Awaryjność napędu hybrydowego

Ostatnie lata pokazują, że napędy hybrydowe nie dają żadnych powodów do obaw, jeśli chodzi o kwestie awaryjności. Na podstawie dokładnych, wieloletnich testów ŠKODA oferuje rozszerzony zakres ochrony i np. wysokonapięciowy akumulator obejmują osobną, zazwyczaj około 8-letnią gwarancją ze zwiększonym limitem przebiegu. W praktyce akumulatory nawet po kilkunastu latach pracy zachowują większość swojej pojemności i są w pełni funkcjonalne, umożliwiając oszczędniejszą jazdę samochodem.

Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że bezawaryjne są również komponenty napędu elektrycznego. Nic w tym dziwnego, ponieważ silnik elektryczny ma prostą konstrukcję. A ponieważ auta hybrydowe są już dość popularne, także ich obsługa nie nastręcza problemów – zajmują się tym zarówno autoryzowane stacje obsługi, jak i wyspecjalizowane serwisy niezależne.

W przypadku trwałości aut hybrydowych znacznie ma jeszcze jeden aspekt: taki rodzaj napędu ma szansę wręcz wydłużyć cykl eksploatacyjny samochodu. Po pierwsze hamowanie częściowo odbywa się tu poprzez układ odzyskiwania energii, co wydłuża życie klocków i tarcz hamulcowych. Po drugie, silnik spalinowy pracuje rzadziej i jest mniej obciążony, co również wpłynie pozytywnie na jego bezawaryjność – dotyczy to zwłaszcza hybryd plug-in, które spore dystanse potrafią pokonywać w trybie wyłącznie elektrycznym. Po trzecie, hybrydy korzystają z automatycznej skrzyni biegów i nie mają tradycyjnego sprzęgła, rozrusznika ani alternatora – co potencjalnie obniża koszty ich przyszłej eksploatacji.