This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Specyfikacje techniczne Enyaq

Wszystkie szczegóły, których szukałeś

Wymiary pojazdu

Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, objętość bagażnika

Bezpieczeństwo

Funkcje bezpieczeństwa

Škoda Enyaq to pojazd, który stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz już opisanych systemów bezpieczeństwa, dostępne są następujące funkcje, oferowane standardowo lub jako opcje:

› Punkty mocowania Isofix i Top Tether do zamocowania fotelika dziecięcego na zewnętrznych fotelach drugiego rzędu. Isofix dostępny jest również w fotelu pasażera z przodu.
› W odróżnieniu od tempomatu, który utrzymuje stałą prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy na poruszanie się z dowolną prędkością, ale nie wyższą niż wartość ustawioną z góry.
ABS zapobiega blokowaniu kół podczas awaryjnego hamowania lub hamowania na śliskiej nawierzchni.
› Wzrost ciśnienia hamulcowego przez system HBA pomaga kierowcy w sytuacjach wymagających awaryjnego hamowania, co może prowadzić do znacznego skrócenia drogi hamowania.
EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie hamulcowe i równowagę hamulców, zapobiegając przegrzaniu tylnych kół.
ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez poślizgu kół na śliskiej nawierzchni.
EDL pomaga przy ruszaniu lub jeździe pod górę przy niskiej trakcji jednego z kół napędowych.
TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalne urządzenie do holowania z własnym modułem sterującym. System działa na zasadzie hamowania jednego lub więcej kół oraz jednoczesnego zmniejszenia momentu obrotowego silnika w razie potrzeby. System TSA interweniuje i pomaga w stabilizacji samochodu oraz przyczepy.
XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów, zapewniając neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca symuluje obecność mechanizmu samoblokującego różnicowy, poprawiając przyczepność i dynamikę jazdy w zakrętach. Dzięki temu pojazd pokonuje zakręty pewniej i naturalniej.
Monitoring ciśnienia w oponach TPM+ informuje kierowcę na bieżąco o stanie ciśnienia w oponach.
Migające światła hamulca zmniejszają ryzyko kolizji z tyłu, szczególnie przy dojeżdżaniu do zatorów drogowych na autostradzie lub nagłym hamowaniu przed nieoczekiwanym przeszkodą.

Napęd i układ kierowniczy

Napęd na cztery koła

Silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi może być uzupełniony przez drugi silnik elektryczny na przedniej osi, co sprawia, że Enyaq staje się pojazdem z napędem na cztery koła.

Napęd 4×4 zużywa tylko nieznacznie więcej energii niż napęd na tylne koła. Dodatkowe zużycie energii jest głównie wynikiem dodatkowej wagi pojazdu spowodowanej obecnością dodatkowego silnika na przedniej osi. Taka konstrukcja napędu na cztery koła jest bardziej energooszczędna niż tradycyjna konfiguracja z centralnym dyferencjałem osiowym i wałem napędowym.

Napęd na cztery koła jest dostępny wyłącznie z największą baterią (82 kWh).

Wybór trybu jazdy

Aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy, Enyaq wyposażony jest w system Wybór trybu jazdy (Driving Mode Select) jako standard. Dzięki temu samochód oferuje kilka trybów, które zmieniają zarówno twardość amortyzatorów, jak i inne ustawienia pojazdu. Zmiana konfiguracji samochodu z trybu komfortowego, relaksującego, do dynamicznego, sportowego, jest prosta i możliwa za pomocą jednego przycisku.

Regeneracyjne hamowanie

Regeneracyjne hamowanie to proces, w którym energia kinetyczna pojazdu jest przekształcana na energię elektryczną, która następnie jest magazynowana w akumulatorze wysokiego napięcia. Dzięki temu pojazd efektywnie wykorzystuje energię i przyczynia się do zwiększenia zasięgu samochodu elektrycznego, częściowo ładując akumulator podczas jazdy.

Regeneracyjne hamowanie zachodzi w różnych sytuacjach podczas jazdy i oferuje kilka trybów, które mogą być zmieniane w dowolnym momencie. Intensywność siły regeneracyjnego hamulca może być ustawiona ręcznie przez kierowcę lub automatycznie przez jednostkę napędową pojazdu.

Progressive steering

Ta funkcja zapewnia Enyaqowi lepszą zwrotność i precyzję w zakrętach. Progresywny układ kierowniczy zmienia przełożenie w zależności od kąta skrętu kierownicy. Oznacza to, że przy większym skręcie kół, reakcja układu kierowniczego staje się szybsza, co ułatwia manewrowanie i poprawia komfort jazdy, szczególnie w zakrętach i na wąskich drogach.