艩KODA prezentuje model CITIGOe iV: pierwszy, w pe艂ni elektryczny samoch贸d marki

June 3, 2019
Wprowadzaj膮c na rynek model CITIGOe iV, 艩KODA na dobre wkracza w er臋 elektromobilno艣ci. Pierwszy bezemisyjny samoch贸d w 124-letniej historii marki jest nap臋dzany wy艂膮cznie silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW. Auto zosta艂o wyposa偶one w akumulator litowo-jonowy o pojemno艣ci 36,8 kWh umo偶liwiaj膮cy zasi臋g do 265 km w cyklu WLTP. Dzi臋ki temu ten przyjazny dla 艣rodowiska pojazd jest doskonale przystosowany do bezemisyjnej jazdy w miejskich warunkach. Pierwszy w pe艂ni elektryczny model 艩KODY b臋dzie dost臋pny w Polsce na pocz膮tku 2020 roku.

Zeroemisyjne, zwinne i przestronne auto powsta艂o z my艣l膮 o komfortowym poruszaniu si臋 po miastach. Pomimo kompaktowych wymiar贸w: 3 597 mm d艂ugo艣ci i 1 645 mm szeroko艣ci, 艩KODA CITIGOe iV oferuje przestronne, czteroosobowe wn臋trze z baga偶nikiem o pojemno艣ci 250 l, kt贸ry mo偶na zwi臋kszy膰 do 923 l po z艂o偶eniu tylnych siedze艅.

Pierwsza elektryczna 艩KODA r贸偶ni si臋 wizualnie od modeli CITIGO z nap臋dem konwencjonalnym. Z przodu samoch贸d wyr贸偶nia przeprojektowany zderzak i atrapa ch艂odnicy w kolorze nadwozia. CITIGOe iV jest standardowo wyposa偶ony w 艣wiat艂a przeciwmgielne i 艣wiat艂a do jazdy dziennej LED. Kierunkowskazy s膮 zintegrowane z obudowami lusterek bocznych w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia. Podobnie jak w przypadku pozosta艂ych nowych modeli na pokrywie baga偶nika umieszczona jest nazwa marki 艩KODA pisana drukowanymi literami. Z zewn膮trz CITIGOe iV mo偶na r贸wnie偶 rozpozna膰 po emblematach CITIGOe oraz iV umieszczonych z ty艂u pojazdu.

艩KODA CITIGOe iV, wyposa偶ona w nap臋d na przedni膮 o艣, posiada silnik o mocy 61 kW, kt贸ry gwarantuje cich膮, p艂ynn膮 i dynamiczn膮 jazd臋. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dost臋pny natychmiast od momentu ruszenia pojazdu. W praktyce oznacza to bardzo dobr膮 dynamik臋 i przyspieszenie, kt贸re w modelu CITIGOe iV pozwala rozp臋dzi膰 si臋 od 60 do 100 km/h w ci膮gu 7,6 sek. oraz od 0 do 100 km/h w ci膮gu 12,5 sek. Maksymalna pr臋dko艣膰 pojazdu wynosi natomiast 130 km/h.

Wprowadzenie przez 艩KOD臉 w pe艂ni elektrycznego modelu jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii, zgodnie z kt贸r膮 oferta marki do 2025 roku zostanie poszerzona nie tylko o nowe pojazdy elektryczne, ale tak偶e skoncentruje si臋 na produkcji komponent贸w do samochod贸w hybrydowych i elektrycznych, kt贸re b臋d膮 wykorzystywane przez ca艂膮 grup臋 VW.

Ostatnie newsy