Rajd rozgrywany w dniach 9–11 sierpnia będzie wyzwaniem nie tylko z powodu poziomu kierowców, ale też samej trasy. Strome zjazdy i podjazdy oraz wodne przełomy wymuszają zmiany rytmu i techniczną jazdę. Właśnie ze względu na poziom trudności miejsce w pierwszej dziesiątce punktowane jest podwójnie w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do zgarnięcia jest też osobna premia za zwycięstwo na odcinku Power Stage. Maksymalnie można wzbogacić się o 55 punktów, które mogą odmienić oblicze klasyfikacji generalnej.
Największa rajdowa impreza na Podkarpaciu ma bardzo długą tradycję. W tych rejonach ścigano się już w 1929 roku. Tryumfował wówczas hrabia Maurycy Potocki, którego Austro-Daimler jechał z zawrotną średnią prędkością 51 km/h. W kalendarzu RSMP Rajd Rzeszowski znajduje się nieprzerwanie od 2002 roku.
W 2018 na zawodników czeka 11 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 175 kilometrów. Start rajdu już w czwartek 9 sierpnia, o godz. 19:00 w Millenium Hall w Rzeszowie. Rywalizacja na odcinkach specjalnych odbędzie się 10 i 11 sierpnia.
Pięć razy – także w zeszłym roku – tryumfował tutaj Francuz Bryan Bouffier. Kajetan Kajetanowicz – rok temu drugi – ma na koncie trzy wygrane. Obydwaj kierowcy w tym roku nie jadą, więc szansę na wyrównanie wyniku Kajetanowicza ma rzeszowianin Grzegorz Grzyb. Oczywiście apetyt na zwycięstwo ma także załoga ŠKODA Polska Motorsport, która formę szlifowała, m.in. startując testowo w 7. Rajdzie Stomil, w którym zajęła drugie miejsce w klasie GOŚĆ. Trzymamy kciuki!
Klasyfikacja generalna Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po 4 rundach:
Prezentowany materiał dotyczy samochodu rajdowego i ma charakter wyłącznie wizerunkowy. Samochód ten nie jest dostępny w sprzedaży na rynku polskim.