ŠKODA KAROQ SPORTLINE: SZUTROWA STRZAŁA

May 9, 2019
Niezale┼╝nie od tego, czy musisz szybko przejecha─ç dziuraw─ů wiejsk─ů drog─Ö pomi─Ödzy odcinkami rajdu, czy te┼╝ po prostu cieszy─ç si─Ö weekendow─ů wycieczk─ů, ┼áKODA KAROQ SPORTLINE oferuje Ci zaskakuj─ůco dynamiczne do┼Ťwiadczenie. Asem w r─Ökawie jest tu precyzyjnie dostrojone zawieszenie, kt├│re opiera si─Ö na najlepszych rozwi─ůzaniach in┼╝ynieryjnych.

Wygl─ůd, kt├│ry zach─Öca do jazdy

┼áKODA KAROQ SPORTLINE to sportowy SUV z odrobin─ů rajdowego DNA. Mo┼╝esz odr├│┼╝ni─ç SPORTLINE od innych wariant├│w ┼áKODY KAROQ ju┼╝ na pierwszy rzut oka. Ma zmodyfikowane zderzaki, a czarne 18-calowe felgi Mytikas ze stop├│w lekkich s─ů cz─Ö┼Ťci─ů wyposa┼╝enia standardowego. Dost─Öpne s─ů r├│wnie┼╝ 19-calowe ko┼éa, tak┼╝e w kolorze czarnym. Wn─Ötrze ma r├│wnie┼╝ sportowy charakter, w kt├│rym dominuj─ů czarne sportowe fotele z widocznymi wzmocnieniami bocznymi i zintegrowanymi zag┼é├│wkami. Podobnie jak prawdziwe fotele wy┼Ťcigowe, s─ů one tapicerowane tkanin─ů, aby lepiej stabilizowa─ç cia┼éo kierowcy i pasa┼╝era.

Wielofunkcyjna kierownica i peda┼éy ze stali nierdzewnej s─ů identyczne jak w modelach RS. Sportowy charakter podkre┼Ťla czarna podsufitka i wyko┼äczenie s┼éupk├│w nadwozia. KAROQ mo┼╝e by─ç opcjonalnie wyposa┼╝ony w wirtualny kokpit zamiast analogowego. Wariant SPORTLINE oferuje specjalny sportowy uk┼éad cyfrowych wska┼║nik├│w ÔÇô dost─Öpny opr├│cz czterech standardowych tryb├│w wy┼Ťwietlania. Pokazuje on du┼╝y licznik obrot├│w z odczytem pr─Ödko┼Ťci w ┼Ťrodku. Baga┼╝nik oferuje nie tylko du┼╝─ů pojemno┼Ť─ç, typow─ů dla samochod├│w marki ┼áKODA, ale r├│wnie┼╝ inteligentny system mocowania ┼éadunku, kt├│ry jest ┼Ťwietny, gdy chcemy, aby kask, kombinezony i notatki rajdowe pozosta┼éy na swoim miejscu.

Sportowy nie musi by─ç sztywny

Wiele wysi┼éku w┼éo┼╝ono w przygotowanie zawieszenia, kt├│re jest wyregulowane w podobny spos├│b jak zawieszenie na szutrowe nawierzchnie w rajdowej ┼áKODZIE FABIA R5. Oferuje ono ┼Ťwietny kompromis pomi─Ödzy ┼éagodniejszymi amortyzatorami i dynamicznym prowadzeniem. Sztywna karoseria bez wi─Ökszego problemu niweluje ruchy zawieszenia, co skutkuje p┼éynn─ů, naturaln─ů jazd─ů. Mi─Öksze amortyzatory zapewniaj─ů wystarczaj─ůc─ů przyczepno┼Ť─ç nawet na wyboistych nawierzchniach ÔÇô jak potwierdz─ů kierowcy rajdowi, jest to wa┼╝ne dla zachowania pe┼énej kontroli nad pojazdem.

Przy twardszych ustawieniach zawieszenia ko┼éa maj─ů tendencj─Ö do odbijania si─Ö, co znacznie pogarsza w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne samochodu. Natomiast ┼áKODA KAROQ sprawdza si─Ö nawet na wyboistej drodze i zapewnia pasa┼╝erom wyj─ůtkowy komfort, nie trac─ůc przy tym umiej─Ötno┼Ťci szybkiej i precyzyjnej reakcji. Jest w stanie poradzi─ç sobie nawet z naprawd─Ö trudnymi drogami ┼╝wirowymi, takimi jak te, kt├│re prowadz─ů do stref dla widz├│w na Rajdzie Katalonii lub Rajdzie Turcji.

Cztery silniki i opcjonalne 4├Ś4

┼áKODA KAROQ SPORTLINE mo┼╝e si─Ö pochwali─ç dost─Öpnym dla niej na wy┼é─ůczno┼Ť─ç silnikiem o mocy 2,0 TSI 140 kW (190 KM) z nap─Ödem na cztery ko┼éa i automatyczn─ů skrzyni─ů bieg├│w DSG. Dla 1,5 TSI 110 kW (150 KM) zamiast sze┼Ťciobiegowej skrzyni manualnej mo┼╝na zam├│wi─ç siedmiobiegow─ů skrzyni─Ö DSG.

Gama silnik├│w obejmuje r├│wnie┼╝ jednostki wysokopr─Ö┼╝ne. Silnik 2.0 TDI z nap─Ödem na przednie ko┼éa i moc─ů 110 kW (150 KM) jest dost─Öpny standardowo z sze┼Ťcioprze┼éo┼╝eniow─ů manualn─ů skrzyni─ů bieg├│w, z opcj─ů nap─Ödu na cztery ko┼éa i siedmioprze┼éo┼╝eniow─ů skrzyni─ů bieg├│w DSG.

W zale┼╝no┼Ťci od modelu, wariantu i wersji zu┼╝ycie paliwa w cyklu mieszanym od 5,6l/100km do 8,8l/100km, emisja CO2 od 145g/km do 199g/km (dane na podstawie ┼Ťwiadectw homologacji typu). Zu┼╝ycie paliwa i emisja CO2 zosta┼éo okre┼Ťlone zgodnie z procedur─ů WLTP. O szczeg├│┼éy zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki ┼áKODA lub sprawd┼║ na stronie WLTP / zu┼╝ycie paliwa i emisja CO2.

Ostatnie newsy