ŠKODA AUTO DigiLAB: laboratorium cyfrowe ŠKODY prezentuje efekty swoich działań

November 15, 2019
Digitalizacja i rozw├│j us┼éug w zakresie mobilno┼Ťci cyfrowej s─ů jednym z priorytet├│w dla marki ┼áKODA. Producent ┼Ťci┼Ťle wsp├│┼épracuje w tym zakresie z wieloma start-upami i zespo┼éami badawczymi z rynku izraelskiego. W 2018 roku stworzono w tym celu sp├│┼ék─Ö ┼áKODA AUTO DigiLab Israel Ltd., dzia┼éaj─ůc─ů na podstawie porozumienia pomi─Ödzy ┼áKODA AUTO DigiLab i izraelskim importerem marki, Champion Motors.

Sp├│┼éka przez ten czas rozwin─Ö┼éa wiele us┼éug z obszaru mobilno┼Ťci cyfrowej, a tak┼╝e technologii informatycznych, w tym innowacyjnych rozwi─ůza┼ä sprz─Ötowych i programowych. Co wi─Öcej, podczas Smart Mobility Summit w Tel Awiwie, og┼éosi┼éa kolejne ambitne plany.

ÔÇô Digitalizacja i rozw├│j us┼éug w zakresie mobilno┼Ťci cyfrowej s─ů priorytetem dla strategii marki ┼áKODA. St─ůd nasza cyfrowa transformacja nie zwalnia tempa ÔÇô wkr├│tce na drogach pojawi─ů si─Ö pierwsze wdro┼╝one pomys┼éy, kt├│re opracowali┼Ťmy we wsp├│┼épracy z izraelskimi startupami technicznymi ÔÇô m├│wi Bernhard Maier, dyrektor generalny ┼áKODA AUTO.

Od inteligentnego parkowania po cyfrowe bezpieczeństwo

Mieszka┼äcy Pragi mog─ů ju┼╝ korzysta─ç z Citymove by ┼áKODA AUTO DigiLab, kt├│ra znajdzie wszystkie mo┼╝liwe ┼Ťrodki transportu dla najbardziej efektywnych dojazd├│w z punktu A do punktu B. Aplikacja korzysta z unikalnego oprogramowania Anagog AI, kt├│re umo┼╝liwia kierowcom m.in. korzystanie z us┼éug inteligentnego parkowania i p┼éacenia za parking z poziomu samochodu. Z sukcesami rozwija si─Ö r├│wnie┼╝ wsp├│┼épraca z XM Cyber w zakresie opracowania rozwi─ůza┼ä z obszaru bezpiecze┼ästwa cybernetycznego i ich wdro┼╝enia w wewn─Ötrznych procesach informatycznych ┼áKODY.

ÔÇô Konsekwentnie wdra┼╝amy pomys┼éy startup├│w do naszej strategii na rzecz mobilno┼Ťci i cyfryzacji. Wspieramy je dziel─ůc si─Ö nasz─ů fachow─ů wiedz─ů i udost─Öpniaj─ůc laboratoria zapewniaj─ůce idealne warunki do tworzenia ciekawych pomys┼é├│w i projekt├│w ÔÇô dodaje Andre Wehner, dyrektor ds. Cyfrowych marki ┼áKODA.

Unikalna technologia ładowania

R├│wnie┼╝ w Pradze rozpocz─ů┼é si─Ö pilota┼╝owy program, w ramach kt├│rego wsp├│lnie z firm─ů Chakratec ┼áKODA testuje unikaln─ů technologi─Ö ┼éadowania aut. Chakratec korzystaj─ůc z technologii ko┼éa zamachowego opracowa┼é system magazynowania energii kinetycznej, kt├│ry absorbuje obci─ů┼╝enia szczytowe w sieci i umo┼╝liwia eksploatacj─Ö szybkich stacji ┼éadowania, nawet w miejscach, gdzie nie ma wystarczaj─ůcej ilo┼Ťci mocy dla tego typu instalacji i w normalnych warunkach nie by┼éoby mo┼╝liwo┼Ťci ┼éadowania samochod├│w elektrycznych. Po pod┼é─ůczeniu samochodu elektrycznego do takiej ┼éadowarki tzw. Kinetic Power Booster odda zmagazynowany pr─ůd, podwajaj─ůc moc ┼éadowania, jak─ů sama sie─ç mog┼éaby zapewni─ç. Rozwi─ůzanie takie mog┼éoby dobrze sprawdzi─ç si─Ö np. w salonach samochodowych czy centrach handlowych.

Czujniki, kt├│re wykryj─ů ┼║le zapi─Öte pasy

ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. obecnie współpracuje z kilkoma innymi szczególnie innowacyjnymi firmami technologicznymi. Siedem z nich znajduje się już w fazie rozwoju konkretnego projektu, a jedna ma zamiar wprowadzić swoje produkty na rynek.

Guardian Optical Technologies opracowuje czujniki oparte na technologii mikrofalowej. Wykrywaj─ů one nawet najmniejsze drgania i ruchy w samochodzie i przetwarzaj─ů te dane w czasie rzeczywistym. Dzi─Öki temu system mo┼╝e na przyk┼éad rozpozna─ç, czy fotelik nie zosta┼é prawid┼éowo zabezpieczony lub czy pas bezpiecze┼ästwa nie zosta┼é prawid┼éowo zapi─Öty.

Jednocze┼Ťnie ┼áKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. pracuje nad pozyskaniem kolejnych partner├│w do wsp├│┼épracy. W┼Ťr├│d nich s─ů: Silentium, kt├│ry pracuje nad aktywnym systemem kontroli ha┼éasu w kabinach pojazd├│w, aby podnie┼Ť─ç komfort podr├│┼╝owania oraz Neteera, kt├│ra opracowuje innowacyjny uk┼éad scalony umieszczony w oparciu fotela kierowcy. System monitoruje oddech i ci┼Ťnienie krwi, a wyniki oceni─ů zm─Öczenie kierowcy i przed potencjalnie niebezpiecznym poziomem zaalarmuj─ů o konieczno┼Ťci zrobienia przerwy w podr├│┼╝y. Z kolei ContinUse Biometrics pracuje nad czujnikiem optycznym, kt├│ry ┼Ťledzi r├│┼╝ne wska┼║niki fizjologiczne, umo┼╝liwiaj─ůce systemowi identyfikacj─Ö zmian w m.in. w zakresie poczucia komfortu.

Ostatnie newsy