Škoda Auto świętuje Europejski Miesiąc Różnorodności

Škoda Auto wzięła udział piąty rok z rzędu w Europejskim Miesiącu Różnorodności – inicjatywie Komisji Europejskiej promującej różnorodność, integrację i równe szanse zarówno w miejscu pracy, jak i w przestrzeni publicznej. Tegoroczne działania koncentrowały się wokół hasła: „Twoja bańka jest tylko jedną z wielu. Poznaj inne”, zachęcając uczestników do wyjścia poza utarte schematy i otwarcia się na nowe spojrzenia. Organizatorzy chcieli w ten sposób budować empatię oraz szacunek, a także pogłębić relacje międzyludzkie. 

Obchody uświetniła premiera Elroq Respectline – koncepcyjnego modelu, który w sposób symboliczny podkreśla zaangażowanie Škody na rzecz różnorodności i inkluzywności. Przez ostatni miesiąc pracownicy brali udział w debatach, wydarzeniach online oraz wielu inicjatywach organizowanych pod hasłem „Škoda Auto – miejsce dla każdego”. Czeski producent opublikował także Raport Różnorodności, w którym podsumował najważniejsze osiągnięcia i działania w tym obszarze w minionym roku.

Europejski Miesiąc Różnorodności w Škoda Auto obejmował szereg wydarzeń w duchu przewodniego hasła: „Twoja bańka jest tylko jedną z wielu. Poznaj inne”. Na początku maja zaprezentowano model Elroq Respectline, wyróżniający się odważnym designem nadwozia i wnętrza. To już drugi model tego typu, który odzwierciedla podstawowe wartości marki: humanizm, szacunek, otwartość oraz silne zaangażowanie w kwestie różnorodności i integracji. Pracownicy mogli obejrzeć pojazd z bliska podczas Dnia Różnorodności, który odbył się 13 maja na kampusie Laurin & Klement.

Tego dnia otwarto również wystawę prezentującą inicjatywy Škoda Auto w obszarze różnorodności i inkluzywności. Pracownicy mogli odwiedzać stanowiska tematyczne prowadzone przez grupy pracownicze, takie jak Škoda Proud, Internationals@Škoda oraz Women@Work. Na stoisku Škoda Academy udostępniono ofertę szkoleń na platformie Degreed koncentrujących się na integracji. Wydarzeniu towarzyszyły także konkursy i inauguracja długofalowej inicjatywy HandBike Challenge – realizowanej we współpracy z fundacją wspierającą osoby z niepełnosprawnościami. Škoda Auto jest głównym partnerem tej akcji.

W maju zorganizowano także wywiady, panele dyskusyjne, wydarzenia online i konkursy, które dotyczyły m.in. wiedzy z zakresu neuroatypowości, problemów lękowych u młodych ludzi, języka włączającego, współpracy międzypokoleniowej oraz inspirujących rozmów z kobietami pracującymi w Škodzie. Jednym z najważniejszych wydarzeń było spotkanie sportowe Fun&Run, które sprzyjało nieformalnej integracji i budowaniu ducha zespołowego poza biurem.

Równość, różnorodność i prawa człowieka: długofalowe zobowiązanie Škoda Auto

We współpracy ze związkiem zawodowym KOVO, Škoda Auto od lat rozwija kulturę organizacyjną i warunki pracy uwzględniające zróżnicowane potrzeby oraz oczekiwania pracowników. Różnorodność jest wpisana w strategię Next Level – Škoda Strategy 2030, która zakłada mierzalne cele w ramach długofalowej wizji firmy.

Te działania już przynoszą wymierne rezultaty. W 2024 roku udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w firmie przekroczył zakładany cel i wyniósł 20,4%. Škoda Auto prowadzi również programy wspierające zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami – w ubiegłym roku objęto nimi 530 osób. Różnorodność, równość i integracja (DEI) są integralną częścią szerszej strategii ESG firmy. W niezależnej ocenie ESG, producent uzyskał ponadprzeciętny wynik 94% w obszarze DEI.

Szczegóły dostępne są w najnowszej edycji Raportu Różnorodności Škody, opublikowanej w maju.

Škoda Auto kontynuuje także działania na rzecz otwartości, akceptacji i szacunku poprzez współpracę z organizacjami promującymi różnorodność i integrację w różnych obszarach życia społecznego. Należą do nich m.in. festiwal Prague Pride, Pride Business Forum, Czechitas oraz Business for Society.