. Odbywa się to na dwa sposoby: odzyskując energię kinetyczną np. podczas hamowania lub bezpośrednio z pracy silnika spalinowego. Napęd hybrydowy plug-in pozwala dodatkowo ładować akumulatory z zewnętrznego źródła energii, czyli z domowego gniazdka lub na stacji szybkiego ładowania.

Mniej szkodzą

Hybrydy plug-in są więc bardziej funkcjonalne i uniwersalne. Idealnie nadają się do jazdy w mieście oraz na dłuższych trasach, tam, gdzie spalanie tradycyjnego paliwa jest najbardziej efektywne (stała prędkość). Średnie zużycie paliwa hybrydy plug-in, np. ŠKODY SUPERB iV to zaledwie 1,4 - 1,9 l/100 km. To koszt zaledwie 9 zł na każde 100 kilometrów, a poza tym mniejsza emisja do atmosfery.

Mniej kosztują

Można więc powiedzieć, że hybryda plug-in to dwa w jednym: samochód elektryczny w samochodzie spalinowym. Dzięki temu ich właściciele w niektórych miastach mogą korzystać z różnego rodzajów udogodnień, np. z darmowych punktów ładowania, nie ponosząc przy tym kosztów parkowania. Posiadacze tradycyjnych hybryd nie mogą z takich rozwiązań skorzystać.