Czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA jest większa, a dzięki nowym proporcjom i językowi stylistycznemu ŠKODA jest jeszcze bardziej emocjonalna i dynamiczna niż jej udany poprzednik. Nowy przedni fartuch, węższe reflektory i nowo zaprojektowane, płytkie relingi dachowe podkreślają wydłużoną sylwetkę OCTAVIA COMBI, a hatchback wygląda równie elegancko jak coupé. Kierownik ŠKODA Design Oliver Stefani opisuje wyniki.
Jak nowa OCTAVIA rozwija język projektowania ŠKODA?
OCTAVIA jest ikoną dla całej marki i nieustannie napędza rozwój naszego projektu. W nowej generacji pragniemy podkreślić jego praktyczny charakter w estetyczny sposób.
Jak opisałbyś projekt nowej generacji OCTAVIA?
Podstawowymi wartościami ŠKODY OCTAVIA zawsze była funkcjonalność, praktyczność, elegancja i ponadczasowy design. W nowej generacji skupiliśmy się na jeszcze większym podkreśleniu „wzornictwa” jako ustalonej wartości. Zupełnie nowa OCTAVIA jest bardziej dynamiczna i emocjonalnie naładowana niż kiedykolwiek, ale pozostaje funkcjonalna i praktyczna. Udało nam się bardzo skutecznie połączyć te aspekty i jestem pewien, że klienci to pokochają.
Co powiedziałbyś o nowościach w OCTAVII?
Poprawiliśmy proporcje samochodu, więc teraz zupełnie nowa OCTAVIA zapewnia jeszcze bardziej pewne i śmiałe wrażenie. Inwestujemy nie tylko w ogólną tożsamość projektową marki, ale także w indywidualny charakter każdego modelu. Dlatego w nowej generacji OCTAVII widać ewolucję jej charakterystycznego podwójnego światła z przodu i, co oczywiste, typowej kratki ŠKODY z pionowymi listwami. Tylna część jest ozdobiona tylnymi światłami w kształcie litery C, które od dawna są częścią ŠKODA DNA. Cały tył jest teraz znacznie bardziej wyrzeźbiony i trójwymiarowy.
Wyrazista linia ramion wizualnie rozciąga kształt nadwozia i nadaje maszynie dynamiczny wygląd.
Przestronne wnętrze ma całkowicie nową architekturę, ale pozostaje wierne typowej linii ŠKODY, która doskonale łączy funkcjonalność i estetykę. Kształt deski rozdzielczej został zainspirowany charakterystyczną twarzą samochodów ŠKODA i obejmuje podparcie dłoni, dzięki czemu kierowca może łatwiej kontrolować wolnostojący wyświetlacz centralny. Opracowaliśmy również zupełnie nowy projekt kierownicy i po raz pierwszy oferujemy system zmiany biegów z automatyczną skrzynią biegów. To pozwoliło nam nadać konsoli środkowej zupełnie nową cechę, co znalazło odzwierciedlenie w całym wystroju wnętrza.