Škoda Fabia to przede wszystkim bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz opisanych już systemów bezpieczeństwa, w standardzie lub jako opcja dodatkowa dostępne są następujące elementy:
› ISOFIX i Top Tether umożliwiają zamocowanie fotelika dziecięcego na zewnętrznych siedzeniach drugiego rzędu oraz alternatywnie na siedzeniu pasażera z przodu.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje ustaloną prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy na jazdę z dowolną prędkością, ale nie większą niż do zdefiniowanej wcześniej wartości.
› ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania awaryjnego lub na śliskiej nawierzchni.
› Poprzez szybsze zwiększenie ciśnienia hamowania w przypadku wykrycia gwałtownego nadepnięcia na pedał hamulca, układ wspomagania hamowania HBA pomaga kierowcy w sytuacjach, w których konieczne jest hamowanie awaryjne. Może to prowadzić do znacznego skrócenia drogi hamowania.
› EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie w układzie hamowania uwzględniając zmianę środka ciężkości. Poprawia to ogólną równowagę hamowania i zapobiega nadmiernemu hamowaniu tylnych kół, aby nie dopuścić do ich zablokowania.
› MSR przeciwdziała blokowaniu się kół napędowych, które może wystąpić, gdy kierowca gwałtownie zwalnia na gładkiej powierzchni.
› Układ ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez buksowania kół na śliskich nawierzchniach.
› EDL pomaga podczas przyspieszania lub jazdy pod górę przy słabej przyczepności jednego z kół napędzanych.
› TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalny zaczep holowniczy z własną jednostką sterującą. System działa na zasadzie hamowania jednego lub więcej kół i w razie potrzeby jednoczesnego zmniejszania momentu obrotowego silnika. System TSA interweniuje i pomaga ustabilizować samochód i przyczepę.
› XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów i zapewnia neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca praktycznie symuluje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego odpowiednio przyhamowując zewnętrzne koło osi napędowej, aby poprawić trakcję i dynamikę jazdy na zakrętach. W rezultacie pojazd pokonuje zakręty znacznie pewniej i naturalniej.
› System monitorowania ciśnienia w oponach TPM+ przez cały czas informuje kierowcę o ciśnieniu w oponach.
› Migające światła hamowania zmniejszają ryzyko uderzenia w tył pojazdu, zwłaszcza gdy zbliżamy się do korka na autostradzie lub gwałtownie hamujemy przed niespodziewaną przeszkodą.
W sportowym zawieszeniu sprężyny są zestrojone inaczej, a prześwit zmniejszony jest o 15 mm. Niżej położony środek ciężkości i inna charakterystyka zawieszenia dają więcej możliwości dla dynamicznej jazdy.
Ochrona podwozia może być jeszcze bardziej wzmocniona dzięki pakietowi na bezdroża, który obejmuje:
› Specjalne sprężyny i zawieszenie podnoszące podwozie łącznie o 15 mm, zwiększające prześwit o 9 mm.
› Wzmocniona dolna pokrywa silnika zapewniająca dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Standardowy zestaw do naprawy opon może być opcjonalnie zastąpiony przez:
› oszczędzającym miejsce stalowym kołem zapasowym
› pełnowymiarowym stalowym kołem zapasowym (tylko dla obręczy 15")
Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.