Podczas gdy nie do zatrzymania ŠKODA FABIA R5 jest jego samochodem roboczym, Jan Kopecký używa najszybszej wersji OCTAVIA-RS 245 jako swojego codziennego pojazdu. Uważa, że dobre prowadzenie jest niezbędne dla dobrego samochodu, nie mówiąc już o możliwości bezpiecznego wyprzedzenia innego samochodu w dowolnym momencie.
https://youtu.be/eIEH6ZEMFHA
Kiedy po raz pierwszy zobaczył KODIAQ RS, nową sportową wersję popularnego SUV-a ŠKODA, był bardzo ciekawy. „Osobiście kojarzę SUV-y z jazdą w terenie, choć rozumiem, jak praktyczne mogą być dla potrzeb rodziny” - powiedział Kopecký, przyznając, że trochę zapuszczał się w nieznane.
„KODIAQ RS naprawdę zaskoczył mnie na asfalcie. Obsługuje bardzo pewnie, szybko reaguje i jest zdecydowanie bardziej sportowy niż się spodziewałem. Ma dużą moc i moment obrotowy, zapewnia dobrą pozycję za kierownicą i jest bardzo zwrotny ze względu na swój rozmiar i wagę. To po prostu bardzo dobrze skonfigurowany samochód - powiedział, opisując swoje pierwsze wrażenia.
ŠKODA KODIAQ RS nie ukrywa swoich sportowych ambicji. Podwójnie turbodoładowany silnik 2.0 biTDI oferuje 240 KM i płaski moment obrotowy 500 Nm. Jego napęd na cztery koła jest zawsze napędzany siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG, a standardowe wyposażenie obejmuje adaptacyjne podwozie i sportowe siedzenia. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, przy prędkości maksymalnej 221 km/h.
Jan Kopecký miał okazję poddać KODIAQ RS trudnemu treningowi zarówno na niełatwej platformie poślizgowej, jak i na dużym torze wyścigowym. Nie doświadczył żadnych uderzeń, a kiedy skończył jazdę, jego reakcja była wręcz entuzjastyczna.
Posunął się nawet do stwierdzenia, że ponad wszelką wątpliwość sam złoży zamówienie na KODIAQ RS. „Przede wszystkim podoba mi się łatwy dostęp do zasilania. Mogę sobie wyobrazić bardzo szybkie wyprzedzanie ciężarówki tym samochodem, i to świetnie, ponieważ bezpieczeństwo powinno być najważniejsze. Podwozie KODIAQ RS jest bardzo sztywne, więc prawie się nie przechyla, a także jest bardzo dobrze wyważone. Podczas jazdy można nawet wpaść w lekki poślizg, czego nie spodziewałbym się po tak dużym samochodzie”- kontynuuje Kopecký.
Co najbardziej go zaskoczyło? „Ten samochód rozbrzmiewa świetnie! Wewnątrz i na zewnątrz dźwięk jest doskonale dostrojony. Na pewno nie brzmi jak czterocylindrowy olej napędowy podczas jazdy - bardziej jak ośmiocylindrowy”- podsumowuje Kopecký.