Wróć do strony modelu
Dane techniczne nowej Škody Octavia

Wszystkie szczegóły, których szukałeś

Wymiary samochodu

Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, pojemność bagażnika.

Bezpieczeństwo

Funkcje bezpieczeństwa

Nowa Škoda Octavia to bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz opisanych już systemów bezpieczeństwa, w standardzie lub opcjonalnie dostępne są następujące elementy:

Punkty mocowania ISOFIX and Top Tether umożliwiające przymocowanie fotelika dziecięcego do zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu. ISOFIX jest również dostępny dla przedniego fotela pasażera.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Predictive Speed Limiter pozwala kierowcy na jazdę z dowolną prędkością, ale nie większą niż zdefiniowana wartość.
ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania awaryjnego lub hamowania na śliskiej nawierzchni.
› Zwiększając siłę hamowania, HBA pomaga kierowcy w sytuacjach, w których konieczne jest hamowanie awaryjne. Może to prowadzić do znacznego skrócenia drogi hamowania potrzebnej do zatrzymania pojazdu.
EBD automatycznie optymalizuje siłę hamowania i ogólną rozkład hamowania na poszczególnych kołach oraz zapobiega nadmiernemu hamowaniu tylnych kół.
MSR przeciwdziała blokowaniu kół napędowych, które może wystąpić, gdy kierowca zwalnia na gładkiej nawierzchni.
ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez uślizgu kół na śliskich nawierzchniach.
EDL pomaga podczas przyspieszania lub jazdy pod górę z niską przyczepnością pod jednym z napędzanych kół.
TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalny zaczep holowniczy z własną jednostką sterującą.System działa na zasadzie hamowania jednego lub więcej kół i jednoczesnego zmniejszania momentu obrotowego silnika w razie potrzeby. System TSA interweniuje i pomaga ustabilizować samochód i przyczepę.
XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów i zapewnia neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca zasadniczo symuluje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego, aby poprawić trakcję i dynamikę jazdy na zakrętach. W rezultacie pojazd pokonuje zakręty znacznie pewniej i bardziej naturalnie.
TPM+ informuje kierowcę o ciśnieniu w oponach przez cały czas.
Hill-Hold Control pomaga kierowcy bezpiecznie ruszać pod górę. System aktywuje się na wzniesieniach o nachyleniu pięciu stopni lub więcej i zapewnia łatwe i bezpieczne ruszanie pod górę bez użycia hamulca ręcznego. System zapobiega staczaniu się samochodu do tyłu lub jego zgaśnięciu.
Migające światła hamowania zmniejszają ryzyko uderzenia w tył pojazdu, zwłaszcza podczas zbliżania się do korków na autostradach lub nagłego hamowania przed niespodziewaną przeszkodą.

Dane na podstawie świadectw homologacji typu.

Napęd i układ kierowniczy

Napęd na wszystkie koła

Nowa Škoda Octavia jest dostępna z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Nowoczesny napęd na wszystkie koła gwarantuje optymalną dynamikę jazdy, najwyższy standard bezpieczeństwa czynnego i ekonomiczne zużycie paliwa. Rozdział momentu obrotowego na wszystkie cztery koła odbywa się automatycznie i zależy od warunków jazdy. Idealny moment obrotowy dla tylnej osi jest obliczany przez jednostkę sterującą. Regulacja odbywa się poprzez zmienny nacisk na tarcze sprzęgła.

Progresywny układ kierowniczy

Funkcja ta zapewnia nowej Škodzie Octavia lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Progresywny układ kierowniczy zmienia przełożenie w zależności od stopnia skręcenia kierownicy.

Dane na podstawie świadectw homologacji typu