Przyszłość mobilności staje się coraz bardziej ograniczona do alternatywnych napędów. Trend ten znajduje odzwierciedlenie również w ŠKODZIE: oprócz hybrydowej wtyczki SUPERB iV CITIGOᵉ iV z napędem elektrycznym, wprowadza także dwa samochody napędzane sprężonym gazem ziemnym (CNG) - ŠKODA SCALA G-TEC i ŠKODA KAMIQ G-TEC.
ŠKODA SUPERB iV i CITIGOᵉ iV otwierają nowe możliwości dla ŠKODY do świata e-mobilności. SUPERB iV to hybryda typu plug-in, co oznacza, że łączy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając łączną moc wyjściową 160 kW.
Auto może jeździć wyłącznie na elektryczności do 56 km w cyklu WLTP. Pojazd może być również napędzany silnikiem benzynowym. Oczywiście można połączyć oba dyski, aby wygenerować jak najwięcej mocy, a jednocześnie cieszyć się jazdą, która nigdy wcześniej nie była bardziej ekonomiczna.
SUPERB iV będzie dostępny w wersjach Ambition, Style, luksusowych Laurin & Klement i sportowych wersjach wyposażenia SPORTLINE.
CITIGOᵉ iV to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd ŠKODY. Jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW.
W połączeniu z akumulatorami 36,8 kWh może przejechać do 260 km na jednym ładowaniu (w cyklu WLTP).
Dzięki kompaktowym wymiarom, 250-litrowemu bagażnikowi i maksymalnemu momentowi obrotowemu dostępnemu od zera CITIGOᵉ iV jest idealnym towarzyszem w ruchu miejskim.
RODZINA G-TEC ROŚNIE
Silniki elektryczne nie są jedynym alternatywnym napędem, który będziemy mogli zobaczyć w przyszłości w samochodach ŠKODA. Sprężony gaz ziemny oferuje łatwość obsługi silników spalinowych w połączeniu z niższą emisją spalin. Począwszy od OCTAVIA COMBI G-TEC, rodzina ŠKODA napędzanych CNG rozszerzy się o kompaktowy ŠKODA SCALA G-TEC i miejski SUV ŠKODA KAMIQ G-TEC, których prototypy - podobnie jak wersje produkcyjne – prezentowane są na wystawie podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
„Ponieważ angażujemy się w ograniczanie emisji CO₂, w nadchodzących latach gaz ziemny będzie odgrywał ważną rolę w asortymencie silników ŠKODY”, mówi Christian Strube, członek zarządu ŠKODA odpowiedzialny za rozwój techniczny. „Nasze modele G-TEC stają się coraz bardziej popularne ze względu na niższą emisję i niskie ceny paliw w wielu krajach”, dodaje Christian Strube.
ŠKODA SCALA i KAMIQ to pierwsze samochody czeskiego producenta samochodów zbudowane na platformie MQB (z niem. Modularer Querbaukasten) – czyli sposób ujednolicenia produkcji różnych modeli samochodów, co oznacza, że mogą pochwalić się zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, głównie związanymi z samochodami wyższej klasy. Technologicznie są ogromnym krokiem naprzód, ponieważ auta zostały wyposażone w najnowszą generację systemów multimedialnych, dzięki czemu mogą być zawsze online. Cechy konstrukcyjne, takie jak dynamiczne kierunkowskazy i nazwa ŠKODA składająca się z liter widocznych na tylnej klapie nadwozia (która faktycznie zadebiutowała w SCALA), są wisienką na torcie.