Zwycięzca Tour de France Tadej

20. července 2021

Tadej Pogačar już po raz drugi zwyciężył w klasyfikacji generalnej Tour de France. W niedzielę na paryskich Polach Elizejskich odebrał kryształowe trofeum zwycięzcy zaprojektowane przez ŠKODĘ. 22-letni Słoweniec wyprzedził konkurencję w najbardziej wymagającym wyścigu kolarskim na świecie, liczącym aż 3414 kilometrów. W pełni elektryczna ŠKODA ENYAQ iV po raz kolejny poprowadziła peleton jako mobilne centrum dowodzenia na ostatnim etapie wyścigu z Chatou do Paryża.

– To już 18 rok z rzędu, kiedy ŠKODA wspiera Tour de France jako główny partner. Historia naszej marki rozpoczęła się ponad 125 lat temu od produkcji rowerów. Dzięki naszemu szerokiemu zaangażowaniu – od przekazania pojazdów organizatorom wyścigu, przez ufundowanie zielonej koszulki dla najlepszego sprintera, po zaprojektowanie trofeum zwycięzcy – prezentujemy naszą markę milionowej międzynarodowej publiczności podczas najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie – wyjaśnia Thomas Schäfer, prezes zarządu ŠKODA AUTO.

Kryształowe trofeum

108. Tour de France rozpoczął się 26 czerwca w Breście. Na dystansie 3414 kilometrów w 21 etapach we Francji i Andorze triumfował Tadej Pogačar. To właśnie on został najlepszym zawodnikiem w klasyfikacji generalnej i otrzymał kryształowy puchar.

Za zaprojektowanie trofeum dla zwycięzcy po raz kolejny odpowiadał Peter Olah, dyrektor ds. projektowania wnętrz w ŠKODA AUTO. Podczas tegorocznego wyścigu inspirował się tematami nierozerwalnie związanymi z kolarstwem: przyrodą, ekologią i czystą energią. Ważące 4kg i mierzące 60 cm arcydzieła czeskiej sztuki szklarskiej są produkowane w tradycyjny sposób przez firmę Lasvit w Novym Borze.

Mobilne centrum dowodzenia

Jako oficjalny główny partner Tour de France, ŠKODA dostarczyła w tym roku do organizatorów i kierownictwa wyścigu 250 pojazdów. Wśród nich był ENYAQ iV, który służył dyrektorowi Tour de France, Christianowi Prudhomme, za mobilne centrum dowodzenia na 15 z 21 etapów wyścigu. W pełni elektryczny SUV został wykorzystany również na ostatnim etapie z Chatou na Pola Elizejskie w Paryżu. Na kilku odcinkach rolę centrum dowodzenia przejmowała ŠKODA SUPERB iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Ponadto we flocie znajdowała się również czwarta generacja bestsellerowego modelu OCTAVIA, a także m.in. SUV-y KAMIQ, KAROQ oraz KODIAQ. Łącznie podczas Tour de France pojazdy przejechały 2 000 000 kilometrów.

Dzięki marce ŠKODA fani kolarstwa na całym świecie mieli możliwość śledzenia wyścigu i jego kulisów za pośrednictwem oficjalnej aplikacji Tour de France i strony internetowej www.welovecycling.com/pl/.

Ostatnie newsy