ŠKODA zamyka pierwszy kwartał rekordowymi przychodami ze sprzedaży

May 13, 2019
┼áKODA odnios┼éa sukces odnotowuj─ůc przychody ze sprzeda┼╝y rz─Ödu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale i uzyskuj─ůc tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy ni┼╝ w poprzednim roku. Marka utrzyma┼éa zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzeda┼╝y na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w ┼Ťrodki trwa┼ée wzros┼éy a┼╝ o 74,3 proc. ┼áKODA inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilno┼Ť─ç zwi─Ökszaj─ůc moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponent├│w do pojazd├│w elektrycznych.

- Pomimo wymagaj─ůcego otoczenia rynkowego, osi─ůgn─Öli┼Ťmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika g┼é├│wnie z ujemnego kursu walutowego oraz wy┼╝szych koszt├│w przy wprowadzaniu nowych produkt├│w i technologii, w kt├│re ca┼éy czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem by┼é z pewno┼Ťci─ů wzrost wolumenu sprzeda┼╝y w Europie, osi─ůgni─Öty dzi─Öki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarz─ůdzaniu sprzeda┼╝─ů oraz optymalizacji koszt├│w ÔÇô podsumowuje Klaus-Dieter Sch├╝rmann, cz┼éonek zarz─ůdu ┼áKODA AUTO ds. Finans├│w i IT

W pierwszym kwartale 2019 roku ┼áKODA dostarczy┼éa klientom 307 600 pojazd├│w, co jest wynikiem nieco ni┼╝szym ni┼╝ w pierwszych trzech miesi─ůcach minionego roku. ┼áKODA OCTAVIA pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu. KAROQ jest nadal wa┼╝nym motorem wzrostu: w pierwszym kwartale ┼áKODA dostarczy┼éa 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy wi─Öcej ni┼╝ w analogicznym okresie 2018 roku.

┼áKODA stawia na strategi─Ö przysz┼éo┼Ťci

Marka jasno okre┼Ťli┼éa wizj─Ö przysz┼éo┼Ťci poprzez strategi─Ö 2025 i osi─ůga kolejne kamienie milowe. G┼é├│wnymi celami, kt├│re przed sob─ů stawia, jest rozw├│j obszaru elektromobilno┼Ťci oraz us┼éug z zakresu connectivity. Inne kluczowe obszary dzia┼éania obejmuj─ů digitalizacj─Ö produkt├│w i proces├│w, wej┼Ťcie na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochod├│w o dostarczanie r├│┼╝norodnych us┼éug z zakresu mobilno┼Ťci. ┼áKODA AUTO zamierza rozwija─ç si─Ö w dw├│ch wymiarach ÔÇôpoprzez dalsze zwi─Ökszanie sprzeda┼╝y pojazd├│w oraz przez rozw├│j nowych obszar├│w biznesowych, takich jak cyfrowe us┼éugi mobilno┼Ťci.

Ostatnie newsy