SUPERB ODKRYWA SWOJE LINIE

MODERNIZOWANY SUPERB ODKRYWA SWOJE LINIE

MODERNIZOWANY SUPERB ODKRYWA SWOJE LINIE

7. 5. 2019

Teraz jest jeszcze jeden powód, by spodziewać się mistrzostw świata w hokeju na lodzie IIHF w Bratysławie w maju, w których zaprezentowana zostanie zaktualizowana ŠKODA SUPERB.

SKODA ujawnia kilka szczegółów na temat nowego samochodu przed oficjalną premierą. Szkic projektowy pokazuje ostro zarysowane reflektory, światła przeciwmgielne z charakterystycznym paskiem i kratkę typową dla modeli ŠKODA. Tylna część samochodu jest również zmieniona. Po raz pierwszy SUPERB zostanie opatrzony nazwą ŠKODA literami zamiast logo.

ŠKODA SUPERB: 85 LAT HISTORII

W 2019 roku minie dokładnie 85 lat, odkąd pierwszy ŠKODA SUPERB ujrzał światło dzienne. Zobacz historię flagowego modelu ŠKODA z Storyboard ŠKODA.

Ojciec założyciel dynastii ŠKODA SUPERB został wprowadzony na rynek w 1934 r. jako jeden z trzech zupełnie nowych modeli o postępowym designie w postaci szkieletu z centralną rurą nośną i wahliwymi półosiami. Przestronne wnętrze z łatwością pomieści siedem osób. Moc generowana przez sześć prostych silników była przenoszona na tylną oś za pomocą czterobiegowej manualnej skrzyni biegów. Wiele późniejszych zmian i większych modernizacji SUPERB pojawił się nawet z czterocylindrowym ośmiocylindrowym silnikiem OHV o mocy 96 KM (70,7 kW). Podczas wojny powstało ponad 1600 SUPERB’ów przystosowanych do celów wojskowych, w tym około pięciu prototypów napędów 4 × 4. Po wyzwoleniu kontynuowano produkcję ulepszonej wersji samochodu w zakładzie w Kvasinach.

W 2001 roku, po 50-letniej przerwie, ŠKODA oficjalnie ponownie weszła na topową część rynku, kiedy świętowała światową premierę pierwszego nowoczesnego modelu SUPERB na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie. Ten pełen wdzięku czterodrzwiowy sedan zaskoczył wszystkich ilością miejsca, z którego korzystają tylni pasażerowie. W jakim innym samochodzie tamtych czasów (i od tego czasu) pasażerowie mogli skrzyżować nogi? A każdy, kto pomyślał, że to za mało, może wygodnie rozprostować nogi dzięki opcjonalnej składanej środkowej części przedniego oparcia SUPERB. Największy model ŠKODY również zyskał uznanie dzięki dbałości o praktyczne szczegóły, takie jak przedział parasolowy w tylnych drzwiach. Zajęło to kolejne dwa lata i Rolls-Royce Phantom - szczyt luksusu - aby każdy mógł pójść w jego ślady.

Odzwierciedlając swój status w hierarchii ŠKODA, SUPERB udostępnił szereg technologii i wyposażenia z segmentu premium, w tym reflektory biksenonowe, automatyczną klimatyzację z wylotem z tylnego siedzenia oraz dach słoneczny z ogniwami słonecznymi. Gama silników obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne z napędem na przednie koła. Oprócz manualnych skrzyń biegów dostępny był także automatyczny system z przemiennikiem momentu obrotowego. W 2006 roku SUPERB pierwszej generacji został odnowiony, a tym samym zyskał nowy poziom wykończenia - LAURIN & KLEMENT. Wprowadzono również zmiany w wyglądzie części przedniej i tylnej. Wnętrze zostało ponownie zinterpretowane i zmodyfikowano zespół napędowy 1.9 TDI, aby zwiększyć moc z 77 kW do 85 kW.

DRUGA GENERACJA: ODA DO ROZSĄDKU (2008-2015)

SUPERB drugiej generacji współczesnej epoki zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 roku. Podczas gdy poprzedni model był profilowany jako pojazd oferujący cudowną przestrzeń, nowa wersja dodała wiele inteligentnych detali, aby korzystanie z samochodu było łatwiejsze i przyjemniejsze. SUPERB drugiej generacji wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim opatentowanym systemem otwierania tylnej klapy TwinDoor (oferującym możliwość otwierania piątych drzwi w wersji sedan lub liftback), inteligentny napęd na wszystkie koła z systemem Haldex czwartej generacji sprzęgło osi i adaptacyjne reflektory biksenonowe. Wszystko to, w połączeniu z jeszcze większym łatwo dostępnym bagażnikiem, sprawiło, że SUPERB stał się ofertą bez porównania w tej kategorii cenowej. I każdy, kto uważał, że to nie wystarczy, musiał czekać tylko rok, zanim po raz pierwszy zaprezentowana zostanie wersja kombi SUPERB na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku.

Z wyjątkiem prestiżowego sześciocylindrowego silnika benzynowego wszystkie układy napędowe były turbodoładowane, a rolę automatycznej skrzyni biegów pełnił dwusprzęgłowy układ DSG. Z czasem oferta poszerzyła się o ekonomiczną GreenLine, najwyższej klasy LAURIN & KLEMENT oraz pakiet projektowania zewnętrznego.Modernizacja drugiej generacji w 2013 roku była znacznie odważniejsza niż pierwszej generacji. Tym razem SUPERB przyjął nowocześniejsze linie zgodne z nowym językiem stylistycznym ŠKODY (w tym odnowioną konsolę i tylną część oraz nowe logo). Oferuje również szereg atrakcyjnych funkcji technicznych, bezpieczeństwa i komfortu. Innowacje obejmowały adaptacyjne reflektory biksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, Driver Activity Assistant (w celu wykrycia zmęczenia kierowcy) i Automatic Parking Assistant w wersji 2.0. Ulepszony został także system TwinDoor, a „liftback” i „sedan” mają teraz własne przyciski.

TRZECIA GENERACJA: NOWA ERA (PREZENTACJA W 2015)

Po siedmiu latach produkcji SUPERB II ustąpił miejsca następcy. Trzecia generacja flagowego modelu ŠKODY opiera się na głównych mocnych stronach, które są bardzo cenione przez właścicieli ponad miliona SUPERB’ów wyprodukowanych od 2001 roku. Zapewnia przestrzenną koncepcję, która wydaje się niepodobna do niczego innego w tym segmencie. SUPERB III poprawił się w drugiej generacji pod względem szerokości, przestrzeni nad głową i wielkości bagażnika.

Nowa wersja przewyższa również swojego poprzednika pod pewnymi innymi względami: została zbudowana przy użyciu nowoczesnej technologii MQB koncernu Volkswagen, korzysta z nowoczesnych silników i przekładni oraz jest najbezpieczniejszym, najbardziej ekonomicznym, najbardziej zaawansowanym technicznie i najbardziej praktycznym SUPERB wszechczasów.


Ostatnie newsy

Wszystkie newsy