PRZELOTNE SPOJRZENIE NA NOWEGO SUV-a ŠKODY

January 16, 2019
Zalety SUV-a w po┼é─ůczeniu ze zwinno┼Ťci─ů kompaktowego samochodu s─ů zawarte w nowej ┼áKODZIE, kt├│ra w marcu zaprezentuje si─Ö na rynku globalnym.

Rodzina SUV-├│w ┼áKODA ma wkr├│tce powita─ç nowego cz┼éonka. Do KODIAQ i KAROQ do┼é─ůczy ma┼éy SUV, w┼éa┼Ťnie patrzysz na pierwsze zdj─Öcie, kt├│re za chwil─Ö zostanie opublikowane. Zdj─Öcie pokazuje r├│wnie┼╝, ┼╝e reflektory nowego SUV-a ┼áKODY b─Öd─ů mia┼éy oryginalny design. ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej i dynamiczne kierunkowskazy przyci─ůgaj─ů wzrok dzi─Öki ich podwy┼╝szonej pozycji z dala od reflektor├│w.

https://www.skoda-storyboard.com/en/models/first-glimpse-of-skodas-new-suv/

ÔÇ×Og├│lno┼Ťwiatowy popyt na SUV-y ro┼Ťnie i b─Ödzie pi─ů┼é si─Ö ku g├│rze. W szczeg├│lno┼Ťci segment SUV-├│w A0 jest najszybciej rozwijaj─ůcym si─Ö obszarem i w┼éa┼Ťnie w tym kierunku zmierza nowy crossover ┼áKODA. Kolejny kamie┼ä milowy w ofensywie SUV-a ┼áKODA, gdzie nowy model jest idealnym towarzyszem dla wi─Ökszego rodze┼ästwa, KODIAQ i KAROQÔÇŁ, m├│wi Ale┼í Petrus, kierownik projektu ds. marketingu produkt├│w ┼áKODA.

Zbudowany na platformie MQB i ┼é─ůcz─ůcy zalety SUV-a - w tym wy┼╝sz─ů pozycj─Ö siedz─ůc─ů i doskona┼éy widok z samochodu - ze zwinno┼Ťci─ů ma┼éego pojazdu, b─Ödzie idealny na miejskie przygody. B─Ödzie r├│wnie┼╝ m├│g┼é pochwali─ç si─Ö charakterystyczn─ů przestronno┼Ťci─ů ┼áKODY i funkcjami Simply Clever.

Nowy samoch├│d ┼áKODY b─Ödzie mia┼é swoj─ů ┼Ťwiatow─ů premier─Ö podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie.

ARCHITEKTURA MODUŁOWA MQB

Skr├│t MQB oznacza Modularer Querbaukasten, kt├│ry mo┼╝na lu┼║no przet┼éumaczy─ç z j─Özyka niemieckiego jako ÔÇ×Modular Transversal ToolkitÔÇŁ lub ÔÇ×Modular Transverse MatrixÔÇŁ. Sprowadzaj─ůc go do podstaw, mogliby┼Ťmy argumentowa─ç, ┼╝e jest to (nie tylko) zestaw do monta┼╝u w podwoziu, kt├│ry mo┼╝na zmontowa─ç w dowolny spos├│b, jaki chce projektant. Jest tylko jeden sta┼éy wymiar - odleg┼éo┼Ť─ç mi─Ödzy mocowaniem przedniej osi McPhersona a peda┼éami. Wszystko inne, w tym rozstaw osi, zwisy, a nawet rodzaj nap─Ödu lub zawieszenie tylnej osi, jest zmienny. Du┼╝─ů zalet─ů tego systemu jest to, ┼╝e upraszcza i, co najwa┼╝niejsze, obni┼╝a koszty produkcji. W rezultacie dro┼╝sze i mniej rozpowszechnione rozwi─ůzania, procedury i systemy wspomagaj─ůce mog─ů by─ç r├│wnie┼╝ wbudowane w samochody z ni┼╝szych segment├│w. Przyk┼éadem tego jest zastosowanie bezpieczniejszej i l┼╝ejszej blachy o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci oraz wprowadzenie zaawansowanych system├│w wspomagania kierowcy, takich jak adaptacyjny tempomat, system hamowania z wieloma kolizjami i asystent pasa ruchu. Pierwsz─ů ┼áKOD─ä zbudowan─ů na platformie modu┼éowej MQB by┼éa OCTAVIA trzeciej generacji w 2013 roku.

Ostatnie newsy