POZNAJ ŠKODA VISION iV

POZNAJ ŠKODA VISION iV

POZNAJ ŠKODA VISION iV

5. 3. 2019

Elektryczna ŠKODA VISION iV oferuje spojrzenie w elektryczną przyszłość ŠKODY. Przyjdź i przyjrzyj się z bliska.

ŠKODA VISION iV to w pełni elektryczny czterodrzwiowy crossover-coupe, pierwszy samochód tej marki zbudowany na modułowej platformie pojazdów elektrycznych Grupy MEB. Samochód produkcyjny ewoluujący z tego badania zacznie być produkowany w 2020 roku i oferuje wiele atrakcji!

https://youtu.be/O72uf9DNakk

ŠKODA VISION iV od samego początku nie ma żadnych wątpliwości co do swojego pochodzenia. Solidny wygląd, dynamiczne linie akcentujące i atletyczne nadwozie w połączeniu z wyjątkowo przestronnym wnętrzem nie pozostawiają wątpliwości, że jest to ŠKODA. Łącznikiem jest poziomy pasek świetlny biegnący przez górną część kratki, aby połączyć reflektory matrycowe LED.

„Badanie VISION iV stanowi przedsmak naszej przyszłej rodziny samochodów elektrycznych. Jest naładowany emocjonalnie i charakterystyczny, a jednocześnie praktyczny. Skoncentrowaliśmy się na zapewnieniu aerodynamiki, sportowego wrażenia i dynamicznego wyglądu, nie tracąc z oczu potrzeby przestronnego, przyjaznego dla użytkownika wnętrza typowego dla ŠKODY”, mówi Oliver Stefani, szef projektu ŠKODA.

„Nowe funkcje, takie jak przedni poziomy pasek świetlny, sprawiają, że wygląd VISION iV jest niepowtarzalny. Kolejnym uderzającym elementem jest zamknięta sześciokątna kratka ze smukłymi pionowymi listwami. Połączenie tradycyjnych i nowych funkcji projektowych podkreśla wyjątkowość VISION iV, pokazując jednocześnie, że jesteśmy przygotowani na przyszłość” - dodaje Stefani.

A co inni projektanci ŠKODA myślą o eksploracji VISION iV? Sprawdź wideo poniżej:
https://youtu.be/dQz1WTHx4tU

Wygląd tylnej części samochodu jest zdominowany przez aerodynamiczny spoiler i krystaliczne tylne światła LED, które interpretują charakterystyczne oświetlenie ŠKODY w kształcie litery C. Działają w parze z lekkim paskiem biegnącym przez całą szerokość charakterystycznego dyfuzora, aby wizualnie poszerzyć samochód. Kolejną uderzającą cechą jest płonąca na czerwono szklana nazwa ŠKODA na elektrycznie sterowanej tylnej klapie.

Nacisk na minimalny opór jest również widoczny gdzie indziej, w tym aerodynamicznie zoptymalizowane 22-calowe koła.

Nawet klamki nie stanowią przeszkody dla oporu powietrza podczas jazdy, ponieważ drzwi otwierane są dotykowo. Ponadto w modelach VISION iV nie ma lusterek bocznych, gdyż są one zastąpione kamerami zamontowanymi w uchwytach w kształcie płetw rekina.

Bardzo pojemne i przestronne wnętrze VISION iV zapożyczyło i blisko współpracuje z elementami projektu VISION E. Bez przeszkadzającej konsoli tunelowej możliwy był nowy układ deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Deska rozdzielcza jest wizualnie podzielona na dwie strefy. Górna poziom jest zdominowany przez duży wyświetlacz systemu audio-nawigacyjnego, który wydaje się unosić w powietrzu. Powierzchnia tej warstwy została specjalnie wyrzeźbiona, co przypomina strukturę krystaliczną i ma być stosowana we wszystkich przyszłych modelach ŠKODA. Dolna część deski rozdzielczej ozdobiona jest matowym brzozowo-białym dekorem, który zastępuje klasyczne otwory wentylacyjne i stwarza wrażenie naturalnego przepływu powietrza.

Kierownica została również przeprojektowana. W badaniu VISION iV ma dwie szprychy, a tradycyjne logo tutaj zastąpiono literową nazwą ŠKODA. Podążając śladami projektu VISION E, obrotowe fotele samochodowe są lekkie i minimalistyczne, aby zwiększyć poczucie przestronności wnętrza. To, w połączeniu z brakiem tunelowej konsoli, oznacza, że istnieje wiele możliwości włączenia schowków i innych skrytek. Konsola środkowa również wygląda zupełnie inaczej. Oprócz elementów sterujących jest miejsce na dwa telefony, które można ładować bezprzewodowo i - poprzez Wi-Fi - podłączyć do systemu audio-nawigacyjnego.

VISION iV kontynuuje trend wegańskich materiałów i przyjazności dla środowiska, które przodują w projekcie VISION RS. Wygląd deski rozdzielczej i paneli drzwiowych został zaokrąglony za pomocą Ultrasuede®, sztucznego zamiennika zamszowej skóry produkowanej z najwyższej jakości roślinnej mikrofibry, która jest bardzo przyjazna dla środowiska. Poduszki siedziska wykonane są z Dinamica®, pochodzącej z przetworzonych włókien poliestrowych, które są sztuczną alternatywą dla zamszu. Pokrowce na oparcia wykonane są z włókna winylowego, a pod stopami znajdują się biodegradowalne maty z pikowanej wełny naturalnej.

Samochód napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, jeden na przedniej osi, drugi na tylnej. Razem dostarczają moc systemową 225 kW (306 PS), która jest przekazywana na wszystkie koła zgodnie z wymaganiami. Maksymalny zasięg w trybie WLTP wynosi 500 km, a akumulator można naładować do 80% pojemności w 30 minut. VISION iV jest wyposażony w skanery laserowe i radarowe, a we stosownych okolicznościach może również obsługiwać autonomiczną jazdę i parkowanie.

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy