艩KODA CITIGOe iV wyrazem ca艂o艣ciowego podej艣cia marki do elektromobilno艣ci

June 13, 2019
艩KODA CITIGOe iV to pierwszy w pe艂ni elektryczny samoch贸d marki i jeden z pierwszych w rodzinie iV. 艩KODA odwa偶nie wkracza w now膮 er臋 w ramach Strategii 2025 oferuj膮c ca艂o艣ciowe podej艣cie do e-mobilno艣ci, kt贸re obejmuje nie tylko produkcj臋 zeroemisyjnych samochod贸w, ale tak偶e szereg us艂ug, budow臋 infrastruktury, recykling cz臋艣ci oraz przygotowanie produkcji w zak艂adach producenta, tak by docelowo wykorzystywa艂y wy艂膮cznie energi臋 elektryczn膮 neutraln膮 pod wzgl臋dem emisji CO2.

艩KODA CITIGOe iV to idealny pojazd do pokonywania miejskich tras. Ten niewielki, zwinny i niezwykle ekonomiczny samoch贸d zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemno艣ci 36,8 kWh. Zamontowany w podwoziu, ma wymiary 1,1 x 1,7 m i zaledwie 30 cm wysoko艣ci oraz pozwala na pokonanie na jednym 艂adowaniu do 265 km w cyklu WLTP. Akumulator mo偶na na艂adowa膰 na kilka sposob贸w. Na stacjach szybkiego 艂adowania, korzystaj膮c ze specjalnego przewodu CCS i 艂adowarki o mocy 40 kW, akumulator b臋dzie pe艂en w 80% ju偶 po godzinie. Korzystaj膮c z 艂adowarki na艣ciennej AC o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom na艂adowania w ci膮gu 4 godzin i 8 minut. Samoch贸d mo偶na te偶 pod艂膮czy膰 do standardowego gniazdka elektrycznego i 艂adowa膰 z moc膮 2,3 kW.

Nowoczesny miejski speedster z dynamicznym przyspieszeniem

CITIGOe iV wyposa偶ony jest w silnik elektryczny o mocy 61 kW z maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm, kt贸ry, jak we wszystkich w pe艂ni elektrycznych samochodach, dost臋pny jest od razu po uruchomieniu pojazdu. CITIGOe iV rozp臋dza si臋 od 0 do 100 km w 12,5 sekundy, a przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje mu tylko 7,6 s. Pomimo niewielkich rozmiar贸w i miejskiego charakteru pierwszy w pe艂ni elektryczny model 艩KODY jest niezwykle dynamiczny, a maksymalna pr臋dko艣膰 jak膮 mo偶e rozwin膮膰 to 130km/h. W pierwszej w pe艂ni elektrycznej 艩KODZIE przeprojektowano elementy nadwozia, zamontowano 艣wiat艂a w technologii LED oraz zintegrowane kierunkowskazy.

Sub-marka iV wyrazem ca艂o艣ciowego podej艣cia 艩KODY do elektromobilno艣ci

W ramach rodziny 艩KODA iV producent b臋dzie rozwija艂 w艂asn膮 lini臋 pojazd贸w elektrycznych. Do ko艅ca 2022 r. 艩KODA zaoferuje ponad dziesi臋膰 cz臋艣ciowo lub w pe艂ni elektrycznych samochod贸w oraz specjalny ekosystem dla rozwi膮za艅 mobilnych. Po CITIGOe iV i SUPERB iV 艣wiat艂o dzienne ujrz膮 dwa pierwsze w pe艂ni elektryczne samochody oparte na modu艂owej platformie dla pojazd贸w elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Jednym z nich b臋dzie seryjna wersja VISION iV SUV coup茅, kt贸rego premiera zaplanowana jest na 2020 rok.

Marka opowiada si臋 za wsparciem e-mobilno艣ci przyjaznej dla 艣rodowiska i konsekwentnie realizuje plany zgodne ze Strategi膮 2025, kt贸ra zak艂ada inwestycje o 艂膮cznej wysoko艣ci dw贸ch miliard贸w euro w rozw贸j pojazd贸w elektrycznych i nowych us艂ug mobilnych w ci膮gu najbli偶szych pi臋ciu lat. Jednym z cel贸w marki, w ramach ca艂o艣ciowego podej艣cia do kwestii e-mobilno艣ci, jest stopniowe wprowadzanie zmian w zlokalizowanych w Czechach fabrykach, tak by proces produkcyjny by艂 docelowo neutralny pod wzgl臋dem emisji CO2. Wyzwania, kt贸re 艩KODA stawia przed sob膮, obejmuj膮 tak偶e recykling i rozs膮dne ponowne wykorzystanie akumulator贸w. Producent kompleksowo przygotowuje te偶 swoich pracownik贸w do wyzwa艅 zwi膮zanych z elektromobilno艣ci膮. Sp贸艂ka przeszkoli艂a ju偶 11 tys. os贸b w zakresie produkcji samochod贸w elektrycznych.

艩KODA opowiada si臋 za wsparciem mobilno艣ci przyjaznej dla 艣rodowiska, nawet w zakresie wykraczaj膮cym poza produkcj臋 pojazd贸w. Do 2025 r. sp贸艂ka zainwestuje ok. 32 mln euro w rozw贸j wewn臋trznej infrastruktury 艂adowania obejmuj膮cej niemal 7000 punkt贸w 艂adowania w obr臋bie lub w okolicy trzech czeskich fabryk w Mlad谩 Boleslav, Kvasinach i Vrchlab铆.

Ostatnie newsy