Škoda Elroq RS na Milan Design Week

Škoda pojawiła się w stolicy mody na Milan Design Week. We współpracy ze znanym artystą Marcantonio, marka stworzyła interaktywną wystawę obejmującą serię rzeźb, i oficjalnie zaprezentowała nowego Elroqa RS. Odwiedzających zaskoczyła też niespodziewana nowość - wyjątkowa para butów.

Wyjątkowy design to jedna z charakterystycznych cech dla samochodów marki Škoda, głęboko zakorzeniona w jej 130-letniej historii. Dziś samochody Škody są łatwo rozpoznawalne dzięki językowi projektowania Modern Solid, którego pierwszym ucieleśnieniem był kompaktowy SUV Elroq.

Stylowa premiera

Na Milan Design Week Škoda przeniosła design w zupełnie nowy wymiar. We współpracy ze znanym artystą Marcantionio marka stworzyła spektakularną przestrzeń o powierzchni 500 metrów kwadratowych, która przyciąga uwagę nie tylko fanów motoryzacji, ale i miłośników sztuki współczesnej.

W centrum artystycznej scenografii znalazł się nowy, w pełni elektryczny SUV Škoda Elroq – otoczony gigantycznymi rzeźbami i unoszącymi się nad głowami odwiedzających sztucznymi chmurami. Każdy element instalacji to fizyczna metafora wartości, które niesie nowy model.

Flaming – znany z komunikacji Elroqa – to nie tylko element graficzny. Tutaj staje się monumentalną rzeźbą, która w efektowny sposób podkreśla zwinność, lekkość i wyjątkowy prześwit auta. Z kolei unoszące się w powietrzu chmury symbolizują bezgłośne podróżowanie na długich dystansach, które umożliwia napęd elektryczny.

Ta ekspozycja to coś więcej niż pokaz nowego modelu – to immersyjne doświadczenie, które łączy emocje, sztukę i innowację. Elroq RS na scenie Milan Design Week to nie tylko samochód, ale to także manifest nowoczesnej mobilności.

Elroq RS, czyli najbardziej sportowa odmiana kompaktowego SUV-a, imponuje nie tylko designem ale i osiągami. Sprint do setki zajmuje mu zaledwie 5,4 sekundy, co jest możliwe dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 340 KM (250 kW).

„Myślę, że Škoda to wszechstronna marka. Jest jak ubranie, które można nosić w dowolnym momencie - może być eleganckie, sportowe, gotowe na wieczorne wyjście z przyjaciółmi lub spotkanie biznesowe” - mówi Marcantonio, artysta i twórca wystawianych rzeźb.

Nie tylko samochody

Oprócz samochodów Škoda zaskoczyła w Mediolanie jeszcze jedną wyjątkową nowością. Mowa tu o butach, które są efektem współpracy z czeskim producentem obuwia Botas. Ich konstrukcja łączy tradycyjne elementy projektów Botas z nowym językiem projektowania Škody Modern Solid.

„Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować światu nasz język projektowania Modern Solid w oryginalny sposób. Osiągnęliśmy to, dzięki owocnej współpracy z Botas - mówi Stefan Webelhorst ze Škoda Design.

Do wykonania obuwia wykorzystano ekologiczne materiały w duchu zrównoważonego rozwoju, które są podobne do wykorzystywanych przez Škodę we wnętrzach pojazdów. To projekt nie tylko stylowy, ale i odpowiedzialny.

„Solidna, trzyczęściowa podeszwa, która odzwierciedla język Modern Solid, została wydrukowana na drukarce 3D. Materiał tworzący górną część buta jest tkany z myślą o konkretnym kształcie, co pozwala w dużym stopniu ograniczyć ilość odpadów powstających w procesie produkcji” - wyjaśnia Petra Debnárová ze Škoda Design.

Owocem tej współpracy jest limitowana edycja 130 par zielonych sneakersów. Liczba nie jest przypadkowa, nawiązuje do obchodzonego przez markę w tym roku jubileuszu, historii trwającej już 130 lat. Škoda i Botas mają w planach wprowadzenie specjalnej edycji 1300 par białych i szarych trampek oraz kolejne 1000 par w zielonym kolorze, podobnych do edycji limitowanej.

Milan Design Week jest otwarty dla publiczności od 8 do 13 kwietnia. Pawilon Škody znajduje się w samym sercu miasta - na dziedzińcu Padiglione d'Arte Contemporanea (PAC), muzeum sztuki współczesnej w dzielnicy Porta Venezia. Odwiedzający Mediolan są również zapraszani na wystawę Škody za pośrednictwem tajemniczych skrzynek rozmieszczonych w całym mieście, w tym na placach Luigi Cadorna, Gae Aulenti i XXIV Maggio.