PRZEDSTAWIAMY ŠKODA VISION IN

PRZEDSTAWIAMY ŠKODA VISION IN

PRZEDSTAWIAMY ŠKODA VISION IN

3. 2. 2020

Model przyszłego SUV-a dla Indii, jakim jest ŠKODA VISION IN to nowoczesny samochód, który odpowiada potrzebom rynku indyjskiego. Wnętrze wytrzymałego SUV-a dostarcza kierowcy luksusowe przedmioty, takie jak czeski kryształ, jednocześnie oddając hołd indyjskiej technice drukowania zwanej Kalamkari.

ŠKODA AUTO przedstawiła koncepcję VISION IN na targach motoryzacyjnych w New Delhi. Koncepcja VISION IN ma długość 4256 milimetrów, wysokość 1589 milimetrów, a rozstaw osi wynosi 2671 milimetrów. Liczby te pozwalają na optymalną przestrzeń wewnętrzną i maksymalną zmienność - dwa podstawowe wymagania indyjskich klientów, nawet dla najbardziej przystępnych cenowo samochodów. Kolejnym wymogiem jest solidny wygląd, który sugeruje wytrzymałość pojazdu w trudnych indyjskich warunkach, zarówno na utwardzonych, jak i nieutwardzonych nawierzchniach. Klienci z Indii często domagają się charakterystycznego, nawet ekstrawaganckiego designu, co również spełnia koncepcja VISION IN.

Niecodzienny, czeski i indyjski w jednym

Koncepcja obejmuje masywną przednią kratkę z żebrami typowymi dla modeli SUV ŠKODY. Kratka tej koncepcji jest podkreślona za pomocą kryształu i oświetlenia. Ponadto dwuczęściowe tylne światła tylne LED mają krystaliczną strukturę. Zderzak spełnia wymagania dotyczące wytrzymałości, jego górna część ma ten sam kolor farby co nadwozie, a dolna część wykonana jest z aluminiowego spojlera. Te dwa obszary są połączone szerokim wlotem powietrza z krystaliczną kratką.

Boki są podkreślone typową linią tornado, w tylnej części dominują ostro oświetlone diody LED w kształcie litery L, podświetlany diodami LED napis ŠKODA i efektowny aluminiowy dyfuzor w dolnej części zderzaka. Dla jeszcze odważniejszego wyglądu koncepcja pomalowana jest na lśniącą pomarańczę.

We wnętrzu koncepcji VISION IN najnowsze technologie i materiały łączą się z tradycyjnym indyjskim rzemiosłem i czeską sztuką tworzenia kryształów. „W modelu ŠKODA VIVION IN łączymy tradycje indyjskie i czeskie z najnowszymi technologiami. Korzystamy również z klasycznych materiałów, takich jak wyjątkowo trwała, pozbawiona chromu prawdziwa skóra wraz z alternatywnymi skórami wegańskimi - w ten sposób staramy się opracować nową koncepcję wnętrza ŠKODA i uzupełnić ją o ciekawe szczegóły”, główny projektant ŠKODY, Oliver Stefani, opisuje podstawowe pomysły na aranżację wnętrza koncepcji.

Wystrój wnętrza stanowi hołd dla Kalamkari, indyjskiej techniki wykorzystującej drewniane stemple do drukowania tradycyjnych motywów na bawełnianej tkaninie. Tradycyjny czeski kryształ można znaleźć na desce rozdzielczej lub w podłokietnikach na drzwiach. Kryształowy przycisk na desce rozdzielczej służy jako brama między światem rzeczywistym a cyfrowym - naciśnięcie go uruchamia komunikację z cyfrowym asystentem pojazdu. Zestaw wskaźników zdominowany jest przez centralny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Jest też cyfrowa tablica wskaźników Virtual Cockpit.

„Indie to jeden z najciekawszych i najbardziej obiecujących rynków rozwijających się grupy Volkswagen. Stanie się jednym z największych rynków na świecie dla ŠKODY ”.

Mocny i innowacyjny

Pod maską koncepcji ŠKODA VISION IN znajduje się silnik benzynowy 1,5 TSI o mocy 110 kW i momencie obrotowym 250 Nm. Moc przekazywana jest na koła przez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG, która wykorzystuje technologię shift-by-wire z selektorem biegów niepodłączonym mechanicznie do skrzyni biegów, przekazując polecenia elektronicznie. Hamulec postojowy jest również sterowany elektronicznie.

Pojazd wyposażony jest w zestaw 19-calowych felg aluminiowych z oponami 235/45 R19. W tej konfiguracji koncepcja VISION IN przyspiesza do 100 km/ h w 8,7 sekundy, natomiast przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje 14,3 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 195 km/h, co ilustruje możliwości nowej platformy podwozia o nazwie MQB-A0-IN.

