ŠKODA KAMIQ: EKSKLUZYWNE ODKRYWANIE

ŠKODA KAMIQ: EKSKLUZYWNE ODKRYWANIE

ŠKODA KAMIQ: EKSKLUZYWNE ODKRYWANIE

26. 2. 2019

Poznaj nowego członka rodziny ŠKODA, poznaj jego technologię i zajrzyj do kabiny i pod maskę.

ŠKODA KAMIQ to kolejny duży krok w udanej ofensywie SUV-a ŠKODY, a jej pojawienie się było perfekcyjnie zaplanowane. „W ubiegłym roku co trzeci samochód sprzedawany w Europie był SUV-em. Największy wzrost dotyczył małych SUV-ów, których sprzedaż w Europie wzrosła o 29% do 2 000 000 sztuk. Właśnie dlatego opracowaliśmy zupełnie nowy samochód - kolejny kamień milowy w historii SUV-a” - mówi Bernhard Maier, Dyrektor Generalny ŠKODY.

https://www.skoda-storyboard.com/en/models/skoda-kamiq-exclusive-unveiling/

KAMIQ to centralny element kampanii modelowej ŠKODA, która jest obecnie w pełni realizowana. „Wprowadzimy ponad 30 nowych modeli do końca 2022 roku. Naszym celem jest zwiększenie sprzedaży z około 1,25 miliona samochodów dzisiaj do dwóch milionów pojazdów rocznie do połowy lub do końca następnej dekady”, stwierdza Maier.

STWORZONY, ABY ŻYĆ

ŠKODA KAMIQ skierowana jest przede wszystkim do młodszych klientów, którym zależy na nowoczesnym życiu i przygodach. Ten model jest natychmiast rozpoznawalny dzięki mocnym dwuczęściowym reflektorom, a światła do jazdy dziennej biegną u góry. KAMIQ jest również pierwszym modelem ŠKODA z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu i z tyłu - poszczególne diody LED zapalają się kolejno od wewnątrz na zewnątrz, aby stworzyć imponujący efekt.

„KAMIQ jest dla mnie wyjątkowy. To pierwszy projekt, który zrealizowałem w ŠKODA”, przyznaje Oliver Stefani, szef ŠKODA Design. „Podąża za tradycją ŠKODY z bardzo odważnymi, charakterystycznymi reflektorami, które są wyjątkowo smukłe i stylowe. A jednak samochód ma również mocną, przysadzistą postawę i emanuje wytrzymałością, gdy znajduje się na drodze. Kolejnym uderzającym elementem jest dynamicznie przeciągnięta linia dachu. Myślę, że osiągnęliśmy wszystko, co obiecaliśmy naszym fanom dzięki koncepcji ŠKODA VISION X z zeszłego roku” - dodaje Stefani.

Szeroka osłona chłodnicy z podwójnymi listwami, masywna przednia zasłona i charakterystyczny profil maski zapewniają solidny wygląd. Tylny dyfuzor podkreśla dużą wysokość jazdy, o 36 mm wyższą niż porównywalna ŠKODA SCALA. Koła są na obręczach od 16 do 18 cali. Jednocześnie KAMIQ ma krótsze zwisy o 117 mm dla lepszego kąta natarcia i zejścia. Dla bardziej żądnych przygód właścicieli ochrona spodu jest opcją, podczas gdy bardziej sportowi kierowcy będą cieszyć się sztywniejszym sportowym zawieszeniem, obniżonym o 10 milimetrów i oferującym dwa poziomy sztywności tłumienia.

ZWINNY, ALE WCIĄŻ PRZESTRONNIY

„To bez wątpienia ŠKODA, ale jednocześnie jest zupełnie inna. Naszym celem było stworzenie innego rodzaju SUV-a niż dotychczas”, wyjaśnił Christian Strube, członek zarządu ŠKODA odpowiedzialny za rozwój techniczny. KAMIQ wykorzystuje zalety typowe dla SUV-ów, takie jak zwiększona wysokość jazdy i wynikająca z tego wygodna pozycja za kierownicą oraz łączy je ze zwinnością kompaktowego samochodu.

Pomimo niezaprzeczalnie kompaktowych wymiarów (4241 mm długości, 1793 mm szerokości i 1531 mm wysokości), nadal ma najdłuższe w swojej klasie wnętrze. Pasażerowie z tyłu mają obszerną przestrzeń na nogi 73 mm, a bagażnik mieści od 400 do 1395 litrów. Składane oparcie przedniego pasażera otwiera dodatkową przestrzeń, dzięki czemu można przewozić przedmioty o długości do 2,5 metra. Ponadto w środku znajduje się ponad dwadzieścia rozwiązań Simply Clever - w tym parasol w drzwiach kierowcy lub - wyjątkowo w tym segmencie - wysuwane ochraniacze krawędzi drzwi. Samochód można również wyposażyć w składany hak holowniczy i elektrycznie sterowaną tylną klapę, która zamyka się po naciśnięciu przycisku.

SAMOCHÓD Z KALIBREM LICZNYCH FUNKCJI

Zastosowanie nowej platformy pojazdu pozwoliło wyposażyć KAMIQ w liczne technologie, które wcześniej zachowały segmenty z wyższej półki, w tym ogrzewanie przednich i tylnych siedzeń, kierownicy i przedniej szyby. W przestronnym wnętrzu może dominować opcjonalny wirtualny kokpit z pięcioma trybami wyświetlania i wyświetlaczem 10,25 cala. Oddzielny wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala znajduje się w polu widzenia kierowcy, a jego charakterystyczny zarys odpowiada kształtowi maski i tworzy ergonomiczny podłokietnik dla dłoni sterującej ekranem dotykowym.

Standardowa gama wyposażenia obejmuje asystenta pasa ruchu i funkcję hamowania awaryjnego z zapobiegawczą ochroną pieszych. Znajdziemy także adaptacyjny tempomat, asystenta bocznego oraz asystenta parkowania, aby móc automatycznie wchodzić lub wychodzić z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych, a także sterowanie głosem i gestami systemu audio-nawigacyjnego. „KAMIQ jest wyposażony w zupełnie nową generację systemów audio-nawigacyjnych. Jest zawsze online, a dzięki swoim aplikacjom może oferować najbardziej zaawansowane usługi ŠKODA Connect. To sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla naszych młodszych klientów w sektorze miejskich SUV-ów, którzy są cały czas online” - zauważa Strube.

Zakres obejmuje silnik benzynowy 1.0 TSI (95 i 115 KM) i 1,5 TSI (150 KM), silnik wysokoprężny 1.6 TDI (115 KM) oraz przyjazną dla środowiska opcję silnika 1.0 G-TEC (90 KM).

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy