Jury plebiscytu „Auto Świat Moto Awards 2020” nominowało 59 modeli samochodów w 9 różnych kategoriach. Dziennikarze portalu Auto Świat wybrali pojazdy, które miały swoją premierę w zeszłym roku. O tym, kto zostanie zwycięzcą, zadecydowali jednak czytelnicy tygodnika, którzy wzięli udział w internetowym głosowaniu. Głosy ponad 15 tys. osób uplasowały czwartą generację modelu OCTAVIA na pierwszym miejscu w kategorii „Praktyczne na co dzień”.
– Jest mi niezmiernie miło, że mogę odebrać tę prestiżową nagrodę Moto Awards przyznawaną przez jedno z najpopularniejszych mediów motoryzacyjnych w Polsce – Auto Świat. Chciałabym serdecznie podziękować jurorom i czytelnikom. Mamy za sobą wyjątkowy i wymagający rok. Pandemia wywarła ogromny wpływ na nasze życie. Bardzo cieszymy się, że nawet w tej sytuacji, Polacy obdarzyli nas zaufaniem i znakomicie przyjęli czwartą generację modelu OCTAVIA, czyniąc go najlepiej sprzedającym się nowym samochodem osobowym na polskim rynku – mówiła podczas odbywającej się online gali rozdania nagród Klaudyna Gorzan, PR Manager marki ŠKODA.
Czwarta generacja modelu OCTAVIA to najczęściej wybierany przez Polaków nowy samochód osobowy. Do kierowców trafiło 18 667 sztuk flagowego modelu marki, który wkroczył na rynek z impetem, budząc zainteresowanie nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale również wśród dziennikarzy.
OCTAVIA w pełni odpowiada na oczekiwania polskich kierowców, zapewniając im komfort, ponadprzeciętną jakość i bezpieczeństwo. Model obecnie oferowany jest z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także w technologii miękkiej hybrydy oraz hybrydy typu plug-in. Jest również dostępny w uterenowionej wersji SCOUT oraz usportowionej wersji RS.
– OCTAVIA to legenda naszej marki. Wiążą się z nią emocje, nadzieje i marzenia. Jednym z naszych marzeń jest wprowadzenie polskiego rynku motoryzacyjnego w erę przyjaznej dla środowiska e-mobilności. Rodzinę naszego bestsellerowego modelu powiększyły właśnie modele z napędem zelektryfikowanym i to jest kierunek w którym chcemy podążać. Nasz cel na najbliższe lata to rozwój pojazdów elektrycznych i nowych usług mobilnych. Jesteśmy przekonani, że OCTAVIA z napędem hybrydowym także zdobędzie serca polskich kierowców – dodała Klaudyna Gorzan.
Jak podkreśla PR Manager marki, ŠKODA kontynuuje ofensywę modeli w pełni oraz częściowo elektrycznych. Oferowana przez producenta samochodów e-mobilność jest przyjazna zarówno dla środowiska, jak i dla użytkowników.