Nowa ŠKODA OCTAVIA Liftback

Nowa ŠKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia

Nowa ŠKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia

29. 4. 2020

Jeszcze większa przestronność, elegancja w stylu coupé oraz innowacyjne systemy multimedialne i asystenci wspomagania kierowcy – to tyko niektóre z cech wyróżniających nową ŠKODĘ OCTAVIA w wersji Liftback. Ikona marki stawia kolejne kroki na drodze do sukcesu. Nowa OCTAVIA będzie dostępna w wersjach zelektryfikowanych: z napędem hybrydowym typu plug-in, a także po raz pierwszy w technologii miękkiej hybrydy. Dla bestsellera marki przygotowano również szereg wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji Evo.

Nowa ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji została wyposażona w najszerszą w 60-letniej historii modelu ofertę układów napędowych. Samochód dostępny jest z nowoczesnymi silnikami TDI i TSI oraz znacznie lepszą aerodynamiką, co zmniejsza zużycie paliwa i tym samym emisję spalin. Moc wyjściowa silników wynosi od 81 kW (110 KM) do 180 kW (245 KM).

Lepsze proporcje i jeszcze więcej przestrzeni

Nowa ŠKODA OCTAVIA w wersji Liftback zwiększyła długość o 19 mm do 4689 mm i szerokość o 15 mm szerokość do 1 829 mm. Przy rozstawie osi wynoszącym 2 686 mm samochód oferuje jeszcze więcej miejsca wewnątrz pojazdu. Dzięki temu OCTAVIA w wersji Liftback należy do najbardziej przestronnych pojazdów w swojej klasie. Pojemność bagażnika wynosi 600 l, czyli o 10 l więcej niż w poprzedniej wersji. Nowe proporcje i nowoczesny design podkreślają wrażenie pewności siebie i wpływają na dynamiczny wygląd pojazdu.

Efektywne silniki benzynowe oraz wysokoprężne

Silniki wysokoprężne najnowszej generacji Evo zostały wyposażone w jeszcze bardziej dopracowany układ selektywnej redukcji katalitycznej spalin, teraz z wykorzystaniem dwóch katalizatorów, dzięki czemu emisja tlenków azotu (NOx) z zmniejszyła się nawet o 80 proc. Silniki Evo są technicznie przygotowane do spełnienia przyszłych wymogów normy emisji Euro 6d. Silnik 2.0 TDI dostępny będzie docelowo w trzech wersjach mocy. Silnik podstawowy ma moc 85 kW (115 KM) i dostępny będzie ze skrzynią manualną lub 7-stopniową skrzynią DSG. Silniki o mocy 110 kW (150 KM) oraz 147 kW (200 KM) będą występowały także w połączeniu z napędem na cztery koła.

Benzynowe wersje modelu OCTAVIA również mają silniki nowej generacji Evo. Czterocylindrowy 1.5 TSI ma moc 110 kW (150 KM) przenoszoną na oś przednią poprzez manualną skrzynię biegów. Jednostka ta jest wyposażona w technologię ACT, która automatycznie odłącza dwa cylindry przy małym obciążeniu silnika, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI zapewnia moc 81 kW (110 KM).

Alternatywne układy napędowe

Oprócz efektywnych silników benzynowych lub wysokoprężnych ŠKODA OCTAVIA będzie również dostępna z alternatywnymi układami napędowymi. Po modelu SUPERB iV nowa OCTAVIA iV jest drugim modelem ŠKODY z napędem hybrydowym typu plug-in, składającym się z silnika benzynowego 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM) i silnika elektrycznego o mocy 85 kW. Łączna moc układu wynosi 150 kW (204 KM), a zasięg przy zasilaniu tylko energią elektryczną wynosi do 60 km w cyklu WLTP. Dostępna będzie również wersja RS iV dysponująca mocą 180 kW (245 KM).

Swoją premierę w ofercie ŠKODY świętują dwa modele e-TEC z technologią miękkiej hybrydy. W tę technologię wyposażone są wersje z silnikiem benzynowym najnowszej generacji Evo 1.0 TSI lub 1.5 TSI i automatyczną przekładnią DSG. Technologia mild hybrid wykorzystuje rozrusznik 48V oraz akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Premiera nowych systemów wspomagania kierowcy

Kilka nowych systemów asystujących w modelu OCTAVIA czwartej generacji to nowości plasujące auto w segmencie premium. Nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist) wspiera kierowcę, aktywnie zwiększając moment skrętu w razie bezpośredniego zagrożenia kolizją z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem poprzez manewr kontrolowanego omijania. Z kolei system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) informuje wysiadających o zbliżaniu się z tyłu innego pojazdu lub rowerzysty przy otwieraniu drzwi samochodu. Nową funkcją jest także system informujący o ruchu lokalnym, ostrzegający o zatrzymaniu ruchu w bezpośrednim otoczeniu pojazdu, np. przy zbliżaniu się do zatoru drogowego.

Nowoczesne systemy multimedialne i funkcjonalności Connectivity

W nowym modelu OCTAVIA do wyboru są cztery różne systemy multimedialne z gamy modułowych systemów Infotainment Grupy Volkswagen. Centralny ekran dotykowy o przekątnej od 8,25 do 10 cali może być sterowany także za pomocą gestów lub głosu. Jeszcze bardziej udoskonalono Virtual Cockpit, który wyposażony jest w ekran o przekątnej 10,25 cala. Kierowca ma do wyboru cztery układy: Basic (Podstawowy), Classic (Klasyczny), Navigation (Nawigacja) oraz Driver Assistance Systems (Systemy wspomagające kierowcę), a do ustawiania zawartości używa elementów sterujących na wielofunkcyjnej kierownicy.

Karta eSIM modelu ŠKODA OCTAVIA zapewnia dostęp do internetowych usług ŠKODA Connect na telefony komórkowe, takich jak obowiązkowy w Unii Europejskiej numer alarmowy eCall, umożliwiający automatyczne połączenie ze służbami ratowniczymi w sytuacji wypadku, serwis proaktywny (połączenie z pomocą drogową), który przekazuje informacje o lokalizacji pojazdu i jego stanie w przypadku awarii oraz wszelkiego rodzaju aplikacje systemu Infotainment i funkcjonalności zapewniające zdalny dostęp do pojazdu. Oprócz opcjonalnego systemu Phone Box umożliwiającego bezprzewodowe, indukcyjne ładowanie smartfona, na pokładzie samochodu może znaleźć się pięć portów USB-C. W standardzie klient otrzymuje dwa porty, trzy kolejne są opcjonalne. Jeden z nich umieszczany jest w konsoli górnej nad lusterkiem wstecznym.

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy