Rodzina SUV-ów ŠKODA ma wkrótce powitać nowego członka. Do KODIAQ i KAROQ dołączy mały SUV, właśnie patrzysz na pierwsze zdjęcie, które za chwilę zostanie opublikowane. Zdjęcie pokazuje również, że reflektory nowego SUV-a ŠKODY będą miały oryginalny design. Światła do jazdy dziennej i dynamiczne kierunkowskazy przyciągają wzrok dzięki ich podwyższonej pozycji z dala od reflektorów.
https://www.skoda-storyboard.com/en/models/first-glimpse-of-skodas-new-suv/
„Ogólnoświatowy popyt na SUV-y rośnie i będzie piął się ku górze. W szczególności segment SUV-ów A0 jest najszybciej rozwijającym się obszarem i właśnie w tym kierunku zmierza nowy crossover ŠKODA. Kolejny kamień milowy w ofensywie SUV-a ŠKODA, gdzie nowy model jest idealnym towarzyszem dla większego rodzeństwa, KODIAQ i KAROQ”, mówi Aleš Petrus, kierownik projektu ds. marketingu produktów ŠKODA.
Zbudowany na platformie MQB i łączący zalety SUV-a - w tym wyższą pozycję siedzącą i doskonały widok z samochodu - ze zwinnością małego pojazdu, będzie idealny na miejskie przygody. Będzie również mógł pochwalić się charakterystyczną przestronnością ŠKODY i funkcjami Simply Clever.
Nowy samochód ŠKODY będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie.
ARCHITEKTURA MODUŁOWA MQB
Skrót MQB oznacza Modularer Querbaukasten, który można luźno przetłumaczyć z języka niemieckiego jako „Modular Transversal Toolkit” lub „Modular Transverse Matrix”. Sprowadzając go do podstaw, moglibyśmy argumentować, że jest to (nie tylko) zestaw do montażu w podwoziu, który można zmontować w dowolny sposób, jaki chce projektant. Jest tylko jeden stały wymiar - odległość między mocowaniem przedniej osi McPhersona a pedałami. Wszystko inne, w tym rozstaw osi, zwisy, a nawet rodzaj napędu lub zawieszenie tylnej osi, jest zmienny. Dużą zaletą tego systemu jest to, że upraszcza i, co najważniejsze, obniża koszty produkcji. W rezultacie droższe i mniej rozpowszechnione rozwiązania, procedury i systemy wspomagające mogą być również wbudowane w samochody z niższych segmentów. Przykładem tego jest zastosowanie bezpieczniejszej i lżejszej blachy o wysokiej wytrzymałości oraz wprowadzenie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, takich jak adaptacyjny tempomat, system hamowania z wieloma kolizjami i asystent pasa ruchu. Pierwszą ŠKODĄ zbudowaną na platformie modułowej MQB była OCTAVIA trzeciej generacji w 2013 roku.