Jaki silnik ma samochód?
Jest to trójfazowy synchroniczny silnik elektryczny z magnesem neodymowym. Silnik synchroniczny jest bardziej wydajny niż silnik indukcyjny, ale także droższy w zakupie.
Jaka jest moc i zużycie paliwa?
Silnik elektryczny dostarcza 60 kW, czyli o 5 kW więcej niż najmocniejszy silnik spalinowy. Jedną z największych zalet jest moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 210 Nm, osiągalny od zerowej liczby obrotów na minutę. Zapewnia to lepsze wrażenia z jazdy i lepszą dynamikę pojazdu w porównaniu z silnikiem spalinowym 95 Nm. Wydajność zależy od stylu jazdy użytkownika i warunków otoczenia, ale realistycznie patrzymy na 12 do 15 kWh na 100 km.
https://youtu.be/GwNfslUXox8
Czy silnik różni się rozmiarem i masą od silnika spalinowego?
W porównaniu do silnika 1.0 MPI montowanego w konwencjonalnych CITIGO, silnik elektryczny CITIGOᵉ iV jest bardziej kompaktowy i ma mniej więcej taką samą masę. Silnik elektryczny jest mniejszy i łatwiejszy do zainstalowania niż ICE. Jeśli chodzi o masę, sam silnik elektryczny waży 54,1 kg, czyli nieco więcej niż 50,5 kg silnika spalinowego. Aby jednak dokonać właściwego porównania układu napędowego, należy również uwzględnić skrzynię biegów. Powoduje to 70,4 kg silnika elektrycznego i 80,2 kg ICE, głównie dlatego, że przekładnia silnika elektrycznego ma jeden bieg, dzięki czemu jest znacznie prostsza i lżejsza.
Jaka jest pojemność baterii, gdzie znajduje się bateria i jak ciężka jest?
Pojemność akumulatora litowo-jonowego wynosi 36,8 kWh, co pozwala klientowi przejechać do 265 km na jednym ładowaniu. Akumulator waży 248 kg. Znajduje się pod podłogą samochodu i zajmuje przestrzeń pod tylnymi siedzeniami.
Jak długo trwa ładowanie baterii?
Najszybszą opcją jest ładowanie z punktu szybkiego ładowania DC, który może naładować rozładowany akumulator do 80% całkowitej pojemności w ciągu około godziny. Aby naładować akumulator przy użyciu wallboxa do ładowania w domu, osiągnięcie takiej samej pojemności powinno zająć 4:08 godzin lub prawie 5 godzin 30 minut.
Czy napęd elektryczny wymagał jakichkolwiek zmian w projekcie samochodu?
Jednostka napędowa została zaprojektowana w sposób umożliwiający montaż w miejscu przeznaczonym głównie dla silnika spalinowego. Akumulator wysokonapięciowy, zajmujący przestrzeń poprzednio zbędnego zbiornika paliwa, miejsce pozostawione przez rurę wydechową w konsoli tunelu i przestrzeń pod siedzeniem, również musiał zostać dostosowany.
Czy jest jakaś różnica w transmisji z punktu widzenia kierowcy?
Jest to reduktor jednobiegowy, który w przypadku klienta zachowuje się jak automatyczna skrzynia biegów. Jest absolutnie gładki, bez żadnego spadku momentu obrotowego.
Czy wskaźniki deski rozdzielczej różnią się w jakikolwiek sposób? Jakieś dodatki, czegoś brakuje?
Oprócz standardowych wskaźników na tablicy rozdzielczej znajduje się wskaźnik baterii i informacje o pozostałym zasięgu. Dominującym wskaźnikiem jest wskaźnik wskazujący tryb jazdy, który wskazuje względną moc napędu lub względny poziom regeneracji energii hamowania dla akumulatora wysokonapięciowego.