Inteligentny napęd na wszystkie koła w ŠKODA może pomóc kierowcom w wielu rutynowych sytuacjach - gdy ruszają, gwarantuje to, że cała moc jest skoncentrowana na powierzchni drogi, a na zakrętach zapewnia doskonałą przyczepność wszystkich kół, a jeśli jedziesz przez błotniste pole możesz być pewien, że w przeciwieństwie do napędu na jedną oś, z pewnością przeniesie Cię on na drugą stronę.
Najbardziej ucieszy Cię jazda na cztery koła zimą, kiedy drogi są pokryte śniegiem i lodem, a koła zaczynają się ślizgać. Dla wielu kierowców jest to trudna sytuacja, z którą raczej nie chcieliby się zmierzyć. Z napędem na wszystkie koła możesz nawet rozkoszować się jazdą w takich warunkach. Hans-Joachim Stuck, wielokrotny zwycięzca wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans i Nürburgring oraz były kierowca Formuły 1, podzielił się swoimi wskazówkami i trikami z Storyboard ŠKODA. Zobacz, jakie porady możesz uzyskać od tego wyjątkowo doświadczonego kierowcy, znanego doradcy jazdy z napędem na wszystkie koła i właściciela ŠKODY KAROQ.
https://youtu.be/jH0AXnIH9F8
Podstawami są jak największa płynność, spokojne sterowanie, szybkie hamowanie i delikatne użycie pedału przyspieszenia. Musisz dobrze wyczuć samochód, zdawać sobie sprawę z tego, jak działa na niego bezwładność, jak podwozie przenosi ciężar, która oś się ślizga, a które koło się obraca. Jak sam Stuck powiedział: „Jazda na śniegu i lodzie jest bardzo zbliżona do wyścigów, ponieważ zawsze masz do czynienia z ograniczeniami samochodu i opon”.
Oczywiście mnóstwo elektronicznych systemów stabilizacyjnych, w połączeniu z trybem jazdy na śniegu, sprzyja kierowcy i pomaga utrzymać samochód pod kontrolą nawet w trudnych sytuacjach. Z drugiej strony, jeśli przejdziesz do bardziej sportowego trybu dla obrotów kół i większych płóz, z łatwością odkryjesz ślizganie się i obserwowanie, jak śnieg rozbryzguje się we wszystkich kierunkach.
Nie trzeba dodawać, że ŠKODA z napędem 4×4 nie boi się jazdy w terenie, nawet gdy jest pokryty śniegiem. Podobnie jak w przypadku jazdy po zwykłym asfalcie, podczas jazdy w terenie niezbędna jest płynność, właściwe mierzenie prędkości i wrażliwe prowadzenie. Koła muszą być w ciągłym obrocie, ponieważ jeśli się zablokują lub zakręcą, nie będziesz w stanie aktywnie kontrolować samochodu.
Włączenie trybu jazdy w terenie może być bardzo pomocne, ponieważ pozwala to pokonać przeszkody, które w innym przypadku byłyby nie do pokonania. A jeśli nie masz pewności, co dokładnie czeka przed tobą, nie wahaj się wysiąść z samochodu i przejść pieszo części trasy - to nadal jest łatwiejsze niż wypychanie auta, które właśnie utknęło…. „Jeśli wiesz, do czego zdolny jest Twój samochód i jakie są jego ograniczenia, będziesz mógł w pełni cieszyć się swoją ŠKODĄ 4×4”, wyjaśnia Stuck.
Zachowaj więc ostrożność i doświadcz radości zimy za kierownicą ŠKODY 4×4!