Poznaj zmodernizowaną wystawę Škody w parku Autostadt

21. listopadu 2023

Ekspozycja Škody w motoryzacyjnym parku Autostadt w Wolfsburgu nie tylko prezentuje najnowsze modele producenta, ale również podkreśla odkrywczego ducha marki i jej zwolenników. Atrakcji i miłych niespodzianek nie zabraknie także dla najmłodszych odwiedzających. Przygotowanie nowego wyglądu pawilonu rozpoczęło się w styczniu 2023 r., a sama transformacja trwała około trzech tygodni. Wystawa będzie nadal stopniowo przekształcana i aktualizowana.

Czym jest Autostadt?

Autostadt to motoryzacyjny park tematyczny, który został otwarty w Niemczech z okazji EXPO 2000. Obiekt zajmuje powierzchnię 28 hektarów i oferuje odwiedzającym szereg doświadczeń związanych z samochodami Grupy Volkswagen. Celem parku jest nie tylko pokazanie samych pojazdów, ale także przedstawienie historii marek oraz ich obecnej filozofii i strategii. W Autostadt znajdują się pawilony marek: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche i Volkswagen Samochody Dostawcze. Park oferuje atrakcje dla całej rodziny, w tym również możliwość zwiedzenia fabryki. W Autostadt można nawet zaparkować auto i przenocować we własnej przyczepie kempingowej lub innym kamperze. Ponadto, wybrane marki z Grupy VW oferują klientom możliwość odbioru w Autostadt nowego samochodu. Dzięki temu jest to największe tego typu centrum obsługi klienta na świecie, które odwiedziło już ponad 3 miliony użytkowników.

– Od momentu otwarcia, Pawilon Škody koncentruje się zarówno na odwiedzających nas rodzinach, jak i indywidualnych sympatykach. Pokazujemy bogatą i zróżnicowaną historię jednej z najstarszych marek samochodowych na świecie, ale także najnowsze modele z jej portfolio – mówi Andrea Frydlová, szefowa Muzeum Škody, zaangażowana w prowadzenie pawilonu.

– Pawilon Škody zawsze był jednym z najpopularniejszych wśród rodzin i wycieczek szkolnych, a teraz chcemy, aby towarzyszyło to także nowej ekspozycji – dodaje Simona Tomanová z działu marketingu marki Škoda.

Odwiedzający mogą zapoznać się z historią marki, jej bliskimi związkami ze sportem, ciekawostkami i nowościami z zakresu usług mobilnych i cyfrowych, a także nowymi pojazdami w portfolio. Obecnie w pawilonie prezentowane są 4 modele, przy czym w centrum ekspozycji znajduje się rzeźba projektowa przyszłego dużego elektrycznego SUV-a opartego na studium koncepcyjnym Vision 7S. Wystawa podkreśla również fakt, że producent samochodów koncentruje się na recyklingu i wykorzystaniu zrównoważonych materiałów. Dzięki ekspozycji odwiedzający mogą dowiedzieć się, które części samochodu powstają z surowców pochodzących z takich źródeł.

Połączenie historii i interaktywności

– Naszym zamiarem było zaprezentowanie marki z uwzględnieniem nowego, świeżego designu i interaktywnych elementów. Skupiliśmy się na elektromobilności, zrównoważonym rozwoju, historii firmy i naszym przyjaznym podejściu do klientów. Oczywiście uwzględniliśmy także atrakcje dla dzieci – dodaje Simona.

W sekcji sportowej można rywalizować z komputerem albo inną osobą i sprawdzić, kto jest w stanie wyprodukować więcej energii w ciągu 30 lub 60 sekund pedałowania na rowerze treningowym. Zadanie ma na celu naładowanie elektrycznej Škody Enyaq. Dla młodszych odwiedzających przygotowano także małą ściankę wspinaczkową, ścianę z gigantyczną kolorowanką, rowerki biegowe oraz interaktywne punkty na terenie całej ekspozycji. Miejsca te oznaczone są specjalnym piktogramem.

– Dla dzieci przygotowaliśmy również konkurs z krzyżówką, w którym można wygrać drobną nagrodę. Dorośli mogą natomiast spróbować swoich sił w quizie wiedzy związanym z ekspozycją – uzupełnia Simona – W 2024 roku planujemy urozmaicić pawilon krótkoterminowymi wystawami i wydarzeniami, takimi jak premiery nowych modeli lub świętowanie Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie czy Tour de France, które marka Škoda od dawna wspiera.

Tylko w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku pawilon Škody w Autostadt odwiedziło ponad 60 000 gości, a nowa ekspozycja z pewnością przyciągnie ich znacznie więcej.