Technologia w zbliżeniu: ŠKODA KODIAQ RS gotowa na każde wyzwanie

January 3, 2019
Standardowo wyposa┼╝ona w inteligentny nap─Öd na obie osie, ┼áKODA KODIAQ RS jest doskonale przygotowana do spe┼éniania r├│┼╝norodnych potrzeb ÔÇô zar├│wno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami, w ka┼╝dych warunkach pogodowych. SUV dysponuje moc─ů 176 kW (240 KM), a za przenoszenie si┼éy nap─Ödowej odpowiada dwusprz─Ög┼éowa przek┼éadnia DSG o 7 prze┼éo┼╝eniach. Zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, r├│wnie┼╝ oferowane w standardzie, automatycznie dopasowuje ustawienia amortyzator├│w do warunk├│w jazdy i rodzaju nawierzchni.

W modelu KODIAQ RS, siedmiostopniowa skrzynia DSG ÔÇô z du┼╝ym podw├│jnym sprz─Ög┼éem ÔÇô zosta┼éa zaprojektowana specjalnie z my┼Ťl─ů o wsp├│┼épracy z mocnymi silnikami, takimi jak diesel biturbo, generuj─ůcy maksymalny moment obrotowy o warto┼Ťci 500 Nm. Przek┼éadnia przekazuje si┼é─Ö nap─Ödow─ů w spos├│b ┼éagodny, bez ┼╝adnej utraty trakcji, zgodnie z aktualnymi warunkami oraz wybranym profilem jazdy. Kierowca mo┼╝e zdecydowa─ç si─Ö na tryb automatycznego za┼é─ůczania prze┼éo┼╝e┼ä lub zmienia─ç biegi samodzielnie, tak┼╝e za pomoc─ů manetek przy kierownicy.

Nap─Öd na obie osie reaguje w ci─ůgu milisekund

Dzi─Öki nap─Ödowi na obie osie ┼áKODA KODIAQ RS automatycznie, w ka┼╝dym momencie, ma najlepsz─ů mo┼╝liw─ů przyczepno┼Ť─ç ÔÇô a tym samym zapewnia doskona┼é─ů dynamik─Ö podczas sportowej, du┼╝e zdolno┼Ťci terenowe i wy┼╝szy poziom bezpiecze┼ästwa w niekorzystnych warunkach pogodowych. Pi─ůta generacja elektronicznie sterowanego sprz─Ög┼éa wielop┼éytkowego ÔÇô bardziej kompaktowa i o 1,4 kg l┼╝ejsza od poprzedniej ÔÇô w ci─ůgu milisekund w zmiennym stopniu przekazuje si┼é─Ö nap─Ödow─ů do wszystkich czterech k├│┼é.

Zawieszenie Dynamic Chassis Control dla wersji RS

┼áKODA KODIAQ RS jest standardowo wyposa┼╝ona w zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, kt├│re zapewnia optymaln─ů amortyzacj─Ö ÔÇô dostosowan─ů do nawierzchni i stylu jazdy. Uk┼éad ten, stosowany tak┼╝e w innych wariantach tego modelu SUV-a, tym razem zosta┼é specjalnie przystosowany do sportowego potencja┼éu KODIAQ RS. Wyb├│r profilu jazdy (Driving Mode Select) oferuje kierowcy szereg tryb├│w jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual oraz Snow, z elektronicznie zmodyfikowanymi ustawieniami amortyzator├│w.

Kierowca mo┼╝e tak┼╝e aktywowa─ç program Off-Road ÔÇô wystarczy, ┼╝e wci┼Ťnie przycisk na konsoli ┼Ťrodkowej. Ma w├│wczas do dyspozycji system Hill Descent Control, a uk┼éad ABS, elektroniczna kontrola stabilno┼Ťci ESC, elektroniczne blokady dyferencja┼éu EDS oraz system kontroli trakcji TCS prze┼é─ůczaj─ů si─Ö na specjalne, off-roadowe ustawienia. Uk┼éad ESC w ┼áKODZIE KODIAQ RS oferuje dwa progi dzia┼éania. Gdy wybrany zostanie tryb Sport, ESC staje si─Ö mniej restrykcyjny i je┼Ťli wykryje, ┼╝e kierowca zachowuje kontrol─Ö nad pojazdem, pozwala nawet na niewielkie u┼Ťlizgi w zakr─Ötach.

Sportowy charakter i ┼éatwo┼Ť─ç obs┼éugi

┼áKODA KODIAQ RS jest standardowo wyposa┼╝ona w progresywny uk┼éad kierowniczy. Aby sprosta─ç wymaganiom sportowego SUV-a i zwi─Ökszy─ç dynamik─Ö jazdy, zosta┼é on skonfigurowany specjalnie z my┼Ťl─ů o modelu KODIAQ RS. Dzi─Öki odpowiedniemu zestrojeniu k─ůt skr─Ötu pozostaje na tyle niewielki, by zapewni─ç kierowcy precyzyjne prowadzenie bez potrzeby ÔÇ×przek┼éadaniaÔÇŁ r─ůk na kierownicy ÔÇô nawet przy wy┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach. Natomiast w przypadku wi─Ökszych k─ůt├│w skr─Ötu i ni┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach, na przyk┼éad w warunkach miejskich si┼éa wspomagania znacznie wzrasta, co u┼éatwia manewrowanie samochodem. Progresywny uk┼éad kierowniczy zapewnia zatem maksymalny komfort jazdy w ka┼╝dej sytuacji.

Ostatnie newsy