Christian Strube, członek zarządu ds. rozwoju technicznego ŠKODA, tak mówi o tej platformie: „Opracowując platformę MQB-A0-IN, ściśle przestrzegaliśmy wymagań lokalnego rynku indyjskiego. Pod względem wydajności pozwala nam to połączyć niezbędną przestrzeń, wysoką jakość i nowoczesne technologie. Jesteśmy w stanie szybko i elastycznie reagować na zmiany rynkowe dzięki naszym lokalnym dostawcom i faktowi, że produkcja znajduje się w Indiach”.

Po prostu mądrze

VISION IN to znaczący kamień milowy obecności ŠKODY na rynku indyjskim. Jest to pierwsza próbka użycia całkowicie nowej zlokalizowanej platformy subkompaktowej MQB-A0-IN, która została całkowicie stworzona przez ŠKODA.

Dzięki możliwościom technicznym platformy koncepcja VISION IN poszerza zakres rozwiązań Simply Clever, które są tak bardzo typowe dla pojazdów ŠKODA. Przestrzeń zaoszczędzona dzięki nowym cyfrowym elementom sterującym powiększa teraz przestrzeń dyskową. Tylne siedzenia są zmienne, dzięki czemu konfigurację trzyosobową można łatwo przekształcić w dwa pełne fotele z konsolą środkową.

Również amortyzacja siedziska jest pomysłowa. Są one odpinane i dwustronne, z jednej strony oferując luksus, a drugą sportową płaszczyznę. Do amortyzacji wykorzystywane są różne naturalne materiały wykonane ze źródeł odnawialnych.

„Segment SUV jest jednym z najbardziej dynamicznych, konkurencyjnych i najszybciej rozwijających się segmentów w Indiach. Jesteśmy bardzo podekscytowani wejściem do tego segmentu dzięki naszemu własnemu produktowi, który łączy najlepsze europejskie rzemiosło z wiodącym w swojej klasie sprzętem, który jest ceniony przez indyjskich klientów”.

Indie to przyszłość

Nowa platforma uwzględnia potrzeby indyjskich klientów, uwzględniając specyfikę lokalnego rynku. Wymagania te zostały rozszerzone o koncepcję VISION IN. Jest to solidny i pewny siebie samochód gotowy na trudne warunki na indyjskich drogach. Co więcej, oferuje rozwiązania wskazujące kierunek, w którym mobilność w Indiach może pokierować w najbliższej przyszłości.

Wszystkie zastosowane rozwiązania podkreślają znaczenie indyjskiego rynku dla ŠKODY. Drugi najbardziej zaludniony kraj na świecie jest ogólnie uważany za kolejną ogromną szansę na rozwój dla producentów samochodów, a ŠKODA chce wykorzystać ten potencjał. „Indie to jeden z najciekawszych i najbardziej obiecujących rynków rozwijających się grupy Volkswagen. Wspólnie z marką Volkswagen dążymy do osiągnięcia 5% udziału w rynku do 2025 r., w zależności od rozwoju rynku i segmentu. Indie stałyby się wówczas jednym z największych rynków dla ŠKODY”- powiedział Bernhard Maier, CEO ŠKODA, w sprawie ambicji firmy w Indiach.

Niemniej jednak rynek indyjski jest bardzo rzadki i wymaga indywidualnego podejścia ze strony producentów samochodów. Indyjscy kierowcy są bardzo wymagający i dalecy od łatwości poruszania się samochodem w lokalnym chaotycznym ruchu - zarówno pod względem jazdy, jak i załadunku pojazdów ludźmi i ładunkiem. „Segment SUV jest jednym z najbardziej dynamicznych, konkurencyjnych i najszybciej rozwijających się segmentów w Indiach. Jesteśmy bardzo podekscytowani wejściem do tego segmentu dzięki naszemu własnemu produktowi krajowemu, który łączy najlepsze europejskie rzemiosło z wiodącym w swojej klasie sprzętem, który jest ceniony przez indyjskich klientów. ŠKODA cieszy się doskonałą pozycją wśród Hindusów, a naszym celem jest dostarczanie światowej klasy produktu, który jest zaprojektowany na rynek indyjski i jest niezwykle konkurencyjny pod względem oferowanej wartości. Wszyscy w ŠKODA AUTO India jesteśmy pewni, że ten SUV zapoczątkuje nowy i wspaniały rozdział w historii marki w Indiach”, mówi Tarun Jha, dyrektor ds. marketingu i produktu w ŠKODA AUTO India.

Aby spełnić lokalne wymagania, ŠKODA odpowiada za projekt INDIA 2.0 dla grupy Volkswagen. ŠKODA ponosi pełną odpowiedzialność za działania koncernu na rynku indyjskim i przygotowuje masową ofensywę modelową. Ważną rolę odegrają tu modele SUV-ów, które wydają się być dostosowane do trudnych warunków lokalnych.

VISION IN wskazuje więc drogę do spełnienia wszystkich tych wymagań i ma być odskocznią w przyszłym sukcesie ŠKODY w Indiach.


Ostatnie newsy

Wszystkie newsy