ŠKODA rozpoczęła produkcję komponentów do aut hybrydowych typu plug-in

September 17, 2019
┼áKODA rozpocz─Ö┼éa w fabryce w Mlad├í Boleslav produkcj─Ö wysokonapi─Öciowych akumulator├│w trakcyjnych do samochod├│w hybrydowych typu plug-in opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagen. Aktualna zdolno┼Ť─ç produkcyjna zak┼éad├│w ┼áKODY w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwi─Ökszona w najbli┼╝szych latach. ┼áKODA przeznaczy┼éa dotychczas ju┼╝ ponad 25 mln euro na przystosowanie fabryki w Mlad├í Boleslav do produkcji pojazd├│w elektrycznych i hybrydowych.

- W listopadzie 2017 r. grupa Volkswagen zleci┼éa firmie ┼áKODA produkcj─Ö komponent├│w elektrycznych do samochod├│w hybrydowych typu plug-in, tym samym obdarzaj─ůc nas ogromnym zaufaniem. Akumulatory wysokonapi─Öciowe wykonane w Mlad├í Boleslav s─ů dowodem naszej wyj─ůtkowej wiedzy technicznej i rezultatem doskona┼éej pracy zespo┼éowej wszystkich zaanga┼╝owanych w projekt pracownik├│w ┼áKODY ÔÇô podkre┼Ťla Michael Oeljeklaus, cz┼éonek zarz─ůdu ┼áKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.

Wysokonapi─Öciowe akumulatory z fabryki w Mlad├í Boleslav znajd─ů swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu SUPERB iV, kt├│rego produkcja rozpocznie si─Ö we wrze┼Ťniu w Kvasinach. ┼áKODA zainwestowa┼éa dotychczas 25,3 mln euro w linie produkcyjne przystosowane do wytwarzania akumulator├│w wysokiego napi─Öcia, a przygotowania fabryki w Mlad├í Boleslav do produkcji komponent├│w elektrycznych rozpocz─Ö┼éy si─Ö dwa lata temu. W ci─ůgu najbli┼╝szych kilku lat ┼áKODA zwi─Ökszy swoj─ů zdolno┼Ť─ç produkcyjn─ů wynosz─ůc─ů obecnie 150 000 sztuk rocznie.

- Produkcja akumulator├│w wysokonapi─Öciowych, kt├│ra jest bardzo trudna technologicznie, jest wa┼╝nym krokiem w kierunku elektromobilno┼Ťci. B─Ödziemy dalej rozszerza─ç produkcj─Ö komponent├│w elektrycznych oraz poszerza─ç wymagan─ů do tego wiedz─Ö specjalistyczn─ů. W ramach wsp├│┼épracy w grupie Volkswagen korzystamy z wymiany informacji mi─Ödzy ekspertami na tematy zwi─ůzane z elektryfikacj─ů samochod├│w, rozpoczynaj─ůc od produkcji ogniw, a na recyklingu akumulator├│w ko┼äcz─ůc ÔÇô komentuje Christian Bleiel, dyrektor ds. Produkcji komponent├│w w ┼áKODA AUTO.

Przy produkcji komponent├│w elektrycznych pracuje oko┼éo 200 specjalist├│w wspieranych przez roboty, w tym 13 robot├│w KUKA o ud┼║wigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczeg├│lnie ci─Ö┼╝kich lub niepor─Öcznych element├│w, np.: modu┼é├│w akumulatorowych na lini─Ö monta┼╝ow─ů lub ┼éadowanie gotowych akumulator├│w na palety. Akumulatory s─ů nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale tak┼╝e testowane i ┼éadowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz modu┼éy, czyli podstawowe elementy akumulator├│w trakcyjnych, ┼áKODA pozyskuje od dostawc├│w.

Przygotowuj─ůc si─Ö do produkcji akumulator├│w wysokiego napi─Öcia, ┼áKODA pracowa┼éa nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale tak┼╝e nad innymi zagadnieniami zwi─ůzanymi z elektromobilno┼Ťci─ů, w tym bezpiecze┼ästwem pracy, zapobieganiem po┼╝arom, zapewnieniem jako┼Ťci i logistyk─ů. Praca na linii monta┼╝owej wysokiego napi─Öcia wymaga szczeg├│lnych ┼Ťrodk├│w bezpiecze┼ästwa, a wiele cz─Ö┼Ťci elektronicznych jest bardzo wra┼╝liwych na wy┼éadowania elektrostatyczne. ┼áKODA wprowadzi┼éa tak┼╝e zmiany w swoim magazynie dystrybucyjnym by zwi─Ökszy─ç jego mo┼╝liwo┼Ťci przechowywania du┼╝ej liczby ci─Ö┼╝kich akumulator├│w. Ponadto wprowadzono specyficzne dla elektryczno┼Ťci ┼Ťrodki przeciwpo┼╝arowe i ┼Ťrodki ostro┼╝no┼Ťci dotycz─ůce post─Öpowania z uszkodzonymi akumulatorami.

Ostatnie newsy