W 2023 roku marka skutecznie rozwijała swoją strategię internacjonalizacji. W fabryce w Pune w Indiach wyprodukowano prawie 48 000 sztuk lokalnych modeli Kushaq i Slavia. Dodatkowo, fabryka w Aurangabad dostarczyła około 4 400 samochodów, w tym modele Superb, Octavia i Kodiaq. Łącznie indyjskie zakłady wyprodukowały ponad 52 000 pojazdów.
Firma aktywnie stara się dotrzeć do większej liczby klientów w Indiach, jednocześnie rozszerzając swoją obecność na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z tym celem, w październiku 2023 roku Škoda otworzyła nowe Centrum Ekspedycji Części w Pune. Począwszy od tego roku, będzie ono służyć jako centrum logistyczne dla zestawów CKD (completely-knocked-down) modeli Kushaq i Slavia produkowanych w Indiach.
W grudniu ubiegłego roku Indian Parts Expedition Centre jako pierwsze w kraju otrzymało platynowy certyfikat Indian Green Building Council. Certyfikat podkreśla zgodność obiektu z zasadami zielonego budownictwa, koncentrując się na oszczędzaniu wody, efektywności energetycznej, ochronie zasobów naturalnych, redukcji odpadów i tworzeniu zdrowszych przestrzeni dla pracowników. Wysiłki te są zgodne z korporacyjną strategią Škody na rzecz zrównoważonej przyszłości.
Z Pune zestawy CKD mają być eksportowane do Wietnamu, co odzwierciedla ekspansję marki na ten rynek we wrześniu 2023 roku. Wietnam jest częścią regionu ASEAN, w którym Škoda strategicznie przewodzi Brand Group Core i dąży do maksymalizacji wzrostu Grupy Volkswagen.
Ponowne wejście Škody do Kazachstanu w październiku 2023 roku stanowi kolejny znaczący krok na rzecz rozszerzenia globalnej obecności marki.