W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku Škoda Auto osiągnęła solidne wyniki sprzedażowe i finansowe, udowadniając swoją odporność i elastyczność w trudnych warunkach rynkowych. Kluczowe wskaźniki finansowe podkreślają silną pozycję marki: przychody ze sprzedaży wyniosły 13,652 mld euro, pozostając na poziomie porównywalnym z pierwszą połową 2023 roku (-0,7%); zysk operacyjny wzrósł do 1,149 mld euro (2023: +26,1%); marża operacyjna wzrosła do 8,4% (2023: 6,6%); przepływy pieniężne netto wyniosły 1,408 mld euro (+135,8%).
Pozytywny rozwój zysku operacyjnego wynika w dużej mierze z większej różnorodności sprzedanych samochodów, korzystnych efektów kursowych oraz konsekwentnej realizacji programu Next Level Efficiency+. Wzrost przepływów pieniężnych to efekt wyższego zysku operacyjnego i poprawy kapitału obrotowego. Od stycznia do czerwca producent dostarczył klientom 448 600 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Octavia ponownie okazała się bestsellerem marki, ze wzrostem dostaw o 24,1%, podczas gdy w pełni elektryczny Enyaq pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów BEV na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy.
W ostatnich miesiącach producent zaktualizował swoją szeroką ofertę, w tym modele spalinowe (ICE), hybrydy plug-in, miękkie hybrydy oraz modele w pełni elektryczne. Po raz pierwszy Škoda awansowała na czwarte miejsce na liście najlepiej sprzedających się marek w Europie, co dowodzi, że zrównoważona strategia firmy trafia w gust klientów. Jesienią Škoda Auto wprowadzi w pełni elektryczny model Elroq w kategorii kompaktowych SUV-ów, największym pod względem wolumenu segmencie w Europie.
- Škoda Auto wchodzi w drugą połowę roku z wielkim impetem. Cieszy mnie, że klienci pozytywnie odpowiadają na zaktualizowaną, najbardziej zróżnicowaną ofertę produktów w naszej historii. Przygotowujemy się do dalszego poszerzenia naszej w pełni elektrycznej gamy modeli w październiku, gdy zaprezentujemy kompaktowy SUV Škoda Elroq. Pracownicy Škody wytrwale pracowali, aby uczynić naszą firmę jeszcze bardziej konkurencyjną, czego odbicie widzimy w marży operacyjnej wynoszącej 8,4%. Osiągnęliśmy zakładane cele. Z uwagą śledzimy pojawiające się wyzwania na tym dynamicznym rynku, a nasze wyniki za pierwszą połowę roku pozwalają nam z ostrożnym optymizmem patrzeć w przyszłość, w którą wkraczamy z dobrze uzasadnioną pewnością siebie – mówi Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto.